وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیا خروج منی بر اثر افکار جنسی گناه است

5

آیا خروج منی بر اثر افکار جنسی گناه است

 

اگر کسی می داند بر اثر خواندن مطالب شهوت زا یا نگاه کردن به تصاویری که سبب انزال منی می شود، منی از او خارج خواهد شد یا تخیلات شهوانی را ادامه دهد تا منی از او خارج شود، این کار حرام و گناه می باشد. در استمنا لازم نیست که حتما با آلت جنسی بازی شود بلکه تخیلات جنسی و هر کاری که شخص با خود انجام دهد که سبب خروج منی شود، خودارضایی حرام به شمار می آید و گناه می باشد و پس از خروج منی غسل جنابت بر شخص واجب می گردد.

باید توجه کرد که گاهی منی خارج نمی شود بلکه رطوبتی کم دیده می شود، این رطوبت تا علائم جنب شدن را نداشته باشد پاک است و نیازی به غسل ندارد[احكام تشخيص مني در مردان و زنان را از اینجا کلیک کنید و مطالعه نمایید] علاوه بر این باید به این نکته هم دقت کرد که گاهی شخص قصد خود ارضایی ندارد مثلا منظره ای شهوت زا را به یکباره می بیند و منی از او خارج می شود در این صورت اگر غیر ارادی بوده فقط باید غسل جنابت نماید ولی اگر می داند که با ادامه دادن به این افکار شهوانی منی خارج می شود نباید ادامه بدهد.

لینک کوتاه مطلب: http://goo.gl/UaE1RI

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانيد

  1. حكم استمنا برای آزمایش اسپرم
  2. احكام جامع استمنا در حال روزه
  3. استمنا توسط همسر
  4. انواع استمناء
  5. حكم استمناء بدون خروج منی
  6. كفاره استمنا در روزه چيست
  7. استمنا و نماز و روزه
  8. آيا استمنا حد و تعزير دارد
نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

5 نظرات
  1. رضا می گوید

    با سلام
    اگر فردی ناخواسته در خواب خود مسائل جنسی ببیند و منی خارج از او خارج شود گناه است ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر در خواب است و اختیار ندارد، اشکال ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. امین می گوید

    تجربه ثابت کرده این افکار رفته رفته انسان را تشنه تر کرده و حتی در ذهنش دنبال اتفاقات جدیدتر میگردد! و احساس میکند باید پا را فراتر بگذارد واین افکار، ورود به گناه را آسان میسازند و بدتر این است که انسان از این کاری که میکند راضی باشد و نباید زمینه حرام را فراهم کند . مثل راه رفتن در لبه پشت بام. یک پیشنهاد این است که در یک عهد اخلاقی ، خلوت ذهن خود را وقف حضرت زهرا سلام الله علیها نمایید و هرگاه این افکار وارد ذهن شما شدند، اجازه ورود به آنها را ندهید و به جای آن صلواتی را هدیه حضرت نمایید.

  3. طاها می گوید

    با سلام اگر شخصی مطمئن باشد که با فکر کردن به مسائل جنسی منی از او خارج نمیشود به مسائل جنسی فکر کند و از آن لذت ببرد و نگذارد به اوج لذت جنسی برسد گناه کرده است؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مطابق نظر آیت الله خامنه ای فکر گناه گناه نیست اما از جهت اخلاقی بسیار آسیب زاست و زیبنده مومن نیست که به امور حرام جنسی فکر کند.
      وفقکم الله لکل الخیر