وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل

0

آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل

نكته : شوهر هيچگاه حق ندارد زن خود را به كاري امر كند كه گناه هست. اطاعت شوهر در معصيت به هيچ وجه جايز نيست .

اطاعت در آرايش

پرسش 102 . اگر شوهرى از همسرش بخواهد كه براى بيرون از منزل آرايش كند، آيا اطاعت او لازم است؟

همه مراجع: خير، اطاعت او در اينجا لازم نيست.[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][1]

پرسش 103 . اگر شوهر از زن خود بخواهد كه برايش آرايش كند؛ آيا اطاعت او  در اين زمينه هم واجب است؟

همه مراجع: اگر شوهر درخواست كند، اطاعت او در اين زمينه واجب  است.[2]

[1]. دفتر: همه مراجع.

[2]. امام، تحريرالوسيلة، ج 2، القول فى النشوز ؛ صافى، هدايه العباد، ج 2، القول فى النشوز ؛ سيستانى،  منهاج الصالحين، ج 2، م 350 ؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 1669 ؛ دفتر: وحيد، مكارم، بهجت، تبريزى و نورى.(احكام روابط زن و شوهر، پرسمان).


مطابق نظر آيت الله فاضل لنكراني

سؤال 1673 :اگر مرد به زن امر كند، فلان شكل برايش آرايش كند، يا فلان لباس را در منزل بپوشد و يا به نحو خاصى نظافت كند. آيا زن بايد اطاعت كند؟ با توجه به اين كه زن بايد منافيات را از خود دور كند؟
جواب: اطاعت زن از شوهر در امور مربوط به استمتاعات واجب است. و امور مذكوره اگر در اين راستا باشد يا ترك آنها موجب نفرت شود، بايد اطاعت كند. وگرنه لازم نيست.

جامع المسائل ـ ج1 ، ص 443، آيت الله فاضل لنكراني.

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=23692

*- ضمنا شما می توانید از اینجا مشترک  خبرنامه سایت شوید و جدید ترین مطالب را دریافت کنید. حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احكام روابط زن و شوهر



كليد:  آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزلآرایش زن برای شوهر بيرون از خانه در مهماني آرايش در جمع فاميل در جمع دوستان اقوام و آشنايان  همسر  شوهر امر كند كه بايد در بيرون از خانه آرايش كني آرایش برای شوهرم آرایش برای شوهرش آرایش برای شوهر احکام ارایش زن ها از دید اسلام در بیرون خانه آرایش  آیا آرایش کردن برای زن حرام است احکام زینت و آرایش آیا زنان باید همیشه در خانه آرایش کنند اطاعت از شوهر برای آرایش کردن در بیرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل  آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل آرايش زن به خواست شوهر بيرون از منزل

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.