وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است

1

غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است

1-در نوشتار قبل «آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است»  از نظر مراجع مطرح شد از اینجا کلیک کنید و در تکمیل نوشتار حاضر مطالعه نمایید.

2- برخی از مراجع در صورت وجود مانع در اعضای وضو علاوه بر وضو یا غسل جبیره، تیمم را هم لازم می دانند، اینجا کلیک کنید.

3-وضو و غسل جبیره ای: اگر برداشتن مانع به هیچ عنوان ممکن نباشد يا موجب حرج و سختي غير قابل تحمل باشد، به صورت جبيره اي وضو و غسل را انجام دهد یعنی در هنگام وضو و غسل به نیت وضو و غسل روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد. اینجا کلیک کنید. لازم به ذکر است اگر بتواند ناخن مصنوعی را بردارد و این کار را نکند و جبیره بگیرد، جبیره باطل است!.

مطابق نظر آيت الله خامنه ايمطابق نظر آيت الله خامنه اي

.

غسل و وضو با وجود ناخن مصنوعى

س. اگر كسى ناخن مصنوعى بكارد، براى وضو و غسلش چه بايد بكند؟

ج. در صورت كاشت ناخن، براى وضو و غسل بايد مانع ـ ولو با صرف هزينه ممكن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امكان برطرف‌کردن آن نيست و يا رفع آن با مشقّت غير قابل تحمّل همراه بوده و يا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز بايد وضو يا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به اين كار كند و وضو و غسل‌هاى بعدى را بايد به‌صورت جبيره انجام دهد(يعنى با دست مرطوب مانع را مسح نمايد)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌هاي بعد ـ باشد و برطرف نكند، وضو و غسل جبيره باطل خواهد بود.

– هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.

حتما بخوانيد

آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است

حكم مانيکور ناخن‌ براي وضو و غسل

حكم استفاده از لاك ناخن در وضو و غسل



کلید: غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است غسل جبیره چگونه است غسل جبیره چگونه انجام می شود چگونه غسل جبیره انجام دهیم چگونه وضو جبیره بگیریم کاشت ناخن نمازی حکم شرعی کاشت ناخن مکارم شیرازی حکم کاشت ناخن از نظر ایت الله خامنه ایحکم شرعی لاک ناخن غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است غسل جبیره برای کاشت ناخن چگونه است

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  2. نرگس می گوید

    من میخام بدونم وختی ک ناخن مصنوعیو برای غسل برمیداریم چسبش میمونه رو ناخن ک هیچ جوره پاک نمیشه،اونموقه غسل جبیره قبول میشه یا باطل؟