وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آثار و فواید پرداخت خمس

0

آثار و فواید پرداخت خمس

پرداخت خمس علاوه بر اینکه یک واجب دینی است، دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی دنیایی و آخرتی انسان می باشد. برای نمونه یکی از آثار پرداخت خمس اینست که اهل البیت علیهم السلام برای انسان دعا می کنند، آیا همین یک اثر برای زندگی ما کم است!، حالا چرا عده ای که به این خاندان ارادت دارند در این واجب الهی کوتاهی می کنند و خود را از دعای اهل البیت علیهم السلام محروم می کنند. از آثار دیگر پرداخت خمس افزایش روزی و بخشیده شدن گناهان هست.

امام رضا عليه السلام:

 اِنَّ الْخُمْسَ عَوْنُنا عَلى دينِنا وَ عَلى عِيالاتِنا وَ عَلى مَوالينا وَ ما نَبْذُلُهُ وَ نَشْتَرى مِنْ اَعْراضِنا مِمَّن نَخافُ سَطْوَتَهُ فَلاتَزووهُ عَنّا وَ لاتَحْرِموا اَنْفُسَكُم دُعاءَنا ما قَدَرْتُم عَلَيهِ، فَاِنَّ اِخْراجَهُ مِفْتاحُ رِزْقِكُم وَ تَمْحيصُ ذُنوبِكُم وَ ما تَمْهِدونَ لاَِنْفُسِكُم لِيَومِ فاقَتِكُم؛ 

در حقيقت، خمس، كمكى به ما براى اهداف دينى ما و خانواده ها و دوستان ما و وسيله حفظ آبروى ما در برابر آنانى است كه از قدرتشان بيم داريم. پس خمس را از ما دريغ نداريد و حتى المقدور خويشتن را از دعاى ما محروم نسازيد؛ چرا كه خارج كردن خمس از [سرمايه] ، كليد روزى شما و مايه پاك شدن گناهانتان و اندوخته شما براى روز نيازتان در آخرت خواهد بود.

كافى، ج 1، ص 547، ح 25.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.