وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

انتقاد استاد رحیم پور از روحانی/ چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ در جلسات عمومی چیزی می‌گویید و در جلسات خصوصی ضد آن حرف می‌زنید! +فیلم

چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ در جلسات عمومی چیزی می‌گویید و در جلسات خصوصی ضد آن حرف می‌زنید/ به روحانی گفتم شما نظریات جدید علوم انسانی را بلدی که اظهار نظر میکنی؟ صادقانه گفت نه!+فیلم

0

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف مستند «خوره» که روایتی از ناآرامی‌های دی‌ ماه 96 است، رونمایی و اکران شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم ضمن انتقاد از اظهارات اخیر روحانی گفت: الان چند سال است مملکت در اختیار آقای روحانی است و نمی‌تواند مشکلات را بر گردن دیگران بیاندازد.

وی افزود: نمی‌شود حرفی را زد و بعدا گفت منظورم این نبوده است، جمهوری اسلامی وعده دروغ نمی‌دهد رئیس جمهور مخصوصا اگر آخوند باشد نباید حرفش در جلسه داخلی و خارجی 180 درجه تناقض داشته باشد.

رحیم‌پور ازغدی در این سخنرانی، روایتی از گفت‌وگوی خودش با روحانی درباره علوم انسانی و تناقض های حسن روحانیرا نیز بیان کرد. فیلم زیر بخش‌هایی از صحبت‌های استادرحیم‌پور را می‌بینید:

رحیم پور تاکید کرد: 2 سال پیش آقای روحانی گفت تحریم ها برداشته شد و همه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، پس چه شد؟ من حاضرم به روحانی ثابت کنم که دروغ می‌گوید و از همینجا اعلام آمادگی می‌کنم که بیاید بنشیند و من ثابت کنم بارها دروغ گفته و  وعده دروغ داده است.

وی گفت: شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مراقب باشد و نگذارد هر گند و کثافتی در فضای مجازی سر فرزندان مردم بریزد.

عضو شوراعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات عربستان در یمن و نقش نیروهای ایرانی اشاره کرد و گفت: نقش نیرهای ما در منطقه و یمن مشخص است و اگر نیروهای ما وارد عمل شوند، عربستان سقوط خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تعطیلی صنعت هسته‌ای اشاره کرد و افزود: هسته‌ای را که بتون ریختیم، بحث موشکی را هم تعطیل کنیم، در رابطه با سوریه هم کنار بکشیم، ولی اما فکر می‌کنید خواسته‌های دشمنان تمام می‌شود؟ اصلا چرا ما سوریه را رها کنیم؟ آمریکا باید رها کند که از آن طرف دنیا آمده، فعلا که ما به آمریکا نرفته‌ایم، بعداً هر وقت وارد آمریکا شدیم، نظر آنها را هم می‌گیریم.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: یک معامله موفق به ما نشان می‌دهد که چیزی داده‌یم و یک چیزی گرفته‌ایم، ولی در رابطه با برجام آیا چه چیزی عاید ما شد؟ کدام دلار نفتی آمد؟ چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ حکومت اسلامی با دروغ گفتن سازگار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از حاشیه‌سازی‌های برخی مسئولان دولت افزود: بهتر است مسئولان به جای اینکه به حواشی بپردازند، گمرک و قاچاق کالا را درست کنند و  نگذارند کارخانه‌ها تعطیل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی به آمریکا و غرب امید بسته اند، تصریح کرد: ترامپ روانی در آسانسور هم بی‌خیال زنان نمی‌شود و رفتارهای زشت و ناپسندش برای همه مشخص شده و متأسفانه برخی در ایران به این افراد دل بسته‌اند. اینها می‌خواهند با امیدهای واهی خود موشک‌ها و سوریه را هم بدهند برود.

وی گفت:‌ آنها باید بدانند موشک برای منافع ملی و مردم است، بروند در افغانستان و عراق ببینند چه خبر است، اگر موشک و سوریه را رها کنیم همان کار را با ما خواهند کرد.

وی تأکید کرد: یکسری ها همانطور که هسته‌ای را دادند و در عوضش چیزی نیاوردند، حالا می‌خواهند موشک‌ها را بدهند، می‌خواهند کشور بی‌دفاع باشد و نفوذ منطقه‌ای ایران را ضعیف کنند. شما یادتان باشد ما اگر همه اینها را هم بدهیم، باز هم چند سال دیگر می‌گویند کم است و از ما چیز دیگری می‌خواهند.

