وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیا  پول حزب الله و لبنان را ایران می دهد؟ /افشاگری خبرنگار زن BBC درباره پشت پرده شعار دروغین نه غزه نه لبنان

اما اشتباه ترین تصور که اغلب ایرانیها دارند این است که پول حزب الله و حتی لبنان همه از ایران می آید. وقتی این تصور را به رئیس اتاق بازرگانی لبنان گفتم قهقهه زد و با اعداد و ارقام نشان داد که لبنان چه حجم گسترده درآمدی از آفریقا و برخی کشورهای عربی دارد.

2

افشاگری خبرنگار زن BBC درباره پشت پرده شعار دروغین نه غزه نه لبنان بسیاری از اعضای ضدانقلاب در شبکه اجتماعی توئیتر را عصبانی کرد.

دروغی که ضدانقلاب در روز قدس سال 88 آنرا با شعار « نه غزه نه لبنان، فقط فلات ایران» سر داد و رسانه‌هایی مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا آن را رنگ و لعاب دادند، هر روز باطل بودن آن بیشتر نمایان می‌شود.

حالا خبرنگار بی بی سی فارسی هم در توئیتی لب به اعتراف گشوده است و بیان می کند که لبنان با منابع و تجارت عظیمی که با کشورهای آفریقایی و عربی دارد احتیاجی به پول ایران ندارد و این دروغ به همان اندازه که بزرگ است به همان اندازه هم عوام فریبانه و تو خالی است.

خبرنگار بی بی سی فارسی در خاورمیانه، در یک رشته توئیت در این باره نوشت:

اما اشتباه ترین تصور که اغلب ایرانیها دارند این است که پول حزب الله و حتی لبنان همه از ایران می آید. وقتی این تصور را به رئیس اتاق بازرگانی لبنان گفتم قهقهه زد و با اعداد و ارقام نشان داد که لبنان چه حجم گسترده درآمدی از آفریقا و برخی کشورهای عربی دارد.

وی در توئیتی دیگر می نویسد:

لبنان روابط تجاری خوبی با کشورهای عربی هم دارد و البته به خاطر آزاد بودن فضا کلی توریست عربی از کشورهای خلیج فارس جذب می کند که غالبا ثروتمند هستند. خیلی از شیوخ قطری و سعودی به طور مثال کنار دریا لوکسترین آپارتمان را خریده اند یا با قیمت های هنگفت اجاره می کنند.

این خبرنگار بی بی سی در ادامه درباره درآمدهای حزب الله لبنان هم می نویسد:

لبنان کشوری است که تقریبا سه برابر جمعیت داخلش در خارج زندگی می کنند که در زمان جنگ داخلی رفته اند. گروهی در آفریقای جنوبی معدن دارند و جالب آنکه بیشتر این معدن داران تا جایی که فهمیده ام شیعه و اهل جنوبند که به حزب الله هم کمک می کنند.

وی در انتهای این رشته توئیت‌ها به مخاطبان ایرانی این اطمینان را می دهد که پول های لبنانی ها از جای دیگری تامین می شود نه جمهوری اسلامی ایران.

اما به نظر می رسد این توئیت‌ها بسیاری از کاربران ضدانقلاب توئیتر را عصبانی کرده که با رکیک ترین توهین‌ها به این خبرنگار بی بی سی حمله ور شدند. وی در ادامه در توئیت‌هایی که بازتاب توئیت‌های بالا را در خود دارد بیان می کند که عده ای که این خبرنگار زن بی بی سی فارسی آنها را کاربران آمدنیوز می خواند، که اغلب از اکانت های فیک و جعلی استفاده می کنند به وی با شدیدترین توهین‌ها حمله ور شده اند.

البته این خبرنگار وقتی با این توهین ها روبرو می شود سعی می کند تا برای جلوگیری از توهین‌های بیشتر که به طور قبیله ای به صفحه توئیتر وی حمله ور شده اند از گفته های خود بازگردد و لااقل حرف‌هایش درباره حزب الله را تکذیب کند. البته این تناقض هم نمی‌تواند واقعیتی که وی در یک فضای عادی ابراز داشته و سپس در یک فضای سراسر فشار پروپاگاندا گونه آنرا تکذیب کند، پنهان سازد.

از یک سو این خبرنگار ماهیت خبرپراکنی‌های بی بی سی فارسی و شبکه های ضدانقلاب علیه کشورمان که چندین سال است این دروغ را منتشر می کند را برملا می سازد و از سوی دیگر موضوع جعلی بودن آزادی بیانی که جامعه غربی و ضدانقلابیون مدعی آن هستند را نشان می دهد.

