وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

فرق بین وضو زن و مرد

0

فرق بین وضو زن و مرد

فهرست این نوشتار:

 

وضوى زن و مرد

پرسش 52 . آيا وضوى زن و مرد تفاوت دارد؟

همه مراجع: خير، تفاوتى ندارد؛ تنها هنگام شستن دست، براى مرد مستحب است در شستن اول از قسمت ظاهر دست شروع كند و در شستن دوم از قسمت باطن و داخلى آن. اما براى زن مستحب است برخلاف آن عمل كند.

  • [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][1]. العروة الوثقى، ج 1، بعض مستحبات الوضو، العاشر؛ خامنه اى، اجوبه، س 146. (احكام وضو، غسل و تيمم-پرسمان).

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

س 146: لطفاً تفاوت وضوی زن و مرد را بیان فرمایید.

ج: بين زن و مرد در افعال و کيفيت وضو فرقى نيست، جز اين که براى مردها مستحب است که هنگام شستن آرنج از قسمت بيرونى آن شروع کنند و زنها از قسمت داخلى آن.

اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبري .

کيفيت آب ريختن روی دست در وضو

س. در خصوص وضو گرفتن براى بانوان بفرمائيد آيا براى ريختن آب بر روى دست بانوان بايد از جلوى آرنج بريزند و مردان از پشت آرنج چنانچه اين موضوع رعايت نشود و زنان هم مانند مردان از پشت دست آب بريزند حکم چيست؟

ج. عمل مذکور براى زنان و مردان استحباب دارد، و اگر رعايت نشود وضو صحيح است.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

عدم فرق بین کیفیت وضوی زن ها و مردها در واجبات [کلیات وضو ]

پرسش : در توضيح المسائل راجع به آداب وضو گرفتن زن ها توضيح داده نشده، لطفاً بفرماييد وضو گرفتن زن ها چه فرقى با وضو گرفتن مردها دارد؟

پاسخ : در واجبات وضو تفاوتى ندارد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حتما بخوانید

* ویژه نامه احکام طهارت

وضو در عادت ماهانه

شك در وضو

وسواس در وضو

تقيه در وضو گرفتن به روش اهل سنت

وضو در دانشگاه و يا محل كار

استفاده از كفش هم اتاقي براي وضو

وضو گرفتن در خانه كسي كه خمس نمي دهد



فرق بین وضو زن و مرد فرق بین وضو زن و مرد فرق بین وضو زن و مرد فرق بین وضو زن و مرد فرق بین وضو زن و مرد تفاوت وضو گرفتن زن و مرد  تفاوت های زن و مرد در وضو  فرق بین زن و مرد در وضو   آيا نحوه وضو آقايان با خانم ها فرق دارد؟ – گفتگوی … اختلاف زن و مرد در وضو لطفاً تفاوت وضوى زن و مرد را بیان فرمایید. فرق بین وضو مردان با زنان تفاوت هاى زن و مرد در وضو تفاوت وضو زن و مردX تفاوت وضو گرفتنX فرق بین وضو مردان با زنانX وضو زن   آيا نحوه وضو آقايان با خانم ها فرق دارد؟ – گفتگوی … اختلاف زن و مرد در وضو لطفاً تفاوت وضوى زن و مرد را بیان فرمایید. فرق بین وضو مردان با زنان تفاوت هاى زن و مرد در وضو تفاوت وضو زن و مردX تفاوت وضو گرفتنX فرق بین وضو مردان با زنانX وضو زن طرز وضو گرفتن خانمها وضو گرفتن زنان تفاوت هاى زن و مرد در وضو

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.