وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آيا بودايي ها نجس هستند

0

 آيا بودايي ها نجس هستند

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

مطابق نظر آيت الله خامنه اي
مطابق نظر آيت الله خامنه اي

س 321: در منطقه محل تحصیل و سکونت ما اکثریت مطلق مردم کفّار بودایی هستند. اگر دانشجویی، خانه‏ ای را از آنها اجاره نماید، آن خانه از نظر طهارت و نجاست چه حکمی دارد؟ آیا شستن و تطهیر منزل ضرورت دارد؟ قابل ذکر است که بسیاری از خانه‏ های این منطقه از چوب ساخته شده و قابل شستن نیست. هتل‏ها و اثاثیه و لوازم موجود در آنها چه حکمی دارند؟

ج: تا يقين به تماس اشياء مورد استفاده شما با دست و بدن مرطوب کافر غير کتابى حاصل نشده، حکم به نجاست نمى ‏شود. در صورت يقين به نجاست هم آب کشيدن در و ديوار منازل و هتل‏ ها و اثاثيه و لوازم موجود در آن واجب نيست. آنچه واجب است تطهير اشياء نجسى است که براى خوردن و آشاميدن و نماز خواندن مورد استفاده قرار مى ‏گيرند.

اجوبه الاستفتائات.


 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

مطابق نظر آيت الله سيستاني
مطابق نظر آيت الله سيستاني

مسئله 35ـ اهل کتاب اعم از یهودی، مسیحی و مجوس در اصل، پا کند مگر آنکه به نجاست و آلودگی آنان علم و یقین پیدا کنیم پس بر اساس طهارت اهل کتاب می توان با آنان معاشرت کرد.

مسئله 55ـ بوداییها چطور؟
جواب: آنها نیز از اهل کتاب نیستند.
مسئله 56ـ مسلمانی در یک کشور غربی، خانه ای مفروش با اثاثیه، اجاره می کند آیا او باید همه چیز را پاک بداند مگر آنکه عین نجاست مشاهده کند؟
و هر گاه پیش از او مستأجر دیگری از اهل کتاب یهود و یا مسیحی و یا حتی اگر بودایی و یا ملحد و منکر خدا و انبیاء و رسل، مستأجر بوده است باز آنجا برای او پاک است؟
جواب: بلي، او می تواند همه چیز را پاک بداند و به طهارت هر آنچه در خانه است حکم کند مگر آنکه اطمینان داشته باشد که خانه و یا اثاث آن نجس بوده است و گمان نجاست اعتباری ندارد و کافی نیست. استفتائات آيت الله سيستاني.

 

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=20923

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانید

* ویژه نامه احکام طهارت

آيا فرقه علی‌اللهی كافر و نجس هستند

اهل کتاب چه کسانی هستند

آيا كسي كه نماز نمي خواند كافر است

نجاست اهل کتاب

شستن فرش و موكت نجس

آيا عرق جنب نجس است

آيا بخار ادرار نجس است

آيا فضله پرندگان خانگي مثل طوطي نجس است

حكم باقي مانده خون در مرغ و گوشت

حكم خونابه جوش ها چيست

حکم خون لثه و دندان



كليد: آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند  آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند آيا بودايي ها نجس هستند  مسافرت به [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.