وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیا حضرت زهرا (س) از فقر حضرت علی(ع) گلایه داشتند

0

آیا حضرت زهرا (س) از فقر حضرت علی(ع) گلایه داشتند

پرسش ـ چرا حضرت زهرا سلام الله عليها با داشتن مقام عصمت و شناخت از مقام بلند امام علي عليه السلام بخاطر داشتن شوهر فقير و كنايه هاي زنان مدينه به پيامبر صلوات الله عليه گلايه كردند؟

پاسخ(حجت الاسلام ایمانی):

شما بزرگوار، بنا را بر اين گذاشته ايد كه چنين داستاني واقعيّت دارد؛ آنگاه چنين سوالي را مطرح نموده اند، در حالي كه اصل چنين داستاني، سند معتبر ندارد.

1-روايتي كه اين داستان جعلي از آن براشت شده، ساخته ي دست ابوهره ي ملعون است كه دشمني او با اهل بيت(ع) روشن است.

ابوهريره از فاطمه سلام الله عليها نقل كرده كه آن حضرت به رسول الله(ص) عرض كردند: « يا رسول الله زوجتني من علي بن ابي طالب و هو فقير لامال له ــــ يعني مرا به ازدواج علي در آوردي كه شخص فقير و تهي دستي است.» (كنز العمال، ج۶، ص۲۹۱)

2-کتاب کنزل العمال، هم که این حدیث را از ابوهریره نقل نموده، از کتب حدیثی اهل سنّت می باشد. این کتاب از نظر خود اهل سنّت هم جزء کتب درجه متوسط اهل سنّت است.

3-امّا در مورد ابوهریره عرض شود که اهل بيت(ع) اصلاً ابوهريره را آدم حساب نمي كردند كه توسّط او، حديثي را منتقل كنند.

4-از اين گذشته، چگونه باورتان مي شود كه حضرت زهرا(س) كه درياي حياء و عفّت و اخلاق حسنه است، در نزد شخص نانجيبي مثل ابوهريره، از علي(ع) پيش رسول الله(ص) شكايت كند؟! اگر هم آن حضرت بخواهند مسائل شخصي زندگي خودشان را به پدرشان بگويند، پيش بيگانگان، آن هم پيش فرد نانجيبي مثل ابوهريره بيان نمي كنند. مثل روز روشن است كه اين داستان را همين ابوهريره از خودش ساخته است.

5-مستحضريد كه ابوهريره يكي از بزرگترين جاعلان حديث است. ابوهريره چنان در جعل حديث زياده روي مي كرد كه حتّي عمر بن خطّاب هم او را به جرم جعل حديث، مورد مؤاخذه قرار داد. يعني آش را چنان شور كرده بود كه حتّي صداي مادر عروس هم در آمده بود.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.