وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است

0

آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است

رساله توضيح المسائل نماز

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][در رکعت اول و رکعت سومی که تشهد ندارد]

مسأله 1075 در رکعت اول و رکعت سومی که تشهد ندارد، مثل رکعت سوم نماز ظهر و عصر و عشا (1) اگر بعد از سجده دوم بدون آن که مقداری بنشیند برای رکعت بعد برخیزد نمازش صحیح است (2) ولی بنا بر احتیاط واجب (3) باید بعد از سجده دوم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد.

(1) (اراکی:) باید بعد از سجده دوّم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد.

(گلپایگانی، صافی، نوری:) بنا بر احتیاط واجب باید بعد از سجده دوم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد (گلپایگانی، صافی: و این عمل را جلسه استراحت می گویند).

(خوئی، زنجانی، تبریزی:) احتیاط مستحب ((سیستانی:) احتیاط واجب) این است که بعد از سجده دوم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد.

(2) (بهجت:) بنا بر أظهر..

(3) (بهجت:) بنا بر احتیاط مستحب..

(فاضل، مکارم:) مسأله بعد از سجده دوم در جایی که تشهّد واجب نیست (فاضل: مثل رکعت سوم نماز ظهر و عصر و عشا) بهتر است لحظه ای بنشیند، سپس برای رکعت بعد برخیزد (فاضل: و این عمل را جلسه استراحت می گویند).

  • توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل،  اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی.

لینک کوتاه مطلب:  http://goo.gl/QwHqLR

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

ويژه نامه احكام نماز



آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است آیا نشستن بعد از سجده دوم واجب است

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.