وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

علل فساد جوانان

0

علل فساد جوانان

سوال: علل به فساد کشیده شدن برخی از جوانان چیست؟

 

1.نبودن کار و شغل کافی:

متأسفانه ادارات، کارخانهها، مراکز تولیدي و… نمیتوانند همه جوانان را جذب کار نمایند. طبیعی است که ممکن است جوان به دلیل نبودن کار مناسب، به سوي کارهاي غیرقانونی، قاچاق، اعتیاد، ولگردي و مزاحمت براي مردم سوق داده شده و در نتیجه به فساد و فحشا کشیده شود.

2.فقر فرهنگی:

با تأسف باید بگوییم که برخی از جوانان، نه تحصیل قابل قبولی دارند تا از تخصصشان استفاده کنند و گرفتار
نکبتهاي اجتماعی نشوند، و نه حرفه و هنر مناسبی فرا گرفتهاند تا در بزرگسالی بتوانند با بهرهگیري از آن، کسب درآمد نمایند؛ خلاصه بیعلم و هنر هستند.

3. فقر اقتصادي: متأسفانه برخی از جوانان به علت نبودن امکانات و سرمایه کافی، دچار مشکلات فراوانی میشوند. قطعاً نمیتوان از راه حلال، راه 50 ساله را یک ساله طی کرد. چنین جوانی مجبور است که زمان ازدواجش را به تأخیر بیندازد تا بتواند مقدمات آن را فراهم نماید. البته خساراتی که در این میان به جوان وارد میشود، شاید جبرانناپذیر باشد.

 

4. توقعات جانکاه: والدین داماد انتظار دارند که عروسشان از طبقه مرفه جامعه باشد و دوست دارند به اصطلاح امروزيها، باوصلت نمایند. خانواده عروس هم به داماد کم بضاعت دختر نمیدهند؛ آنان نیز توقع دارند که دامادشان پولدار « از ما بهتران » باشد و چند هزار سکه بهار آزادي مهریه دخترشان کند و منزل مسکونی در بهترین منطقه شهر داشته باشد و لباسهايرنگارنگ و دهها توقع بیجاي دیگر را بر آورده کند! انصاف دهیم که ممکن است خودمان باعث فلاکت و بدبختیفرزندانمان شویم.

5. کم تجربه بودن جوان: جوان چه بسا بخواهد خود، بعضی از مسایل را تجربه کند، که در این امر خطیر، ممکن است بهبرخی از کارهاي خلاف نیز کشیده شود و به تدریج خوي لاابالیگري در او به وجود آید و شجاعت و زرنگیاش را در واديگناه و قانون شکنی و برنامههاي شیطانی قرار دهد. آنگاه اگر از این مهلکهها جان سالم به در ببرد، با تشکیل پروندهاي سیاه در ذهن مردم، آینده خویش را به تباهی میکشاند.

 

6. فشار غریزه جنسی: غریزه شهوت جنسی، موضوعی کاملًا جدّي و خطرناك است. فقط در یک جمله، خطر این پدیده را بهجوانان عزیز هشدار میدهم:
«! سدّ شهوت، خاکی است؛ مواظب طغیان باشید »

7. عوامل تحریک کننده شهوت جنسی: هنگام گذر از خیابانها، و زمان تعطیل شدن دبیرستانها و هنرستانها، اگر با قدري دقت نگاه کنیم، قطعاً دلمان به حال دختران و پسران جوان جامعه متأثر خواهد شد و نیز اگر به دادگاهها، مراکز مبارزه با مفاسد اجتماعی، مراکز امر به معروف و نهی از منکر سري بزنیم، خواهیم دید که نوجوانانی با سن کم، بسیاري از مفاسد را مرتکب شدهاند که جاي بسی تأمل و عبرتگیري دارد.
اگر گذري به پاركها، سینماها، ورزشگاهها، شهر بازيها، بازارها، پاساژها و مراکز تجاري لوکس داشته باشیم، خواهیم فهمید در درون و دل جامعه، چه میگذرد! نکند خداي ناکرده، آتش زیر خاکستر وجود داشته باشد و خود ندانیم!

8. تهاجم فرهنگی علیه نسل جوان

منبع: هدانا برگرفته از کتاب کلبه عشق (آنچه یک عروس و داماد باید بدانند) ص ۱۷

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:5 ستاره