مشرق نیوز/.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

2 نظرات
  1. synoo می گوید

    سلام
    راستش من از سایت هدانا بیشتر برای مسائل شرعی استفاده میکردم خیلی خوش حالم که راجع به سیست هم مطلب میگذارید البته خوب سیساست که واقعا امیخیه باشرع هست .
    درضمن من دانشجو هستم یکی رو میشناسم که خیلی ضد اخونده ( در واقع ضد اخوند نیست وضع مملکت رو به اشتباه زیر سر اخوندا میدونه )لطفا کمکم کنید کمکش کنم
    اخه تو گروه دانشجویی هم پست های کانال های معاند رو میگذارد ولی نمیدونم چطوری باید نهی از منکرش کنم .
    لطفا راه های ارتباطی ساده تر هم تولید کنید تا راحت تر در دسترس عموم باشید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      از اینکه مخاطب سایت هدانا هستید تشکر می کنیم و خدا را شاکریم.
      درست است که قانون اساسی کشور بر اساس اسلام نوشته شده است اما این به این معنا نیست که در تمام پست ها روحانیون دارند کشور را اداره می کنند. خب لازمه یک نظام دموکراتیک به قول همین آقایان رای مردم هست، مردم رای می دهند و نخبگان کشور در مجلس و ریاست جمهوری حکومت را اداره می کنند. بر فرض محال که جریان روحانیت کنار رفت، خب اینها از آسمان که مدیر نمی آورند از همین دانشگاه ها مدیر انتخاب می شود که همین الان هم شما می بینید روی کار هستند، لطف کنید مدارک علمی برخی از این وزرا و معاونین و مشاوران آنها را ببینید، از حوزه علمیه قم که مدرک نگرفته اند! .
      خب مجلس را ببینید چند درصد روحانی هست، یا ادارات را؟. در مقابل شما وزارت اقتصاد از بالا تا پایین را نگاه کنید ما بررسی کردیم، نوعا تحصیل کرده غرب و انگلستان هستند مثلا وزیر قبل آقای طیب نیا از انگلستان مدرک اقتصاد داشت همین عزیزان کشور و خطوط کلی رو تعیین می کنند.
      جریان غالب مدیریتی همین اصلاحات بود که بدترین ضربه ها و فسادها را در کشور ایجاد کرد و برخی هم بخاطر توسعه سیاسی ایام انتخابات در خیابان می رقصند اما تبعات رای خود را نمی پذیرند. نوعا افراد تنبل به دنبال این هستند که فرا فکنی کنند و مشکل را از گردن خود به گردن دیگران بیندازند. ما روحانیت هم اکثرا جزو قشر کم درآمد جامعه هستیم و هم درد مردم. در خطوط کلی قانون اساسی که بر اساس اسلام است خب بحث کنند کجایش مشکل داشته. لذا خط مشخص است و ما نباید از نقش دانشگاه و نخبگان و مردم غافل شویم .
      نکته بعدی این که پیش رفت ها را هم باید دید شما منطقه غرب آسیا را ببینید یا در جنگ و ویرانی است یا در نوکری امریکا، به برکت خون شهدا و همین خط دین و روحانیت ما پیشرفتهای زیادی داشته ایم و داریم.شما با کشور های منطقه مقایسه کنید. خب اگر پیشرفت و امنیتی باشد این مریض قلبها می گویند از ماست اگر نقصی باشد از دیگری!.
      در هر حال انقلاب اسلامی همانطور که شهدا زحمت کشیدند و مقدمات را برای ما فراهم کردند ما هم چه حوزوی و چه دانشگاهی باید تلاش کنیم ادامه راه را برویم، باید سوال کرد که شما برای انقلاب چه کرده اید؟. در هر حال اگر حکومتی حاکمش امیر المومنین علی علیه السلام هم باشد باز عده ای نق زن مثل خوارج یا دیگران نق می زنند و کار پیش نمی رود.
      در هر حال همه ما مسئولیم، البته بنده بیش از هرکسی انتقاد دارم، اما مسئولیم همه، خوب درس بخوانیم، کار کنیم تا زحمات شهدا را که در راه انقلاب ریخته شده جبران کنیم. و ما اگر شکر گذار و قدر دان این زحمات نباشیم خدا می داند کفران ناشکری چه خواهد بود!.
      وفقکم الله لکل الخیر