رحیم‌پور ازغدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان ادامه داد: برخی از مسئولان آدم‌های خوبی هستند ولی تحلیل غلط دارند، برخی‌ها هم  نفوذی‌اند، مگر در هیأت مذاکرات هسته‌ای چند جاسوس درنیامد؟

وی در ادامه گفت: در برجام رهبر انقلاب 9 شرط گذاشت ولی هیچ‌کدام را رعایت نکردند، رهبری بارها هشدار داد ولی توجهی نشد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان تأکید کرد: شما در این مدت چند سال اخیر یک دوره فشرده آمریکاشناسی دیدید، شما دیدید که آنها چگونه تعهد می‌دهند و عمل نمی‌کنند. البته  آمریکا الان وحشی‌تر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ این حکومت با خون مردم ایجاد شده و هر کسی که از حقوق مردم دفاع می‌کند مردمی است، اینکه بگویید من مردمی هستم و فلانی نیست، حرف مفت است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: من از سیزده سالگی برای انقلاب کتک خوردم، تهدید شدم، من طرفدار ارزش‌های انقلاب و اسلام هستم، البته همه مردم مانند هم نیستند، مردم و حکومت برای ما فرقی نمی‌کنند، معیار ما حق و باطل است.

وی گفت: فرهنگ سیاسی در جامعه ما مشکل دارد، در جامعه سوپرمن درست می‌کنند و بعد خودشان آن را خراب می‌کنند، من معتقدم روحانی، احمدی‌نژاد، خاتمی و مرحوم هاشمی هم خدماتی داشتند و هم صدماتی زدند که باید بپذیرند، ما نباید اجازه بدهیم ما را فریب بدهند، متأسفانه ما در برجام فریب خوردیم.

رحیم‌پور ادامه داد: روحانی امنیتی‌ترین، نظامی‌ترین و پلیس‌ترین آخوند ایران است، از ابتدای انقلاب عضو شورای عالی امنیت ملی است و کسی وی را به عنوان متفکر علوم انسانی و اسلامی نمی‌شناسد؛ کتابی هم که نوشته را ما می‌دانیم چه کسی نوشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای تأکید کرد: ما اگر نفت نداشته باشیم چه خواهیم کرد؟ آیا مگر انرژی هسته‌ای فقط برای بمب ساختن است؟ ما اگر بخواهیم اتم بسازیم، تا حالا ساخته بودیم و قرار نیست جلوی آنها بسازیم، ما خودمان گفتیم که بمب نمی‌سازیم، مگر اسرائیل که بمب هسته‌ای دارد توانسته در جنگ با جبهه مقاومت پیروز شود؟

وی گفت: آمریکا جرأت حمله به همه را دارد جز ایران. چون هنوز ایدئولوژی انقلاب در ایران زنده است، البته بیست سال بعد را نمی‌دانم و معلوم نیست که در بیست سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، آیا کربلای دیگری تکرار خواهد شد یا نه.

رحیم پور ازغدی افزود: ما در مورد ایدئولوژی انقلاب اسلامی هیچ مشکلی نداریم، مشکل ما سر کارآمدی و ناکارآمدی است، طرف ده سال است که رئیس گمرک است و وقتی می‌گوییم چرا در این مدت قاچاق کالا رخ داده، طوری حرف می‌زند که انگار ما رئیس گمرک بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مسئولان سه قوه را وادار کنید به قانون اساسی عمل کنند، متأسفانه بخش‌هایی از قانون اساسی عمل نمی‌شود، این همه ارزش، فداکاری، عشق در انقلاب وجود دارد ولی برخی‌ها هیچ‌کدام از اینها را نمی‌بینند، ولی با دُم سگ همزاد پنداری می‌کنند.

وی همچنین خطاب به مسئولان ناکارآمد گفت: تمام کسانی که در پست‌هایی قرار دارند و از پس آن برنمی‌آیند و کنار نمی‌روند، خائن هستند، اگر مسئولی نمی‌تواند کار انجام دهد، نباید مسئولیت آن را بپذیرد.

رجا نیوز/.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.