وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آيا بهائي ها كافر و نجس هستند

0

آيا بهائي ها كافر و نجس هستند

فهرست این نوشتار:

 

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

مطابق نظر آيت الله خامنه اي
مطابق نظر آيت الله خامنه اي

س 328: لطفاً به سؤالات زیر پاسخ فرمایید: 1. معاشرت و همنشینی و دست دادن دانش ‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی، چه حکمی دارد؟ 2. رفتار استادان و مربیان با دانش‏ آموزانی که بهایی بودن خود را آشکار می‏کنند و یا یقین داریم که بهایی هستند، چگونه باید باشد؟ 3. استفاده از وسایلی که همه دانش‏آموزان از آنها استفاده می‏کنند مانند شیر آب آشامیدنی، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمی دارد؟

ج: همه پيروان فرقه گمراه بهائيت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مديران و معلمان و مربيان با دانش ‏آموزان بهايى بايد بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

س 329: خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامی، بیان فرمایید.

ج: همه مؤمنين بايد با حيله‏ ها و مفاسد فرقه گمراه بهائيت مقابله نموده و از انحراف و پيوستن ديگران به آن جلوگيرى کنند.

س 330: گاهی بعضی از پیروان فرقه گمراه بهائیت برای ما غذا یا چیز دیگری می‏آورند، آیا استفاده از آنها برای ما جایز است؟

ج: از هرگونه معاشرت با اين فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نماييد.

س 331: بهائیان بسیاری در اینجا کنار ما زندگی می‏کنند که رفت و آمد زیادی در خانه‏ های ما دارند. عده ‏ای می‏گویند که بهایی‏ها نجس هستند و عده‏ای هم آنها را پاک می‏دانند. این گروه از بهایی‏ ها اخلاق خوبی از خود آشکار می‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟

ج: آنها نجس و دشمن دين و ايمانِ شما هستند، پس فرزندان عزيزم جدا از آنها بپرهيزيد.

اجوبه الاستفتائات.

*** لازم به ذكر است كه نمي توان با فرد بهايي ازدواج كرد.


آيت الله شبيري زنجانيآيت الله شبيري زنجاني

سوال
147 – پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر پاکی و طهارت چگونه اند؟
پاسخ
این فرقه نجس هستند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی شبیری زنجانی.


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

معاشرت با اعضای فرقه ضاله بهائیت [/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][احکام کفار]

پرسش : آیا ارتباط و معامله بهائیان جایز است؟

پاسخ : شک نیست که آنها افراد منحرفی هستند، و اساس مذهب ساختگی آنها از سوی دولت های استعماری انگلستان و آمریکاست، و جزء کفّار حربی هستند. آنها نجس هستند و هیچ گونه معاشرت، خرید و فروش و همکاری با آنها جایز نیست.

همسایه بهایی [احکام کفار]

پرسش : اگر همسایه ما بهایی باشد چگونه با او معاشرت کنیم؟

پاسخ : برای کسانی که ناچار از معاشرت با آنها هستند و برای پرهیز از آنها به زحمت می افتند پاک محسوب می شوند .

دلیل مخالفت با بهایی ها [احکام کفار]

پرسش : بسیارى از بهائی هاى مقیم جمهورى اسلامى ایران اظهار مى دارند که ما تابع قوانین عمومى ایران بوده و هیچ تخلّفى را مرتکب نشده ایم لیکن متحمّل تضییع حقوق هستیم، آیا اصولا بهائی ها، به خصوص بهائی هاى مقیم ایران اهل ذمّه محسوب مى شوند؟

پاسخ : مى دانیم مساله بهائیگرى در شرایط کنونى تنها یک مساله مذهبى نیست بلکه بیشتر جنبه سیاسى دارد و قرائن فراوانى در دست است که آنها به نفع بیگانگان فعالیّت مى کنند و دفاع شدید مجالس قانونگذارى بعضى از کشورهاى غربى از آنها از جمله این قرائن است. بنابراین در چنین شرایطى نمى توان با آنها به عنوان گروهى که مى خواهند در این مملکت زندگى مسالمت آمیز داشته باشند نگاه کرد و آنها در واقع محارب هستند.

معاملات قبلی با بهائیان [احکام کفار]

پرسش : به گفته امام جمعه محل که معامله با بهایی اشکالی ندارد خرید کردیم و اکنون که به این شخص بدهکار شدیم متوجه شدیم که این کار جایز نیست. اکنون تکلیف این لوازم و بدهی ها چیست؟

پاسخ : معامله با بهایی ها جایز نیست ولی اگر نمی دانسته اید و انجام داده اید، آنچه خریده اید برای شما اشکال ندارد.

هدایایی که از بهایی خریده شده است [احکام کفار]

پرسش : طی مراسمی که داشتم متوجه شدم هدایایی که نزدیکانم به من دادند از فروشگاه یک بهایی خریداری شده ضمن اینکه هدایا قیمتهای هنگفتی دارند. وظیفه چیست؟

پاسخ : فعلا شما می توانید از آنها استفاده کنید ولی سفارش کنید در آینده این کار را نکنند.

