وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

اعتیاد و وسواس فکری جنسی

6

اعتیاد و وسواس فکری جنسی

اعتیاد و وسواس جنسی دارای یکسری خصیصه ها هست، مانند اشتغال و وسواس فکری، یعنی شخص بصورت مداوم در رابطه با موقعیت‌ها و حوادث جنسی دارای اشتغال ذهنی است و تمرکز مداوم فرد با مسائل جنسی باعث سطح بالای تحریک پذیری جنسی در او می‌گردد.  آموزش نحوه ارضاء تمایلات جنسی بطور سالم و طبیعی، مشاوره فردی، بازسازی روابط از هم گسسته فرد و آموزش تکنیکهای غلبه بر استرس بهترین راه برای درمان زیر نظر متخصص هست. فکر به گناه در روایت یک عامل سوق دهنده به گناه دانسته شده، لذا حتما این افکار باید درمان بشود.

طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

وسواس در تحریک جنسی [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][وسواس فکری ]

پرسش : اینجانب روانپزشک هستم و در شیراز طبابت می کنم خانمی به من مراجعه کرده و می گوید گاهی اوقات افکار مزاحمی دارد که سبب تحریک جنسی او می گردد (فقط تحریک) گویا با دفتر حضرتعالی تماس تلفنی برقرار کرده و به او گفته اند که با تحریک شدن غسل بر ایشان واجب می گردد آیا صحیح است؟

پاسخ : چنانچه همزمان با رسیدن به اوج لذت جنسی رطوبتی از وی خارج شود حکم منی را دارد و غسل واجب می شود و اگر خدا نکرده با خود کاری کند که چنین حالتی ایجاد شود استمناء است و حرام است. ولی اینگونه افراد ممکن است گرفتار وسوسه باشند، افراد وسواسی، نه علم آنها معتبر است و نه شک آنها، یعنی نباید اعتنا به علم و شک خود کنند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

حتما بخوانيد

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

6 نظرات
  1. sahar32 می گوید

    بله اما موقع هایی که واقعا جنب میشم باید غسل کنم یانه چون که وسواسی هستم نمیدانم چه کار کنم بیشتر مواقع هم وسواسم وقتی میهوابم شروع میشود که خواب های شهوت امیز میبینم یعنی غسل نکنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      صرف خواب شهوت آمیز باعث غسل نمی شود. اگر یقین به جنب شدن کردید واجب ات غسل کنید هر کجا شک کردید نیازی به غسل نیست.
      علائم ارگاسم را در سایت هدانا بخوانید.
      معمولا خانم ها به نسبت در خواب کمتر جنب می شوند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. sahar32 می گوید

    سلام خسته نباشد.
    من یک دختر ۱۶ ساله هستم که متاسفانه نمیدونم چرا چند وقت پیش فیلم های سوپر دیدم من اونموقع نمیدونستم اما از سایتی فهمیدم که اگر به اوج لذت میرسیم بااید غسل کنیم از اونروز به بعد وسواس من شروع شد البته اینم بگم قبل از اینا من خیلیییی ادم وسواسی هستم وسواس شستشو نجاست خیلیی اما الان بهتر شدم برای دست شستنم اما چیزای دیگه نه اما الان وسواس جنسی گرفتم مخصوصاا تو خواب میخوام بهوابم فکر های زشتی به زهنم میرسه که وقتی میخوابم تو خوابم هم اونارو میبینم بعضی اوقات هم به اوج لذت میرسم اما نمیدونم چون که وسواس دارم باید غسل کنم یانه واقعاا خیلی دارم اذیت میشم توروخدا کمکم کنید و اینم بگم بعضی اوقات به اوج لذت میرسم مطمئنم ولی نمیدونم چون که وسواسی ام باید غسل کنم یانه ممنون میشم کمکم کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دیدن چنین فیلمهایی حرام است و تاثیر مخربی برای ایمان دارد و می تواند بر سلامت روحی شما تاثیر منفی بگذارد.
      اگر شک دارید، بنا را بر پاک بودن بگذارید.
      حتما برای وسواس باید مشاوره بگیرید و تکنیک های کنترل وسواس را انجام بدهید تا بتوانید کنترل کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  3. A.A می گوید

    سلام
    من پسری ۱۸ ساله هستم که حدود ۳ یا ۴ سال است به خودارزایی و محتوای پورنو دچار شدم و به شدت به انها اعتیاد دارم بطوری که در حمام یا در حال مطالعه افکارم به شدت مرا تحریک مینکنن.
    من چندین بار توبه کردم ولی در عرض چند روز افکار به سراغم میاد و دیگه نمیتونم جلوشو بگیرم و بیشترین مدتی که توانسته ام خودداری کنم ۱۸ روز بوده است.
    من خودم هم راضی نیستم ولی به علت وسواس نمیشود.
    میشه منو راهنمایی کنید ؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      زیاد ورزش کنید.
      آنچه می بینید را کنترل کنید، هر نوع عکس و فیلم را نبینید، موسیقی را نیز گوش نکنید.
      راهکارهای متعددی در سایت منتشر شده است، سرچ کنید و بیشتر بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر