وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام

حرز امام جواد علیه السلام

حرز امام جواد علیه السلام یکی از مهمترین و معتبر ترین حرزهایی است که در میان علما و بزرگان مرسوم و متداول است، نسخه های مختلف و گاهی اضافات برخی سایتها به که سندیت ندارد ما را بر آن داشت نسخه کامل و صحیح را منتشر سازیم.

348

طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام

فهرست این نوشتار:

حرز امام جواد علیه السلام یکی از مهمترین و معتبر ترین حرزهایی است که در میان علما و بزرگان مرسوم و متداول است، نسخه های مختلف و گاهی اضافات برخی سایتها به که سندیت ندارد ما را بر آن داشت نسخه کامل و صحیح را منتشر سازیم.
از همین رو سایت هدانا برای مخاطبان محترم از روی چندین نسخه روایی این حرز را همراه با شرایط آن آماده کرده است. امیدواریم مورد استفاده قرار بگیرد و از دعای خیر ما را محروم نکنید.

 

توصیه علامه قاضی و آیت الله بهجت رحمهماالله به بستن حرز امام جواد علیه السلام

 

حضرت آيت الله بهجت
حضرت آيت الله بهجت

من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آيت الله قاضی) چيزی نمی پرسيدم. اما گاهي خود ايشان مي‌فرمودند. از جمله سه عمل را:

اول: حرز امام جواد عليه‌السلام كه بايد به بازو بسته شود و خاصيت آن، (خصوصا برای باطل‌كردن سحر و طلسم) فقط در صورت بسته‌شدن به بازو است.

دوم: ختم سوره مباركه واقعه كه در ماه قمري‌اي كه اولين روز آن، دوشنبه باشد است.

سوم: هم، نماز روز پنجشنبه كه چهار ركعت است و ركعت اول، يك حمد و ۱۱ بار سوره توحيد، ركعت دوم يك حمد و ۲۱ بار توحيد و سلام مي‌دهد و دو ركعت ديگر و ركعت سوم حمد و ۳۱ توحيد ركعت چهارم حمد و ۴۱ بار توحيد و سپس سلام مي‌دهد و ۵۱ بار توحيد ۵۱ صلوات و به سجده مي‌رود و ۱۰۰ بار «يا الله» مي‌گويد.

منبع:سایت هدانا برگرفته از کتاب زمزم عارفان/ اثر آیت الله ری شهری.

طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام

اول: حرز امام جواد علیه السلام

دو حرز از امام نهم علیه السلام در روایات نقل شده است، حرز اول که کوتاه است و در مفاتیح نیز آمده بدین شرح است:

يَا نُورُ يَا بُرْهَانُ يَا مُبِينُ يَا مُنِيرُ يَا رَبِّ اكْفِنِي الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسْأَلُكَ النَّجَاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ.

مهج الدعوات و منهج العبادات، ص: 42.

این حرز شرایط خاصی ندارد و شما می توانید آن را بنویسید و به همراه داشته باشید.

دوم: حرزمشهور امام جواد علیه السلام به نقل از سیدبن طاووس

تعويذى كه از مولاى ما، امام جواد صلوات الله عليه، نقل شده و براى پيش‏گيرى از ضربات شمشير و هر ترسى مفيد است‏

اين حرز را جماعتى از اصحاب ما ذكر كرده‏ اند و ما آن را از كتاب «منية الدّاعي و غنية الواعي» نوشته‏ ى دانشمند بزرگوار، علىّ بن محمّد بن علىّ بن حسين‏[ به جاى علىّ بن حسين، علىّ بن على درست است. (ويراستار)] ابن عبد الصّمد تميمى رضى اللَّه روايت و نقل مى‏كنيم. مؤلّف (كتاب ياد شده) گويد: اين حديث را عموى پدرم، فقيه ابو جعفر محمّد بن ابى الحسن رحمه اللَّه، بر ايمان نقل كرد از ابو عبد اللَّه جعفر بن محمّد بن احمد بن عبّاس دوريستى و او از پدرش و او نيز از فقيه ابو جعفر محمّد بن علىّ بن حسين بن [موسى بن‏] بابويه.

(علىّ بن محمّد نام برده) هم چنين از نياى خود چنين نقل مى‏كند: پدرم، فقيه ابو الحسن رحمه اللَّه، نقل كرد از برخى اصحاب ما رحمة اللَّه عليهم از جمله دانشمند بزرگوار، ابو البركات و شيخ ابو القاسم علىّ بن محمّد معاذى و ابو بكر محمّد بن علىّ معمّرى و ابو جعفر محمّد بن ابراهيم بن عبد اللَّه مدائنى كه گفتند:

شيخ ابو جعفر محمّد بن علىّ بن حسين [بن موسى بن بابويه‏] قمى قدّس اللَّه روحه گفت: پدرم نقل كرد از علىّ بن ابراهيم بن هاشم و او از جدّش و او از ابو نصر همدانى و او از حكيمه خاتون، دختر امام محمّد بن علىّ بن موسى بن جعفر، عمّه‏ى ابو محمّد حسن بن على عليهم السّلام، كه چنين گفت:

هنگامى كه امام محمّد بن على عليهما السّلام به دار بقا شتافت، نزد همسرش امّ عيسى، دختر مأمون، رفتم و به او تسليت گفتم. ديدم به شدّت اندوهگين است و بر فقدان آن بزرگوار چنان بى ‏تابى و گريه و زارى مى‏ كند كه نزديك است خود را تباه سازد. ترسيدم زهره ‏اش بتركد. [سایت هدانا: ام فضل قاتل امام جواد علیه السلام است و بارها تلاش کرده بود که ایشان را به شهادت برساند، نگرانی او برای ظاهر سازی و برای فرار از تهمت قتل می باشد!. مامون عباسی لعنه الله بخاطر جاسوسی و فریب عوام الناس دختر خود را به اجبار به همسری امام جواد علیه السلام درآورد.].

در بين اين كه ما در باره‏ ى صفات پسنديده و جوان مردى و خوى‏ هاى نيك آن حضرت و شرافت و پاكى و بى‏ ريايى و ارجمندى‏ ها و امور خارق العاده ‏اى كه خداوند بزرگ به وى مرحمت فرموده بود، سخن مى‏ گفتيم، امّ عيسى آرام شد و گفت: آيا مايلى خاطره ‏ى شگفت انگيزى را از آن جناب برايت بازگو كنم كه به تعريف و اندازه نگنجد؟ گفتم: آرى، آن چيست؟

گفت: همواره از او مراقبت مى‏ كردم كه مبادا همسر ديگرى بگيرد. چه بسا از گوشه و كنار سخنانى به گوشم مى‏ رسيد و به پدرم شكايت مى ‏نمودم و پدرم در پاسخ مى‏ گفت: بردبار باش؛ زيرا او پاره‏ ى تن پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلم است. روزى نشسته بودم كه دخترى نزدم آمد و سلام كرد. گفتم: كيستى؟ گفت: از فرزندان عمّار ياسر و همسر ابو جعفر محمّد بن على عليهما السّلام، همسر تو، هستم. از شنيدن اين سخن به اندازه ‏اى ناراحت شدم كه خواستم سر به بيابان نهم. شيطان به قدرى مرا وسوسه كرد كه نزديك بود آن زن را آزار دهم؛ ولى با اين همه، خشم خود را فرو خوردم و به او خوش آمد گفتم و نوازشش كردم و به او خلعت دادم.

هنگامى كه زن بيرون رفت، نزد پدرم شتافته جريان را به او گزارش دادم.

او كه در آن وقت، بر اثر مستى، عقلش را از دست داده بود، به غلامى كه در پيش رويش قرار داشت، گفت: شمشير را بياور. غلام اطاعت كرد.

پدرم بر مركب نشست و گفت: به خدا سوگند، مى‏روم و او را مى‏كشم.

از ديدن اين صحنه، آيه ‏ى‏ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏ را خواندم و باخود گفتم: اين چه بلايى بود كه بر سر خود و شوهرم آوردم؟! و به صورت خود سيلى زدم.

[به دنبال پدرم رفتم‏] تا اين كه داخل اطاقى شد كه امام در آن جا بود. با شمشير به او حمله‏ ور شد و به اندازه ‏اى ضربات پى در پى به ايشان زد كه بدن تكّه تكّه شد و سپس بيرون آمد. من از پشت سر پدرم گريختم و سرتاسر آن شب خواب از چشمم ربوده شد.

هنگامى كه صبح شد و قسمتى از روز گذشت، نزد پدرم رفتم و گفتم: مى‏ دانى ديشب چه كردى؟ گفت: نه. گفتم: پسر امام رضا عليه السّلام را كشتى. با شنيدن اين خبر، از چشمان پدرم برقى جهيد و بى‏ هوش شد.

پس از مدّتى كه به هوش آمد، رو به من كرد و گفت: واى بر تو! چه مى‏گويى؟ گفتم: همان كه گفتم و شنيدى. به خدا سوگند، رفتى و آن قدر شمشير بر پيكرش زدى تا كشته شد.

در حالى كه وحشت سراپايش را فرا گرفته بود، گفت: به ياسر خادم بگو بيايد. او را صدا زدم. وقتى آمد، نگاه تندى به او كرد و گفت:

واى بر تو! اين چه مى‏گويد؟ ياسر گفت: راست گفته است. مأمون در حالى كه بر صورت و سينه ‏ى خويش مى ‏كوفت، گفت: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏! تا قيامت ميان مردم رسوا و نابود شديم! [سایت هدانا: مامون علیه العنه از شورش شیعیان و نابود شدن حکومتش می ترسید و علت اینکه امام جواد علیه السلام را تحت کنترل شدید داشت بخاطر محبوبیت و جایگاه رفیع امام جواد علیه السلام در نزد مردم بود، وگرنه باکی از به شهادت رساندن امامان نداشت!].

واى بر تو اى ياسر! برو و ببين چه خبر شده و حال آن حضرت چه طور است و هر چه زودتر نتيجه را به من خبر ده كه نزديك است جان از كالبدم بيرون رود.

ياسر خارج شد و من هم به صورت خود مى‏زدم.

طولى نكشيد كه برگشت و گفت: امير، تو را بشارت باد! پدرم گفت: چه خبر؟ گفت: وقتى خدمت ايشان رسيدم، ديدم نشسته است و پيراهنى در بر دارد و رو اندازى به روى خود كشيده است و مسواك مى ‏زند. سلام كردم و گفتم: خواهش مى‏ كنم اين پيراهنى را كه در بر داريد به من بدهيد تا با آن نماز بخوانم و آن را براى خود مايه ‏ى خير و بركت قرار دهم.

هدفم از اين در خواست آن بود كه وقت برهنه شدن او را خوب ببينم كه آيا زخمى و يا جاى ضربه ‏ى شمشيرى بر پيكرش وجود دارد يا نه؟ فرمود: «نه، بلكه پيراهنى بهتر از اين به تو مى‏ دهم.» عرض كردم: اى فرزند رسول خدا، غير از اين را نمى‏ خواهم. آن را از تنش بيرون آورد و من هم به بدنش نگريستم كه آيا اثرى از زخم شمشير دارد يا خير؟ به خدا سوگند، بدن مقدّس او مانند عاج سپيد بود كه مايل به زردى باشد و كوچك‏ترين نشانه‏اى از زخم شمشير و غير آن بر پيكرش وجود نداشت.

مأمون پس از شنيدن اين گزارش، گريه ‏ى زيادى كرد و گفت: اين حادثه‏ ى بى‏ نظيرى است و براى همه‏ ى جهانيان، از پيشينيان و آيندگان، پندى خواهد بود. سپس به ياسر گفت: سوار شدن و برداشتن شمشير و داخل شدن خود را به ياد دارم؛ ولى كيفيّت بازگشتم و كارهايم در آن جا را به خاطر ندارم. نمى ‏دانم چرا چنين شد كه به آن حضرت حمله ‏ور شدم؟

لعنت خدا بر اين دخترم باد! همين حالا پيش دخترم مى ‏روى و به او مى‏گويى: پدرت به تو گفته است: به خدا قسم، اگر بعد از اين از حضرت جواد عليه السّلام شكايت كنى يا بدون اجازه ‏ى آن بزرگوار از خانه بيرون آيى، انتقام او را از تو خواهم گرفت. پس از رساندن اين پيام، خدمت پسر امام رضا عليه السّلام مى ‏روى و سلام مرا به او مى ‏رسانى و مبلغ بيست هزار دينار به هم راه اسبى كه ديشب سوار شدم را به او تقديم مى ‏كنى. آن‏گاه به همه ‏ى هاشميان دستور مى ‏دهى كه براى سلام دادن بر او به محضرش بروند و بر او سلام كنند.

ياسر گفت: دستور مأمون را اجرا و هاشميان را جمع كردم و هم راه آنان به خدمتش شرفياب شديم. سلام كردم و سلام مأمون را هم ابلاغ نمودم و آن مبلغ را به هم راه اسب كه شهرى‏[شهرى گونه‏ اى است از اسب. (ويراستار)] بود، به خدمتش تقديم داشتم. لحظه‏اى به آن نگريست و سپس لبخندى زد و فرمود: آيا آن عهد و پيمانى كه ميان من و او و بين پدرم و وى بود، اين بود كه با شمشير به من حمله ‏ور شود؟ آيا نمى‏ داند كه ياور و نگهبانى دارم كه جلوى او را مى‏ گيرد؟ گفتم: اى آقاى من، اى پسر رسول خدا، مأمون چنان مست بود كه نمى ‏دانست چه مى‏ كند و در كدام نقطه از زمين است و به راستى براى خدا نذر كرده و سوگند خورده است كه بعد از اين ديگر هرگز به چيز مست ‏كننده‏اى نزديك نشود؛ چون مستى از دام‏هاى ابليس‏است. خواهش مى‏كنم وقتى نزد او رفتيد از اين بابت با وى سخن نگوييد و تندى نكنيد. آن حضرت فرمود: «به خدا سوگند كه تصميم و نظر خودم هم همين بود.» آن گاه فرمود تا لباس‏هايش را آوردند. پوشيد و برخاست و مردم همگى با ايشان راه افتادند تا به نزد مأمون آمدند. چون آن حضرت را ديد، برخاست و او را در آغوش كشيد و به سينه چسباند[ ابن شهر آشوب در مناقب تا اين جا را نقل كرده است (مناقب 4: 394).] و خوش آمد گفت و دستور داد هيچ كس وارد نشود و همواره با آن جناب از هر درى سخن مى‏گفت. در پايان جلسه امام فرمود: «مأمون!» گفت: بله.

فرمود: «مى‏خواهم يك پندت دهم؛ آن را بپذير.» گفت: با كمال سپاس‏گزارى، آن را مى ‏پذيرم.

فرمود: «دوست دارم شب بيرون نروى؛ چون من به اين خلق نگونسار بر تو اطمينانى ندارم. من دعايى دارم؛ خود را به آن متحصّن ساز و به سبب آن خود را از بدى ‏ها و بلاها و ناگوارى‏ ها و آسيب ‏ها نگه‏دار. هم‏چنان كه خداوند مرا ديشب از گزند تو نگاه داشت و اگر با سپاه روم و ترك برخورد كنى و تمامى آنان با همگى اهل زمين در برابر تو متّحد شوند، به اذن خداوند قاهر قادر، نخواهند توانست آسيبى به تو وارد سازند. اگر مى‏ خواهى، برايت بفرستم تا از همه ‏ى آن چيزها كه گفتم، ايمن گردى.»

[حجت الاسلام طاها: علت اینکه امام جواد علیه السلام این حرز و دستور را به مامون (علیه العنه) دادند بخاطر آنست که ظاهرا در صورت کشته شدن مامون در آن زمان خطری بدتر و سنگین تر جامعه مسلمین را تهدید می کرده است و جامعه به هرج و مرج یا کشتارهای زیاد دچار می شد، به تعبیری برای اینکه شر بدتری دامنگیر مردم نشود توصیه هایی به این ملعون ازل و ابد کردند، در هر حال قطعا امام معصوم مصلحت هایی می دیده اند که بر ما پوشیده است!].

گفت: بلى، به خطّ خود بنويس و برايم بفرست. آن حضرت پذيرفت.

فردا صبح ابو جعفر عليه السّلام مرا احضار كرد. چون به خدمتش رسيدم و در پيشگاهش قرار گرفتم، فرمود پوست آهويى را كه از سرزمين تهامه گرفته شده بود، آوردند. بعد به خطّ خود اين عقد را نوشت و بعد فرمود:

«اين را به امير بده و به او بگو براى آن لوله ای از نقره بسازد و آن چه را بعد از اين خواهم گفت، بر آن حك كند و چون خواست بر بازو ببندد، به بازوى راست خود ببندد و وضوى كامل بسازد و چهار ركعت نماز گزارد و در هر ركعت حمد يك مرتبه و آية الكرسى و آيه ‏ى‏ «شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»[آل عمران (3): 19] و سوره ‏هاى‏ وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها و وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشى‏ و قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را هفت مرتبه بخواند و چون نمازش به پايان رسيد، بر بازوى‏ راست خود ببندد كه در سختى ‏ها و تنگناها، به حول و قوّه‏ى الهى، از هر چه مى ‏ترسد و گريزان است، سالم مى ‏ماند و بايد در وقت بستن آن به بازو قمر در برج عقرب طلوع نكرده باشد و اگر با روميان و يا پادشاهان پيكار كند، به بركت اين حرز بر آن‏ها چيره گردد.»

 

روايت شده است كه: مأمون- چون از امام همه ‏ى اين خواص را در باره ‏ى اين حرز شنيد- به جنگ با روميان تصميم گرفت و خداى بزرگ او را بر آنان پيروز كرد و غنايم جنگى فراوانى به دست آورد و در هيچ غزوه و پيكارى اين بازوبند را از خود دور نمى ‏ساخت و خداوند به فضلش او را يارى مى‏ كرد و به مشيّتش او را فاتح مى‏ساخت. به راستى كه خدا به حول و قوّه ‏ى خود، آن را به انجام مى‏ رساند. حرز اين است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ* الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ* إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ* اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ* صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّينَ‏[ سوره ‏ى حمد] أَ لَمْ‏ تَرَ أَنَ‏ اللَّهَ‏ سَخَّرَ لَكُمْ‏ ما فِي الْأَرْضِ وَ الْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ يُمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ؟ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِيمٌ‏[ حج (22): 66.].

اللّهمّ أنت الواحد الملك الدّيّان يوم الدّين تفعل ما تشاء بلا مغالبة و تعطي من تشاء بلا منّ، تفعل ما تشاء و تحكم ما تريد، و تداول الأيّام بين النّاس و تركبهم طبقا عن طبق. أسألك باسمك المكتوب على سرادق المجد، و أسألك باسمك المكتوب على سرادق السّرائر، السّابق الفائق الحسن النّضير، ربّ الملائكة الثّمانية و العرش الّذي‏ لا يتحرّك و أسألك بالعين الّتي لا تنام و بالحياة الّتي لا تموت و بنور وجهك الّذي لا يطفأ و بالاسم الأكبر الأكبر الأكبر و بالاسم الأعظم الأعظم الأعظم الّذي هو محيط بملكوت السّماوات و الأرض و بالاسم الّذي أشرقت به الشّمس و أضاء به القمر و سجّرت به البحار و نصبت به الجبال و بالاسم الّذي قام به العرش و الكرسىّ و باسمك المكتوب على سرادق العرش و باسمك المكتوب على سرادق العظمة و باسمك المكتوب على سرادق البهاء و باسمك المكتوب على سرادق القدرة و باسمك العزيز و بأسمائك المقدّسات المكرّمات المخزونات في علم الغيب عندك و أسألك من خيرك خيرا ممّا أرجو و أعوذ بعزّتك و قدرتك من شرّ ما أخاف و أحذر و ما لا أحذر.

يا صاحب محمّد يوم حنين و يا صاحب عليّ يوم صفّين، أنت يا ربّ مبير الجبّارين و قاصم المتكبّرين. أسألك بحقّ طه و يس و القرآن العظيم و الفرقان الحكيم أن تصلّي علي محمّد و آل محمّد و أن تشدّ عضد صاحب هذا العقد، و أدر أبك في نحر كلّ جبّار عنيد و كلّ شيطان مريد و عدوّ شديد و عدوّ منكر الأخلاق و اجعله ممّن أسلم إليك نفسه و فوّض إليك أمره و ألجأ إليك ظهره.

اللّهمّ بحقّ هذه الأسماء الّتي ذكرتها و قرأتها و أنت أعرف بحقّها منّي و أسألك يا ذا المنّ العظيم و الجود الكريم وليّ الدّعوات المستجابات و الكلمات التّامّات و الأسماء النّافذات و أسألك يا نور النّهار و يا نور اللّيل و يا نور السّماء و الأرض و نور النّور و نورا يضي‏ء به كلّ نور يا عالم الخفيّات كلّها في البرّ و البحر و الأرض و السّماء و الجبال و أسألك يا من لا يفنى و لا يبيد و لا يزول و لا له شي‏ء

موصوف و لا إليه حدّ منسوب و لا معه إله و لا إله سواه و لا له في ملكه شريك و لا تضاف العزّة إلّا إليه و لم يزل بالعلوم عالما و على العلوم واقفا و للأمور ناظما و بالكينونة عالما و للتّدبير محكما و بالخلق بصيرا و بالأمور خبيرا.

أنت الّذي خشعت لك الأصوات و ضلّت فيك الأحلام و ضاقت دونك الأسباب و ملأ كلّ شي‏ء نورك و وجل كلّ شي‏ء منك و هرب كلّ شي‏ء إليك و توكّل كلّ شي‏ء عليك و أنت الرّفيع في جلالك و أنت البهيّ في جمالك و أنت العظيم في قدرتك و أنت الّذي لا يدركك شي‏ء و أنت العليّ الكبير، مجيب الدّعوات قاضي الحاجات مفرّج الكربات وليّ النّعمات. يا من هو في علوّه دان و في دنوّه عال و في إشراقه منير و في سلطانه قويّ و في ملكه عزيز؛ صلّ على محمّد و آل محمّد و احرس صاحب هذا العقد و هذا الحرز و هذا الكتاب بعينك الّتي لا تنام و اكنفه بركنك الّذي لا يرام و ارحمه بقدرتك عليه فإنّه مرزوقك.

بسم اللَّه الرّحمان الرّحيم بسم اللَّه و باللَّه لا صاحبة له و لا ولد بسم اللَّه قويّ الشّأن عظيم البرهان شديد السّلطان، ما شاء اللَّه كان و ما لم يشأ لم يكن. أشهد أنّ نوحا رسول اللَّه و أنّ إبراهيم خليل اللَّه و أنّ موسى كليم اللَّه و نجيّه و أنّ عيسى بن مريم صلوات اللَّه عليه و عليهم أجمعين كلمته و روحه و أنّ محمّدا صلّى اللَّه عليه و آله خاتم النّبيّين لا نبيّ بعده و أسألك بحقّ السّاعة الّتي يؤتى فيها بإبليس اللّعين يوم القيامة و يقول اللّعين في تلك السّاعة: و اللَّه ما أنا إلّا مهيّج مردة. اللَّه نور السّماوات و الأرض و هو القاهر و هو الغالب له القدرة السّابغة و هو الحليم الخبير.

اللّهمّ و أسألك بحقّ هذه الأسماء كلّها و صفاتها و صورها:

 

حرز امام جواد
حرز امام جواد

تصویری دیگر از حرز:

حرز امام جواد علیه السلام
حرز امام جواد علیه السلام

سبحان الّذي خلق العرش و الكرسيّ و استوى عليه و أسألك أن تصرف عن صاحب كتابي هذا كلّ سوء و محذور فهو عبدك و ابن عبدك و ابن أمتك و عبدك و أنت مولاه. فقه اللّهمّ الأسواء كلّها و اقمع عنه أبصار الظّالمين و ألسنة المعاندين و المريدين به السّوء و الضّرّ و ادفع عنه كلّ محذور و مخوف و أيّ عبد من عبيدك أو أمة من إمائك أو سلطان مارد أو شيطان أو شيطانة أو جنّيّ أو جنّيّة أو غول أو غولة أراد صاحب كتابي هذا بظلم أو ضرّ أو مكر أو كيد أو خديعة أو نكاية أو سعاية أو فساد أو غرق أو اصطدام أو عطب أو مغالبة أو غدر أو قهر أو هتك ستر أو اقتدار أو آفة أو عاهة أو قتل أو حرق أو انتقام أو قطع أو سحر أو مسخ أو مرض أو سقم أو برص أو بؤس أو فاقة أو سغب أو عطش أو وسوسة أو نقص في دين أو معيشة فاكفه بما شئت و كيف و أنّى شئت‏ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ* و صلّى اللَّه على سيّدنا محمّد و آله الطّاهرين أجمعين و سلّم تسليما كثيرا و لا حول و لا قوّة إلّا باللَّه العليّ العظيم و الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ*.»

ترجمه:
« (به نام خداوند بخشاينده‏ى مهربان؛* ستايش خدايى را سزد كه پروردگار جهانيان است؛* خدايى كه بخشاينده و مهربان است؛* حاكم روز قيامت است؛* پروردگارا، تنها تو را مى‏پرستيم و تنها از تو يارى مى‏جوييم.* ما را به راه راست رهبرى فرما.* راه آنان كه به آن‏ها انعام فرمودى، نه راه كسانى كه بر آنان خشم ورزيدى و نه گمراهان.)[4] (آيا نديدى كه خدا رام كرد بر شما آن چه در زمين است و كشتى كه در دريا به مشيّت او در حركت است و نگاه مى‏دارد آسمان را از اين كه بر زمين فرود آيد، مگر به اذن او؟ همانا او به مردم مهربان و رحيم است).

خداوندا، يگانه حكمران و پاداش دهنده‏ى روز جزايى. هر چه بخواهى، انجام مى‏دهى؛ بى‏آنكه كسى بر تو چيره گردد و به هر كه بخواهى، بدون منّت مى‏دهى. كارى را كه اراده كنى، انجام مى‏دهى و به آن چه خود بخواهى، حكم مى‏نمايى و چرخ روزگار را به گردش در مى‏آورى و آن‏ها را پياپى كامياب مى‏سازى و آن‏ها را از حالى به حال ديگر مى‏گردانى. خدايا، تو را مى‏خوانم به نامت كه بر سرا پرده‏ى عظمت نقش بسته است و به نامت كه بر سر سراى محرم خانه‏ى رازهايت نوشته شده است و به نام پيشى‏گيرنده و شكافنده، نيكو و تازه‏ات؛ اى پروردگار ملائكه‏ى هشتگانه و عرشى كه از جاى خود نمى‏جنبد. از تو مى‏خواهم به چشمى كه به خواب نمى‏رود و به حياتى كه پايانى ندارد و به پرتو نور وجه تو كه به خاموشى نمى‏گرايد و به نام بزرگ‏تر بزرگ‏تر بزرگ‏ترت و به نام برتر برتر برترت كه ملكوت‏ آسمان‏ها و زمين را فرا گرفته است و به نامى كه خورشيد با آن نور افشانى و ماه با آن روشنگرى مى‏كند و طوفان دريا با آن فروكش مى‏كند و كوه‏ها با آن پا بر جا مى‏شوند و به نامت كه عرش و كرسى با آن برپاست و به نامت كه بر سراپرده‏ى عرش نوشته شده است و به نامت كه بر سراپرده‏ى بزرگوارى نگاشته شده است و به نامت كه بر خيمه‏ى شكوه نوشته شده است و به نامت كه بر قبّه‏ى توانايى‏ات رقم زده شده است و به نام ارجمندت و به نام‏هاى پاكيزه و ارزشمندى كه در علم غيب نزد تو نگاه‏دارى مى‏شوند؛ از تو مى‏خواهم كه از نيكى‏ات، بهتر از آن چه را كه آرزومندم، به من عطا فرمايى و از زيان هر چه مى‏ترسم و گريزانم و يا ترسان نيستم، به بزرگوارى و نيرويت پناه مى‏برم.

اين ياور محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و سلم در نبرد حنين و اى نگه دارنده‏ى على عليه السّلام در جنگ صفّين، تويى نابودكننده‏ى سركشان و در هم كوبنده‏ى گردن كشان؛ از تو درخواست مى‏كنم، به حقّ طاها و ياسين و به حقّ قرآن عظيم و فرقان حكيم كه بر محمّد و خاندانش درود فرستى و دست دارنده‏ى اين بازو بند را نيرومند گردانى تا هر گردن كش ستيزنده و هر شيطان خبيث و دشمن قوى پنجه و زشت سيرت را از خود دور كند و او را از كسانى قرار دهى كه خود را به تو تسليم و كارش را به تو واگذار كرده و تو را پشتيبان خود ساخته است.

پروردگارا، به حقّ نام‏هايى كه ياد كردم و خواندم- و حقّ آن‏ها را تو بهتر از من مى‏شناسى- از تو درخواست مى‏كنم اى دارنده‏ى منّت بزرگ و بخشش‏هاى بزرگوارانه، اى پذيرنده‏ى دعاهاى قبول شده و كلمات تامّه و نام‏هاى روان و رسا و از تو مى‏خواهم اى روشنى بخش روز و اى تابنده‏ى شب و اى مايه‏ى درخشندگى آسمان و زمين و اى پر تو بخش نور و اى فروغ هستى كه فرو زندگى هر روشنايى از توست، اى آن كه به تمامى پنهانى‏ها در خشكى و دريا و در زمين و آسمان و كوه‏ها آگاهى و از تو مى‏خواهم اى پاينده‏اى كه هرگز از بين نرود و از حالى به حال ديگر تغيير نكند و به چيزى توصيف نگردد و محدود نگردد و معبودى با وى نباشد و خدايى جز او نيست و در قلمرو فرمانروايى‏اش شريك و انبازى ندارد و ارجمندى و عزّت [از آن اوست‏ و] به ديگرى نسبت داده نمى‏شود و همواره به دانش‏ها آگاه و به علم‏ها داناست و نظم دهنده‏ى كارها است و به ايجاد خلق‏ها آگاه است و تدبير [امور] را استوار مى‏دارد و بر مخلوقات بصير و به كارها آگاه است.

تويى كه آواها در برابر عظمتت لرزان است و خيالات را به حريمت راهى نيست و پيش قدرت تو هر وسيله‏اى از كار مى‏افتد. پرتو نورت همه جا را فرا گرفته است و همگى موجودات از تو ترسان‏اند. همه چيز به سوى تو در شتاب و اعتماد هر چيز بر توست. تو در شوكتت بلند مرتبه و در نيكويى‏ات ارزشمند و در توانايى‏ات بزرگى و آن چنان والايى كه هيچ انديشه‏اى نتواند تو را دريابد و تويى بلند مرتبه‏ى والا، پذيرنده‏ى دعاها، بر آورنده‏ى نيازها، گشاينده‏ى گره‏هاى كور دشوارى‏ها و بخشنده‏ى نعمت‏ها. اى كسى كه در عين بلندمرتبگى نزديك و در نزديك بودنت والامقامى، در درخشندگى تابان و در حكم رانى‏ات نيرومند و در زمام دارى قوى و شكست ناپذيرى، بر محمّد و خاندانش درود فرست و دارنده‏ى اين بازوبند و اين حرز و اين نوشته را به چشم هميشه بيدارت نگهبانى فرما و به قوّت و غلبه‏اى كه شكست ندارد، يارى‏اش نما و به توانايى‏ات بر وى، به او مهر ورز؛ زيرا او روزى خوار توست.

به نام خداوند بخشاينده‏ى مهربان؛ به نام خدا و به يارى او، خدايى كه همسر و فرزندى ندارد؛ به نام خدايى كه شوكتش قوى و برهانش بزرگ و حكومتش خلل ناپذير است؛ با اراده‏اش هر چه بخواهد، پديد مى‏آيد و هر چه را اراده نكند، ايجاد نمى‏گردد. گواهى مى‏دهم حضرت نوح عليه السّلام فرستاده‏ى خداست و حضرت ابراهيم عليه السّلام دوست خدا و حضرت موسى عليه السّلام هم سخن و هم راز خدا و حضرت عيسى بن مريم عليهما السّلام كلمه و روح اوست و گواهى مى‏دهم حضرت محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و سلم آخرين پيامبران است؛ پس از وى كس ديگرى به رسالت مبعوث نگرديده است. از تو درخواست مى‏كنم به حقّ لحظه‏اى كه ابليس ملعون را روز قيامت مى‏آورند و آن تبه كار در آن وقت مى‏گويد: به خدا سوگند، من تنها سركشان را آشفته مى‏كردم.

خداوند باعث درخشندگى آسمان‏ها و زمين است و اوست‏

پيروزمند و اوست فايق‏شونده؛ او كه توانايى‏اش گسترده است و بردبار و آگاه است.

خداوندا، تو را مى‏خوانم به حقّ تمامى اين نام‏ها و صفات و شكل‏هايشان و آن اين چنين است.[تصویر در بالا آمده] منزّه است آن كه عرش و كرسى را آفريد و بر آن‏ها مستولى گرديد. از تو مى‏خواهم كه دارنده‏ى اين نوشته را از هر بدى و امر وحشتناكى دور گردانى؛ چون او بنده‏ى تو و فرزند بنده‏ى تو و پسر كنيز توست. او برده‏ى توست و تو صاحب اختيار وى هستى. پروردگارا، تمامى بدى‏ها را از وى دور گردان و چشم‏هاى طمع بزه‏كاران و زبان‏هاى دشمنان و نيّت‏هاى بد خواهان و زيان رسانندگان را ريشه كن ساز و هر حادثه ‏ى بلا انگيز و ترس‏زايى را از وى بگردان و هر بنده‏اى از بندگانت يا كنيزى از كنيزانت يا حاكم سركش و شيطان مرد و زن يا جنّ نر و ماده يا ديو نر و ماده‏اى كه خواسته باشد به دارنده‏ى اين نوشته هر نوع آسيبى وارد سازد يا ستم كند يا زيان برساند يا حيله و نيرنگ بزند يا قصد كشتن و مجروح ساختن وى را داشته باشد يا بخواهد باج و خراج بگيرد يا فسادى به پا كند يا او را در آب خفه سازد يا او را ريشه‏كن كند يا سخت بر او خشم گيرد يا درگير شود يا حقّه بازى و چيره دستى يا آبرو ريزى كند يا از خود ضرب شستى نشان دهد يا مايه‏ى آسيب و سيه‏روزى گردد يا خواستار مرگ يا سوزاندن وى يا كينه‏توزى يا بريدن يا جادو كردن يا دگرگونى خلقت يا بيمارى يا ملالت يا پيسى يا گرفتارى يا درماندگى، يا گرسنگى توان فرسا يا تشنگى زياد يا انديشه‏ى بد يا كمبود در دين و زندگانى او باشد، از همه‏ى اين‏ها به هر چه و هر گونه و هر وقت كه مى‏خواهى او را محافظت فرما؛ همانا تو بر هر كار توانايى. درود بسيار خدا بر محمّد و خاندان پاكيزه‏ى او باد! هيچ جنبش و نيرويى نيست جز به خداى بلند مرتبه‏ى بزرگ و سپاس‏گزارم خداوندى را كه پروردگار جهانيان است.»

 

امّا كلماتى كه بر لوله‏ ى نقره- كه بايد از نقره‏ ى خالص باشد- نوشته مى ‏شود، اين است:

«يا مشهورا في السّماوات، يا مشهورا في الأرضين، يا مشهورا في الدّنيا و الآخرة، جهدت الجبابرة و الملوك على إطفاء نورك و إخماد ذكرك فأبى اللَّه إلّا أن يتمّ نورك و يبوح بذكرك‏ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ*.»

«اى كه در آسمان‏ها نام دارى و اى كه نامت در زمين‏ها مشهور است و اى كه نامت در دنيا و آخرت معروف است، سركشان و حكم‏رانان تلاش كردند نور تو را خاموش سازند و ياد تو را از دل‏ها بزدايند؛ ولى خدا نخواست جز اين را كه نور تو تابنده بماند و بر خلاف خواسته‏ى مشركان يادت جاودان باشد.»

[توضیح: سید بن طاووس رحمه الله گوید:] در قسمت سوم از كتاب «الواحدة»[ تأليف محمّد بن حسن بن جمهور عمّى بصرى.( ويراستار)] ديدم كه مقصود از قولش: «اى مشهور در آسمان‏ها و …» مولايمان، علىّ بن ابى طالب عليه السّلام، است

و اين گفته‏ اش كه: «فأبى اللَّه إلّا أن يتمّ نورك »«خدا نخواست جز اين را كه نورت تمام گردد» يعنى نور تو اى اسم اعظمى كه در حرز نوشته ‏شده ‏اى.[مهج الدّعوات: 89 تا 100 و نيايش‏هايى از سويداى دل( ترجمه‏ى مهج الدّعوات)، حرزهاى حضرت جواد الائمّة عليه السّلام.( ويراستار)].

در نسخه ‏ى ديگرى ديدم كلام به گونه‏ ى ديگرى نقل شده و آن اين است:

«و تو نخواستى مگر آن كه نورت كامل گردد». روايت اوّلى يعنى: «خدا نخواست»، با آن كه مولا على عليه السّلام مراد از دعا، تا آخر آن، باشد، شايسته ‏تر است و مقصود من از آن چه گفتم بر همه روشن است.

منبع: مقابله چند نسخه توسط سایت هدانا برگرفته از: آداب سفر در فرهنگ نيايش( ترجمه الأمان) ص171الی 181،نويسنده: ابن طاووس، على بن موسى‏،تاريخ وفات مؤلف: 664 ق‏، مترجم: محمدى شاهرودى، عبد العلى‏،موضوع: ادعيه و زيارات‏، ناشر: نشر آفاق‏،.مكان چاپ: تهران‏. ر.ک: مهج الدعوات و منهج العبادات، ص: 39، / بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏91، ص: 354 /  عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‏23-الجوادع، ص: 244 / مكاتيب الأئمة عليهم السلام، ج‏5، ص: 413.

شرایط حرز درروایت:

1-نوشته شده بر روی پوست آهو.

2-حرز باید در قاب نقره ای که روی آن دعای مطرح شده بالا نوشته شده نگهداری شود.

3-اولین بار که می خواهید استفاده کنید زمان قمر در عقرب نباشد. (خوبست هنگام نوشتن نیز این نکته رعایت شود).

4- نماز مذکور به صورت دو تا دو رکعت می باشد.

5-حرز حتما باید به بازوی راست بسته شود.

6- اگر می خواهید برای بچه استفاده کنید که نابالغ است می توانید به نیابت از او نماز را بخوانید.

 

 

دﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ ﻣﺮﺣﻮم آیت الله ﻗﺎضی ﺑﺮای دﻓﻊ دﺷﻤﻦ و برای خلاصی از شر مزاحم

دستورالعمل آیت الله بهجت برای رفع حسادت با حرز امام جواد علیه السلام

اگر دنیا یا آخرت می خواهید به این دستور العمل استاد علامه طباطبایی عمل کنید

دستورالعمل عرفانی علامه طباطبایی برای خودسازی جوانان

ختم ومن يتق الله براي روزي مادي و معنوي

ذکر یونسیه و دستور آیت الله ملکی تبریزی

دعاي ازدواج از آيت الله بهجت 

دستور العملي براي حل مشكلات جوانان از آيت الله بهجت
طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلامطریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلامطریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام  طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلامطریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام طریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلامطریقه نوشتن حرز امام جواد علیه السلام حرز,حرز امام جواد,حرز امام جواد حرز امام جواد علیه السلام حرز امام جواد چیست حرز امام جواد برای ازدواج حرز امام جواد نی نی سایت حرز امام جواد یا نور یا برهان حرز امام جواد روی پوست آهو حرز امام جواد برای گشایش بخت حرز امام جواد تبریزیان حرز امام جواد در مفاتیح حرز امام جواد صوتی حرز امام جواد ص دعای حرز امام جواد صحت حرز امام جواد حرز صغیر امام جواد دانلود صوتی حرز امام جواد علیه السلام دانلود صوتی دعای حرز امام جواد ثواب حرز امام جواد ثواب انگشتر حرز امام جواد حرز امام جواد قیمت انگشتر حرز امام جواد قیمت قیمت بازوبند حرز امام جواد قیمت گردنبند حرز امام جواد قیمت نوشتن حرز امام جواد قیمت دعای حرز امام جواد حرز امام جواد فواید حرز امام جواد فرحزاد حرز امام جواد فروش حرز امام جواد فیروزی حرز امام جواد برای فروش خانه حرز امام جواد و فواید آن حرز امام جواد محمد باقر فیروزی فوائد حرز امام جواد فایده حرز امام جواد فواید حرز امام جواد ع حرز امام جواد ع حرز امام جواد علیه السلام حرز امام جواد ع حرز امام جواد علیه حرز امام جواد علیه السلا خواص حرز امام جواد علیه السلام متن حرز امام جواد علیه السلام نماز حرز امام جواد علیه السلام دانلود حرز امام جواد ع خاصیت حرز امام جواد ع انگشتر حرز امام جواد ع حرز امام جواد خرید حرز امام جواد خواص حرز امام جواد و خواص آن حرز امام جواد سمت خدا حرز امام جواد برای چی خوبه حرز امام جواد برای فروش خانه حرز امام جواد واسه چی خوبه حرز امام جواد برا چی خوبه خواص حرز امام جواد علیه السلام ختم حرز امام جواد حرزهای امام جواد همراه داشتن حرز امام جواد ویژگی های حرز امام جواد انگشتر های حرز امام جواد خاصیت های حرز امام جواد فواید همراه داشتن حرز امام جواد خواص همراه داشتن حرز امام جواد به همراه داشتن حرز امام جواد حرز امام جواد حسین ربیعی حرز امام جواد برای حاجت حرز امام جواد برای حاجت روایی حرز حضرت امام جواد علیه السلام حدیث حرز امام جواد حکاکی حرز امام جواد حرز حضرت امام جواد (ع) حاجت روایی حرز امام جواد حاجت با حرز امام جواد دعای حرز حضرت امام جواد جواهربازار حرز امام جواد حرز جامع امام جواد حرز امام جواد چیست حرز امام جواد چگونه است حرز امام جواد برای چی خوبه انگشتر حرز امام جواد چیست نماز حرز امام جواد چگونه است حرز امام جواد ع چيست حرز امام جواد یعنی چی حرز امام جواد برای چیه حرز امام جواد واسه چی خوبه حرز امام جواد برا چی خوبه حرز امام جواد سمت خدا حرز امام جواد علیه سلام حرز امام جواد نی نی سایت سفارش حرز امام جواد سنگ حرز امام جواد سند حرز امام جواد دعای حرز امام جواد علیه سلام سوره حرز امام جواد سندیت حرز امام جواد حرز امام جواد برای باطل شدن سحر حرز امام جواد شیخ نخودکی حرز امام جواد برای شفای مریض حرز امام جواد برای باطل شدن سحر شرایط حرز امام جواد حرز امام جواد برای بچه دار شدن شکل حرز امام جواد شرح حرز امام جواد شرایط نوشتن حرز امام جواد شرایط نگهداری حرز امام جواد شرایط بستن حرز امام جواد حرز امام جواد برای ازدواج حرز امام جواد برای گشایش بخت حرز امام جواد برای چی خوبه حرز امام جواد برای بخت گشایی حرز امام جواد بر روی انگشتر حرز امام جواد با معنی حرز امام جواد برای روزی حرز امام جواد برا ازدواج حرز امام جواد برای چشم زخم حرز امام جواد برای رزق و روزی حرز امام جواد یا نور یا برهان حرز امام جواد یعنی چه حرز امام جواد یعنی چی حرز امام جواد یا نور طریقه ی نوشتن حرز امام جواد لوح حرز امام جواد حرز امام جواد تبریزیان حرز امام جواد تبیان حرز امام جواد با ترجمه حرز امام جواد در تلگرام حرز امام جواد از کجا تهیه کنیم حرز امام جواد آیت الله تبریزیان از کجا حرز امام جواد تهیه/کنیم تهیه حرز امام جواد ترجمه حرز امام جواد تاثیر حرز امام جواد حرز امام جواد مفاتیح حرز امام جواد متن حرز امام جواد مهج الدعوات حرز امام جواد متن کامل حرز امام جواد معتبر حرز امام جواد محمد باقر فیروزی حرز امام محمد جواد حرز امام جواد با معنی حرز امام جواد در مفاتیح الجنان حرز امام جواد در مهج الدعوات حرز امام جواد نی نی سایت حرز امام جواد نماز حرز امام جواد نخودکی حرز امام جواد یا نور یا برهان حرز امام جواد روی نقره حرز امام جواد یا نور حرز امام جواد شیخ نخودکی نوشتن حرز امام جواد حرز نامه امام جواد نوشته حرز امام جواد حرز امام جواد کامل حرز امام جواد کبیر حرز امام جواد کدام است دعای حرز امام جواد کامل حرز امام جواد از کجا تهیه کنیم حرز امام جواد روی کاغذ حرز امام جواد در کتاب مهج الدعوات از کجا حرز امام جواد تهیه/کنیم حرز امام جواد برای کودکان حرز امام جواد به کدام بازو بسته شود حرز امام جواد اصل حرز امام جواد ایت الله بهجت حرز امام جواد اصلی حرز امام جواد انگشتر حرز امام جواد از کجا تهیه کنیم حرز امام جواد الائمه حرز امام جواد اسم اعظم حرز امام جواد ازدواج از کجا حرز امام جواد تهیه/کنیم حرز امام جواد اپارات حرز امام جواد گردنبند حرز امام جواد برای گشایش بخت حرز امام جواد برای گشایش روزی حرز امام جواد برای بخت گشایی قیمت گردنبند حرز امام جواد خرید گردنبند حرز امام جواد گردنبند نقره حرز امام جواد خواص گردنبند حرز امام جواد حاجت گرفتن از حرز امام جواد حاجت گرفتن با حرز امام جواد حرز امام جواد روی پوست آهو حرز امام جواد روی انگشتر حرز امام جواد را از کجا تهیه کنیم حرز امام جواد روی کاغذ حرز امام جواد رو پوست اهو حرز امام جواد روی نقره حرز امام جواد برای رفع مشکلات حرز امام جواد برای روزی حرز امام جواد برای رزق و روزی حرز امام جواد برای رزق حرز امام جواد چشم زخم انگشتر حرز امام جواد زنانه زمان نوشتن حرز امام جواد دعای حرز امام جواد برای چشم زخم زمان نوشتن حرز امام جواد ع بهترین زمان نوشتن حرز امام جواد زمان خواندن نماز حرز امام جواد حرز امام جواد طلسم حرز طولانی امام جواد طریقه حرز امام جواد طریقه نوشتن حرز امام جواد طرز نوشتن حرز امام جواد طریقه خواندن حرز امام جواد طریقه بستن حرز امام جواد طریقه ختم حرز امام جواد طرز تهیه حرز امام جواد طریقه نماز حرز امام جواد ذکر حرز امام جواد حرز امام جواد در مفاتیح حرز امام جواد در انگشتر حرز امام جواد دانلود حرز امام جواد در کتاب مهج الدعوات حرز امام جواد در بحارالانوار حرز امام جواد در انگشتر عقیق حرز امام جواد در نی نی سایت حرز امام جواد در مهج الدعوات حرز امام جواد دعا حرز امام جواد در بارداری حرز امام جواد پوست آهو حرز امام جواد پی دی اف حرز امام جواد روی پوست آهو حرز امام جواد برای پرینت حرز امام جواد رو پوست اهو حرز امام جواد ویکی پدیا پرینت حرز امام جواد پاسکال حرز امام جواد پلاک حرز امام جواد پاسکال و حرز امام جواد حرز امام جواد و ازدواج حرز امام جواد و خواص آن حرز امام جواد ویکی پدیا حرز امام جواد واسه چی خوبه حرز امام جواد و فواید آن حرز امام جواد برای وسعت رزق حرز امام جواد برای رزق و روزی حرز امام جواد و امام رضا ویژگی حرز امام جواد وقت نوشتن حرز امام جواد