پرداخت حقوق به بهائیان از بیت المال [احکام کفار]

پرسش : نظر به اینکه در اوائل انقلاب بنا به فتوای حضرت امام (رحمت الله علیه) در خصوص فرقه ضاله بهائیت که در دستگاههای دولتی استخدام بودند و پرداخت حقوق و مزایا از بودجه بیت المال مسلمین ممنوع شده که در پی آن طی استفتئا از محضر مقام معظم رهبری معظم له هم در پاسخ آن فرمودند مسئولین دولتی حق هیچگونه پرداخت حقوق و سایر مزایا از محل اعتبارات بیت المال در نظام جمهوری اسلامی را ندارند علی هذا اخیراً از سوی دبیر محترم هیات عالی نظارت جناب حجه الاسلام ناصری طی استفتا از دفتر مقام معظم رهبری که فاقد مهر وامضا مقام معظم رهبری میباشد دفتر فوق اینگونه مرقوم فرمودندکه «میزان ضوابط ومقرارت می باشد.» که با این بیان نامبرده بالا طی بخشنامه ای جواز پرداخت برقراری حق معیشت برای خانواده های فرقه ضاله بهائیت را صادر نمودند لطفا تکلیف هیاتهای تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت را با ارسال آخرین نظر مقام معظم رهبری و همچنین سایر مراجع عظام، روشن فرمایید.

پاسخ : هرگونه کمک بر فرقه ضاله و اعضاء آن گروه از نظر شرعی ممنوع است مگر در موارد خاصّی که قانون بنابر مصالحی تجویز کرده است.

حکم قبول هدیه از بهائی [احکام کفار]

پرسش : آیا می توان از فرد بهایی هدیه ( اعم از مواد گوشتی و غیرآن ) دریافت نمود؟

پاسخ : اشکالی ندارد ولی رفت و آمد و دوستی با اعضای فرقه ضاله جایز نیست مگر اینکه امید هدایت آنها برود.

آموزش به بهاییان [احکام کفار]

پرسش : معاشرت با بهایی و آموزش و پرورش آنها چه حکمی دارد؟

پاسخ : بهایی کافرحربی است زیرا از هرگونه تلاش و کوشش ضد مسلمانان ابا ندارند. آموزش و پرورش آنها جایز نیست. مصادره اموال آنان مانعی ندارد مگر اینکه فعالیتی نداشته باشند.

معالجه کردن بهایی [احکام کفار]

پرسش : در صورت مراجعه کردن بهایی به پزشک آیا پزشک می تواند او را مداوا کند؟

پاسخ : مداوا کردن فرد بهایی با رعایت موارد طهارت برای پزشک مانعی ندارد.

نماز در خانه بهایی [احکام کفار]

پرسش : نماز خواندن درخانه بهایی چه حکمی دارد؟

پاسخ : جایز نیست.

دیه بهایی [احکام کفار]

پرسش : آيا فرد بهايي در مقابل مسلمان ديه دارد يا خير؟ اگر دارد ديه بهايي چقدر است؟

پاسخ : دیه ای برای او ثابت نیست ولی اقدام به قتل عمدی او نیز جایز نیست.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

دیدار سیاسی با بهائیت

سوال:با توجه به دیدار اخیر خانم فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی از رهبران زندانی جامعه بهائی، حکم معاشرت و نشست و برخاست با فقه ضاله بهائیت چیست؟ دیگر اینکه انتشار عکس بی‌حجاب این افراد-با توجه به اینکه در داخل ایران هستند-اشاعه فحشا نیست؟

-به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد، حرام است، مگر اینکه امیدوار به هدایت آن‌ها باشند و انتشار چنان عکس‌هایی مصداق اشاعه فحشا می‌باشد.

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره بهایی ها
نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره بهایی ها

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در 27 اردیبهشت ماه گذشته(سال 1395) نیز در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت اظهار داشت: منتظر بودم که ببینم آیا در این خصوص اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است و جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کردند.

وی با بیان اینکه به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم، افزود: این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود، تقویت دشمنان اسلام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد، با این فرقه ضاله نه فقط به دلیل دشمنی با اسلام بلکه به این دلیل که آنها عوامل آمریکا و اسرائیل هستند، مخالف هستیم.

منبع : خبر گزاری فارس

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=20953

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید.

حتما بخوانید

* ویژه نامه احکام طهارت

آيا فرقه علی‌اللهی كافر و نجس هستند

اهل کتاب چه کسانی هستند

آيا كسي كه نماز نمي خواند كافر است

نجاست اهل کتاب

شستن فرش و موكت نجس

آيا عرق جنب نجس است

آيا بخار ادرار نجس است

آيا فضله پرندگان خانگي مثل طوطي نجس است

حكم باقي مانده خون در مرغ و گوشت

حكم خونابه جوش ها چيست

حکم خون لثه و دندان



كليد: ازدواج با بهايي ها آيا بهائي ها كافر و نجس هستند آيا بهائي ها كافر و نجس هستند آيا بهائي ها كافر و نجس هستند آيا بهائي ها كافر و نجس هستند كليد: ازدواج با بهايي ها آيا بهائي ها كافر و نجس هستند آيا بهائي ها كافر و نجس هستند آيا بهائي ها كافر و نجس هستند آيا بهائي ها كافر و نجس هستن[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.