وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

۸ شایعه اصلی فتنه ۸۸؛ از تقلب تا کشته‌سازی + تصاویر

0

۸ شایعه اصلی فتنه ۸۸؛ از تقلب تا کشته‌سازی + تصاویر

فارس / یکی از مهمترین ابزارهای معاندان و بیگانگان و عناصر داخلی آن‌ها در قبال جمهوری اسلامی متوسل شدن به حربه «شایعه» است. در خصوص فتنه ۸۸ نیز می‌توان گفت که همه چیز با توسل به یک «شایعه» کلید خورد.

یادآوری روزهای غبارآلود 88 هنوز هم درس‌های زیادی بالاخص برای جوانانی دارد که التهابات آن ایام را درک نکرده‌اند. در سالگرد حماسه عظیم 9 دی که مانند آبی بر روی آتش فتنه آن سال بود، نگاهی می‌اندازیم به «شایعه»؛ یکی از اصلی‌ترین حربه‌های دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی:

۱- شایعه تقلب

مهمترین شایعه‌ای که ابزار کلید خوردن و شروع فتنه ۸۸ بود، شایعه تقلب بود. شایعه‌ای که هیچ‌وقت سندی درباره آن منتشر نشد و حتی پس از ۹ سال هنوز مدعیان آن مانند محمدرضا خاتمی هم درباره آن سندی ارائه نکرده‌اند.

حتی همان زمان، عباس آخوندی نماینده ستاد میرحسین موسوی هم در خصوص عدم امکان تقلب در انتخابات سخن گفت و اعلام کرد که ما به تخلفات انتخاباتی اعتراض داریم و نه تقلب. تخلفاتی که البته بیشتر از تحلیل‌های خاص برمیخاست و نه شواهد قابل اثبات. ضمن آنکه نمی‌توانست در اختلاف رای ۱۱میلیونی کاندیداها اثر بسزایی داشته باشد.

۲- جعل نامه وزیر کشور

یکی از شایعات پس از انتخابات سال ۸۸، انتشار تصویر نامه‌ای جعلی از جانب وزیر کشور وقت در تیراژ وسیع بود. در این نامه به نقل از صادق محصولی خطاب به رهبر انقلاب و با امضای قائم‌مقام وزیر کشور، آمده بود: پیرو ابراز نگرانی ایشان نتیجه انتخابات به نفع احمدی‌نژاد تغییر داده شده و سران اصلاح طلب نیز تحت نظر قرار گرفتند.

اما جاعلان نامه از این نکته مهم غافل بودند که اصلا امضایی که پای نامه وزیر کشور زده شده بود، وجود خارجی نداشته است.

نکته دیگر، عدم درج شماره در این نامه بود.

جالب‌تر آنکه چنین نامه‌ای با این سطح، بدون مهر محرمانه ارسال شده.

ضمن آنکه شخص وزیر آن را امضا نکرده و یک نفر «از طرف» وزیر آن را امضا کرده است.

و در نهایت این که جعل کنندگان نامه حتی در این حد در کار خود دقت نکردند که مجموع آرای کاندیداها و آرای باطله را برابر آرای ماخوذه اعلام کنند.

ادعای عجیب رای ۱۳ میلیونی برای مهدی کروبی نیز بیشتر به یک طنز برای تخریب شخصیت وی شبیه بود.

۳- شایعه ۷۲شهید فتنه سبز

کشته‌سازی یکی از ابزارهای مهم ضدانقلاب در فتنه ۸۸بود. انتشار لیست جعلی کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات و نام بردن از ۷۲نفر به نام شهدای سبز نقشه‌ای بود که آن‌ها درصدد القای آن به افکار عمومی نه تنها ایران بلکه جهان بودند. فهرستی که شهدای آن یکی‌یکی زنده از آب در آمدند.

ترانه‌ای که برای ضدانقلاب خوش آهنگ نبود

یکی از معروفترین افرادی که توسط  ضدانقلاب به عنوان کشته جا زده شد و حتی خبرش هم برای فشار علیه جمهوری اسلامی در رسانه‌های غربی و حتی توسط مسئولان آمریکایی اعلام شد «ترانه موسوی» بود. در متن اخبار ضدانقلاب نوشته شده بود: «ترانه موسوی توسط نیروهای به اصطلاح لباس شخصی دستگیر، و بعد از تجاوز و شکنجه به قتل رسید.»

اما صدا و سیما پس از مدتی با پخش یک گزارش خبری به بررسی صحت این ادعا بر اساس مدارک مستند پرداخت. صدا و سیما گزارشى از دیدار با خانواده ترانه موسوى پخش کرد که نشان می داد ترانه موسوى که عکس او در سایت‌های ضدانقلاب آمده،  ساکن کانادا بوده و حداقل یک سال و نیم است که به ایران نیامده بود!

فراری‌‌ای که شهید جا زده شد!

سعیده پورآقایی، یکی دیگر از قربانیان پروژه کشته‌سازی سبزها بود که ادعا شده بودند پس از دستگیری، شکنجه و هتک حرمت توسط بسیجیان، سوزانده شده و در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شده است! نکته تامل برانگیز، حضور شخص میرحسین موسوی در مراسم ختم وی بود.

