وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید درباره حادثه تلخ و مصیبت‌بار زلزله غرب کشور

0

پیام تسلیت مراجع عظام تقلید درباره حادثه تلخ و مصیبت‌بار زلزله غرب کشور

حضرت آیت الله خامنه ای

پیام تسلیت درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور

در پی وقوع حادثه‌ی تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی، ضمن تسلیت به ملّت ایران بخصوص مردم عزیز استان کرمانشاه، تأکید کردند: همه‌ی دستگاه‌های لشکری و کشوری با همه‌ی همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب کشور را که به جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم.
وظیفه‌ی مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ی همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیرآوارماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ی امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند.
ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آواربرداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاههای دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ی توان خود را برای یاری آسیب‌دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند.
اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ی تلخ و مصیبت‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض میکنم و متضرعانه از خداوند متعال میخواهم که این محنت و رنج را مایه‌ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید.
از همه‌ی کسانی‌که میتوانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست میکنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

والسلام علیکم و رحمة الله
سیّد علی خامنه‌ای    
۲۲ آبان ۱۳۹۶   

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.     


بيانيه حضرت آيت‌الله العظمى مكارم شيرازى (مدّظلّه العالى) درباره زلزله غرب كشور

بسم الله الرحمن الرحيم

زمين‌لرزه‌اى كه در غرب كشور رخ داد و جمعى از هموطنان عزيز ما را به كام مرگ فرو برد و يا مجروح ساخت و خانه‌هاى زيادى را ويران كرد موجب تأسف شديد گرديد. اميدواريم دولت و همه مسئولين هر چه زودتر به ترميم خرابى‌ها و نگهدارى آسيب‌ديدگان و نجات مجروحان اقدام نمايند و خيّرين و نيكوكاران نيز در اين راه كمك شايسته كنند تا از اين طريق مرهمى بر دل‌هاى مجروح اين عزيزان گذارده شود. در ضمن مؤمنين مجاز هستند از يك سوم سهم مبارك امام (علیه السلام) براى اين كار خداپسندانه استفاده نمايند و إن‌شاءالله از بركات معنوى و الهى آن برخوردار شوند. و نسبت به خسارات جانى و مالى كشورهاى همسايه نيز بسيار متأسفيم، اميدواريم مسئولين محترم آن كشورها نيز حداكثر تلاش خود را براى جبران خسارت‌ها و نجات مصدومين داشته باشند.
خداوندا! همه ما را از بلاهاى زمينى و آسمانى محفوظ دار.

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.


متن پیام حضرت آیت الله سیستانی که از سوی دفتر ایشان و در پاسخ به پرسش یکی از مقلدین منتشر شده بدین شرح است:

دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی مدظله

با سلام و احترام

نظر به وسعت نیاز آسیب دیدگان زلزله اخیر در غرب کشور آیا حضرت آیت الله اجازه می‌دهند از بابت سهم مبارک امام(ع) به آنان کمک شود؟ با تشکر

جمعی از مقلدین آیت الله سیستانی در ایران

بسمه تعالی

معظم‌له ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغ‌دار و آسیب‌دیدگان این حادثه غم انگیز و دعا جهت شفای عاجل مصدومان اجازه فرمودند مقلدینشان در ایران از نصف سهم مبارک امام ارواحنا فداه در تامین نیازهای ضروری آسیب‌دیدگان مصرف نمایند. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

۲۳/۸/۹۶

دفتر آقای سیستانی

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.


پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی به دنبال زمین لرزه غرب کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر زمین لرزه در منطقه غرب کشور که باعث جان‌باختن و مصدوم شدن عده‌ای از هموطنان ما شد موجب تاسف و تاثر شد.

لازم است مسئولان محترم هر چه سریع‌تر با در اختیار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

اینجانب از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و رحمت و برای آسیب دیدگان سلامتی مسئلت می‌کنم.

منبع: سایت هدانا برگرفته از خبرگزاری تسنیم

به گزارش سایت هدانا: حضرت آیت الله نوری همدانی صرف یک سوم از سهم امام(علیه السلام) را مجاز دانستند.

استفتاء تلفنی سایت هدانا.


دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ.
حادثه‌ی ناگوار زلزله در غرب کشور و همچنین کشور همسایه، عراق، موجب تألم خاطر معظم‌له گردید. ایشان ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه‌ی ناگوار و طلب مغفرت برای جانباختگان و شفای عاجل برای مصدومان، اجازه فرمودند: مؤمنین می توانند یک سوم از سهم مبارک امام علیه السلام را جهت رفع ما یحتاج ضروری آسیب دیدگان، صرف نمایند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.


 

پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بمناسبت حادثه دردناک زلزله در ایران و عراق

بسم الله الرحمن الرحیم
“الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنّا لله وإنّا إلیه راجعون”
حادثه دردناک زلزله در بخش بزرگی از کشور ما و عراق، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. متأسفانه در این مصیبت غمبار تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان، جان خود را از دست داده و به لقاء‌الله پیوستند. مصیبت بسیار سنگین است و فقط لطف و فضل الهی می‌تواند آن را جبران نماید.
اینجانب با تسلیت این واقعه اندوهبار به خانواده‌های مصیبت دیده و مردم شریف استان کرمانشاه، از خداوند متعال، رحمت و غفران جان باختگان، و شفای کامل برای مجروحان مسئلت دارم‌، و از دولت محترم و نهادهای مردمی و انقلابی و مردم شریف ایران می‌خواهم با هر وسیله‌ی ممکن، مصدومان و گرفتاران این حادثه را کمک و یاری نمایند، و مؤمنین مجاز هستند از سهم مبارک امام علیه السلام کمک کنند.
ان شاء الله تعالی همه در پیشگاه خداوند متعال مأجور باشند.

لطف الله صافی
۲۴ صفر ۱۴۳۹

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.


بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال الله تبارک و تعالی:

وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُون”َ (بقره ۱۵۵-۱۵۷)

 

واقعه جانگداز زلزله وسیع و شدید ایران و عراق که منجر به از دست رفتن صدها انسان و زخمی و آواره شدن هزاران نفر شد، ابتلای بزرگی است که هر انسانی را به تأسف و تأمل وامی دارد.

این جانب این مصیبت دردناک را به محضر شریف امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) و مردم صبور و حادثه دیده ایران و عراق، به ویژه خانواده های داغدار  تسلیت عرض می کنم و از درگاه احدیت برای جان باختگان، علو درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل خواستارم.

 

مرگ مسیری است که هیچ کس را از پیمودن آن گریزی نیست، مع ذلک شایسته است که تدابیری اندیشیده شود تا در این گونه بلایای طبیعی با استحکام منازل و ابنیه، تعداد کمتری از مردم محروم و آسیب پذیر، لطمه و داغ ببینند و خسارات اجتماعی و اقتصادی کمتری متحمل شویم.

 

اینک که هم وطنان و هم نوعان مان به غم و رنج فراق عزیزان و یا از دست رفتن اموال و خانمان دچار شده اند شایسته است که مردم ایران اسلامی با تمسک به سیره حضرات معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) به کمک آنان شتافته و در تهیه مایحتاج زندگی آنان کمال اهتمام را داشته باشند که: « مَثَل الذِین یُنفِقُونَ أَموَالَهُمْ فی سبیل اللّهِ کمَثَلِ حَبّةٍ أنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کلِّ سُنْبُلَةٍ مِائةُ حَبَّةٍ واللّهُ یضاعِفُ لِمَنْ یشَاءُ واللّهُ واسعٌ علیمٌ

۲۳ صفر ۱۴۳۹

سید موسی شبیری زنجانی

 

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.


 در پی وقوع سانحه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، ضمن تسلیت این حادثه، از مسئولان و ملت بزرگوار ایران اسلامی خواستند که از هیچ مساعدتی دریغ نفرموده و در برآوردن نیازهای آسیب‌دیده‌ها، سعی بلیغ فرمایند.

متن کامل پیام معظم له به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین

سانحه سهمگین و غمبار زلزله كرمانشاه و ایلام و كردستان و… خسارت‌های فراوانی را به همراه داشت؛ ضمن درخواست مغفرت و علوّ مرتبت از خدای سبحان برای درگذشتگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان و تقاضای صبر برای مصیبت‌دیده گان و تسلیت به بازماندگان، لازم است مسئولان محترم نظام وملت بزرگوار ایران اسلامی با اعلام همدردی از هیچ مساعدتی دریغ نفرموده و در برآوردن نیازهای آسیب‌دیده‌ها سعی بلیغ فرمایند.

جوادی آملی

منبع: سایت هدانا برگرفته از وبسایت رسمی معظم له.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.