وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

چرا روابط نامشروع دختر و پسر حرام است

در زنا شش اثر سوء است ، سه قسمت آن در دنيا و سه قسمت آن در آخرت است. اما آنها كه در دنيا است يكى اين است كه صفا و نورانيت را از انسان مى گيرد روزى را قطع مى كند، و تسريع در نابودى انسانها مى كند. و اما آن سه كه در آخرت است غضب پروردگار، سختى حساب و دخول يا خلود در آتش دوزخ است.

0

چرا روابط نامشروع دختر و پسر حرام است

سوال: فلسفه تحريم زنا چيست؟

پاسخ:

1 – پيدايش هرج و مرج در نظام خانواده، و از ميان رفتن رابطه فرزندان و پدران ، رابطه اى كه وجودش نه تنها سبب شناخت اجتماعى است، بلكه موجب حمايت كامل از فرزندان مى گردد، و پايه هاى محبتى را كه در تمام طول عمر سبب ادامه اين حمايت است مى گذارد.
خلاصه، اگر در جامعه اى فرزندان نامشروع و بى پدر فراوان گردند روابط اجتماعى كه بر پايه روابط خانوادگى بنيان شده سخت دچار تزلزل مى گردد.

براى پى بردن به اهميت اين موضوع كافى است يك لحظه چنين فكر كنيم كه چنانچه زنا در كل جامعه انسانى مجاز گردد و ازدواج برچيده شود، فرزندان بى هويتى كه در چنين شرائطى متولد شوند تحت پوشش حمايت كسى نيستند، نه در آغاز تولد و نه به هنگام بزرگ شدن .از اين گذشته از عنصر محبت كه نقش تعيين كننده اى در مبارزه با جنايت ها و خشونت ها دارد محروم مى شوند، و جامعه انسانى به يك جامعه كاملا حيوانى توام با خشونت در همه ابعاد، تبديل مى گردد.

2 – اين عمل ننگين سبب انواع برخوردها و كشمكش هاى فردى و اجتماعى در ميان هوسبازان است ، داستان هائى را كه بعضى از چگونگى وضع داخل محله هاى بدنام و مراكز فساد نقل كرده و نوشته اند به خوبى بيانگر اين واقعيت است كه در كنار انحرافات جنسى بدترين جنايات رخ مى دهد.

 

3 – تجربه نشان داده و علم ثابت كرده است كه اين عمل باعث اشاعه انواع بيماري ها است و با تمام تشكيلاتى كه براى مبارزه با عواقب و آثار آن امروز فراهم كرده اند باز آمار نشان مى دهد كه تا چه اندازه افراد از اين راه سلامت خود را از دست داده و مى دهند.

 

4 – اين عمل غالبا سبب سقط جنين و كشتن فرزندان و قطع نسل مى گردد، چرا كه چنين زنانى هرگز حاضر به نگه دارى اينگونه فرزندان نيستند، و اصولا وجود فرزند مانع بزرگى بر سر راه ادامه اعمال شوم آنان مى باشد، لذا هميشه سعى مى كنند آنها را از ميان ببرند. و اين فرضيه كاملا موهوم كه مى توان اينگونه فرزندان را در مؤسساتى زير نظر دولت ها جمع آورى كرد شكستش در عمل روشن شده، و ثابت گرديده كه پرورش فرزندان بى پدر و مادر به اين صورت چقدر مشكلات دارد، و تازه محصول بسيار نامرغوبى است ، فرزندانى سنگدل : جنايتكار بى شخصيت و فاقد همه چيز!

 

5 – نبايد فراموش كرد كه هدف از ازدواج تنها مساله اشباع غريزه جنسى نيست، بلكه اشتراك در تشكيل زندگى و انس روحى و آرامش فكرى، و تربيت فرزندان و همكارى در همه شئون حيات از آثار ازدواج است كه بدون اختصاص زن و مرد به يكديگر و تحريم زنان هيچيك از اينها امكان پذير نيست.

امام على بن ابى طالب (عليه السلام ) در حديثى مى گويد: از پيامبر شنيدم چنين مى فرمود: فى الزنا ست خصال: ثلث فى الدنيا و ثلث فى الاخرة :فاما اللواتى فى الدنيا فيذهب بنور الوجه ، و يقطع الرزق ، و يسرع الفناء.و اما اللواتى فى الاخرة فغضب الرب و سوء الحساب و الدخول فى النار – او الخلود فى النار -:

در زنا شش اثر سوء است ، سه قسمت آن در دنيا و سه قسمت آن در آخرت است. اما آنها كه در دنيا است يكى اين است كه صفا و نورانيت را از انسان مى گيرد روزى را قطع مى كند، و تسريع در نابودى انسانها مى كند. و اما آن سه كه در آخرت است غضب پروردگار، سختى حساب و دخول يا خلود در آتش دوزخ است.

منبع:
تفسيرنمونه ج12ص103،104،105

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.