اما چندی بعد، این دختر که از خانه فرار کرده بود به خانواده‌اش تحویل داده شد. او در گفت‌و‌گو با رسانه ملی ماجرای فرار خود و تلاش برخی برای سوءاستفاده از او را اینگونه روایت کرد: «روز 13 تیر از خانه بیرون رفتم. چون در قفل بود و مادرم ممانعت می‌کرد از تراس پریدم و پایم شکست، وقتی رفتم بیرون خیلی حالم بد بود و بدنم زخمی شده بود. من را به بیمارستان بردند و از من پرستاری کردند. در این مدت یک بار یکی از افراد به من گفت که عکس من را به عنوان کسی که در تظاهرات کشته شده در سایت‌ها زده‌اند!»

سعیده پورآقایی تنها فرزند خانواده خود بود اما برخی سایت‌های ضدانقلاب، او را خواهر یکی از اعضای فعال حقوق بشر ایران معرفی کرده و از کاربران خود خواسته بودند برای شادی روح او فاتحه بخوانند!

۴-  توهم تجاوز

انتشار خبر دستگیری دختر جواد امام و نگهداری وی در وضعیت نامناسب و حتی شایعه تجاوز به وی مدتی در رسانه‌های ضدانقلاب موجی علیه نظام  به راه انداخت.

اما بررسی تحقیقات و گفتگوی همسر جواد امام به شایعات پایان داد. وی دستگیری و بازداشت دختر خود را دروغ اعلام کرد و گفت: «دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه! و با توجه شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود،‌ چنین اقدامی را کرد که به همین خاطر از همه عذرخواهی می‌کنم.»

۵- تروری که می‌خواستند به اسم نظام تمام شود

فتنه‌گرانی که از ابتدای اغتشاشات پس از انتخابات، در پی پروژه‌ کشته‌سازی و سوءاستفاده از احساسات افکار عمومی برای دستیابی به مقاصد سیاسی خود بودند، در جریان اغتشاشات روز عاشورا و حمله به عزاداران سید‌الشهدا(ع)، پروژه خود را با ترور و قتل مشکوک چند نفر عملی کردند.

گزارش‌‌ها در این روز از کشته شدن ۴ نفر، از جمله شخصی به نام سیدعلی موسوی که خواهرزاده موسوی معرفی شد حکایت داشت. طبق اعلام سردار رادان، جانشین وقت فرمانده نیروی انتظامی، حتی یک تیر از سوی مأموران انتظامی حاضر در خیابان‌ها شلیک نشده و نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور بود.

۶- دستگیری فرزندان مقامات ارشد نظام

در جریان حوادث پس از انتخابات خبر‌های زیادی در خصوص دستگیری و یا زندانی شدن فرزندان مقامات مختلف نظام، از جمله دستگیری پسر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آشوب‌های مربوط به روز عاشورا بود.

 اما پس از چند روز اداره اطلاعات و اخبار مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

دستگیری فرزند اسماعیل قاآنی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز یکی دیگر از شایعاتی بود که توسط رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شد.

در این خبر ادعا شده بود که فرزند اسماعیل قاآنی که دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد مشهد بوده دستگیر شده اما به فاصله کوتاهی مشخص می‌شود که سردار قاآنی هیچ فرزندی در این سن ندارد و تمام فرزندان او نیز در مقطع دبیرستان و راهنمایی در حال تحصیل هستند.

۷- شایعه رای‌هایی با یک دستخط

برخی دیگر با اتکا به برخی تصاویر به دلیل شباهت دستخط برگه رای، مدعی شدند که ۷۰درصد آرا با یک دستخط نوشته شده است، ادعای مضحکی که امکان عقلی آن وجود ندارد. در ثانی با اندکی دقت روی همین برگه‌های ادعایی می‌توان دریافت که این دستخط‌ها یکسان نیست و شکل نوشتن حرف «ی» و یا «ا» (الف) و حتی «د»  در این سه برگه متفاوت است.

کدخدایی هم در این باره عنوان کرد: برای مثال یکی از ادعاهایی که در سال ۸۸ مطرح بود، این بود که تعرفه‌ها با یک خودکار یک‌رنگ نوشته شده بود. گفتیم اشکالی ندارد، بازشماری می‌کنیم و در هر استانی که شما می‌گویید، صندوق را باز می‌کنیم تا ببینیم چنین چیزی هست یا نه. البته نیامدند. ما پذیرفتیم؛ مشروط بر این که بعد از بازشماری با همین ترتیبی که می‌گویید و با حضور نمایندگان شما، نتیجه را بپذیرید. دو روز معطل کردند و تعهد خود را نپذیرفتند و حاضر نشدند آن را مکتوب کنند.

شایعه‌ دیگری هم درباره آرای بیش از ظرفیت شهرها  در شمارش مطرح بود که همان زمان مسئولان توضیح دادند که این اتفاق در برخی صندوق‌های خاص و عمدتا در شهرهای توریستی اتفاق افتاده بود، که دلیل آن هم حضور مهاجران و مسافران در روز رای‌گیری (جمعه)  بوده است.

۸- شایعه ۱۲ میلیون تعرفه بدون مهر

شایعه ۱۲ میلیون تعرفه بدون مهر  یکی دیگر از مواردی بود که سر و صدای زیادی به پا کرد اما سخنگوی شورای نگهبان در این رابطه عنوان کرد: ما از مدعیان خواستیم آدرس این ۱۲ میلیون را به ما بدهند اما نتوانستند. در انتخاباتی که بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر شرکت می‌کنند، معمولا ۱۰ تا ۱۲ هزار تعرفه بدون مهر داریم که مقداری معمول است و در زمان شمارش، از اعداد تعرفه‌ها کسر می‌شود (در آمار محاسبه نمی‌شود) و هیچ تأثیری در سرنوشت انتخابات ندارد، قبلا هم همین وضعیت بوده است.

انتهای پیام/

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.