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

348 نظرات
  1. آرزو می گوید

    سلام،وقت بخیر.
    چندین سال است(حدود۱۳سال) که از درون لرزش دارم.دکتر مغز و اعصاب گفتن مشکلی ندارم ودعانویسی گفتن از اثرات طلسمم‌ میباشد…دیگر‌تحمل‌ندارم…
    احساس می‌کنم در درونم جن وجود دارد و نمی‌دانم چکار کنم…لطفا کمکم‌کنید🙏🙏🙏

    1. حجت الاسلام دکتر مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیاز به توضیحات دقیق تر هست، یک وقت مشاوره از سایت بگیرید، بیشتر بررسی کنیم و راهنمایی کنیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. سید می گوید

    سلام
    وقت شما بخیر باشه
    آیا حین اعمال زناشویی حرز باید درآورده شود؟ آیا درباره بستن حرز امام جواد(ع) حین انعقاد نطفه سفارشی شده؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله بهتر این است که جدا کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  3. حمید می گوید

    با عرض سلام وقت بخیر،من یک نگین عقیق داشتم، دادم پشت آن حرز صغیر امام جواد(ع) رو حک کردن و روی رکاب انگشتر انداختن منتهی بعدا متوجه شدم این حرز صغیر در ساعات قمر در عقرب حک شده،خواستم ببینم حکمش چیه ممنون میشم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  4. بیتا می گوید

    سلام. خواستم بپرسم اون قسمت بعد حروف رمزی حرز که نوشته فهو عبدک و ابن عبدک نباید برای خانم ها به هی و بنت تغییر داده بشه؟ تو چند جای حرز بعضی کلمه ها برای اشاره به آقایون به کار رفته. اگه خانم ها از این حرز استفاده بکنن حرز براشون اثر میکنه یا باید برای اونا به صورت متفاوت نوشته بشه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همین الفاظ را بنویسید. کفایت می کند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  5. داوود می گوید

    احسنت
    دستتون درد نکنه
    کامل و جامع بود
    آیا خریدنش هم درسته یا باید خودمون بنویسیم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      می توانید بخرید، اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. فاطمه می گوید

    سلام من باردارم و نیت کردم که خودم حرز کبیر رو بنویسم.سوال هام اینه که تو بارداری مشکلی نیست؟میشه حروف علوم غریبه رو ننویسم؟اشکالی نداره نمازش رو نخونم و فقط دو رکعت نماز توسل به امام جواد بخونم؟ واینکه به نیت کل اعضای خانواده م بنویسم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      می توانید بنویسید و اشکالی ندارد.
      باید تمام شرایطی که گفته شده است را رعایت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  7. سی سی می گوید

    سلام شما جایی رو میشناسید ک واقعا با رعایت آداب و خوش خط این حرز رو روی پوست اهو بنویسن؟ ممنون میشم اگر میشناسید معرفی بفرمایید من ب هرجایی نمیتونم اعتماد کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر اطلاع نداریم
      وفقکم الله لکل الخیر

  8. علیرضا می گوید

    سلام من حرز امام جواد داشتم و نمازش رو خونده بودم.ولی متاسفانه گمش کردم .الان میخوام دوباره بخرم .آیا باید دوباره نمازش رو بخونم؟باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همان بار قبل کافی است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  9. علی می گوید

    سلام
    آیا این حرز رو باید فقط روی پوست آهو نوشت یا اینکه میشه از نسخه چاپ شده و آماده روی کاغذ استفاده کرد؟
    در صورت استفاده از نسخه چاپی قابل استفاده هست یا کاربرد های این حرز از بین میرود؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این حرز لازم است بر روی پوست آهو باشد. می توانید سایر حرزهای اهل البیت ع را روی کاغذ بنویسید و داشته باشید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  10. محمد حسینی می گوید

    سلام نماز حرز چجوزی خونده میشه کسی که سنی هس باید نماز سنی بخونه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مطابق متن باید خوانده شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  11. ستاره می گوید

    سلام وقت بخیر من چند روز بعد از خواندن نماز و همراه کردن جایی خوندم که علاوه بر اینکه هنگام اولین استفاده نباید قمر در عقرب باشه باید ساعت سعد هم باشه وقتی که اون ساعت رو که همراه کردم دیدم نحس اکبر بود البته قمر در عقرب نبود ایا لازم هست دوباره نماز رو بخونم ودر ساعت سعد همراه کنم ؟ و ایا نیاز هست هنگام رفتن دستشویی حرز را از خود جدا کنیم ؟ممنون میشم پاسخ بفرمائید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیازی به رعایت زمان سعد نیست.
      در مکانی که بی احترامی محسوب شود باید رعایت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  12. رضوانه می گوید

    سلام…یکی از اساتید دانشگاهم میگه این حرزا معتبر نیستن. حرز برای هرکس باید با شرایط ویژه نوشته بشه مثلا مشخصات منو گرفت بهم گفت طبعم سرد و خشک هست و حرزم نباید روی پوست آهو و در قاب فلزی باشه بلکه باید روی مس نوشته بشه و قاب چرمی داشته باشه و جهت نشستنم فرق میکنه
    میخواستم ببینم این چقدر صحت داره؟
    من هرچقدر کتاب میخونم و سرچ میکنم نمیتونم چنین مسئله ای که میگه رو پیدا کنم
    میشه کمک بفرمایین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این حرف صحیح و دقیق نیست. ارتباطی هم به طبع ندارد. حرف ذوقی بی پایه ای را زده اند، زمانی که بزرگان به این حرز سفارش کرده اند، جایی برای غیر نمی ماند.
      افرادی که دانش لازم را ندارند بهتر است سکوت کنند یا مستند حرف بزنند.
      وفقکم الله لکل الخیرر

  13. الهام می گوید

    سلام.ببخشید کسی ک حرز مینویسد و می فروشد باید حتما عالم باشد؟یا فقط مسلمان باشد کافیه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نویسنده مسلمان باشد آثار خوبی دارد، نیازی نیست که حتما عالم باشد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  14. امیر می گوید

    سلام علیکم
    به فردی که سفارش حرز دادیم ،بدون آنکه بشناسد یا نام شخص را بپرسد، نماز آنرا خوانده باشد، این صحیح هست؟
    یا حتما باید نام فرد را بداند و به نیابت فرد بخواند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیازی به دانستن نام فرد در نوشتن نیست.
      نماز را شما باید بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  15. فارس الحجاز می گوید

    سلام علیکم طاعات قبول ایا در نوشتن حرز کبیر باید حتما حروف ابجد را نوشت؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      آنچه در متن نوشتار آمده است را بنویسید بدون کم و زیاد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  16. ابوالفضل کشاورز ترک می گوید

    سلام آیا در نوشتن حرز تشدید گذاشتن لازم است

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر نیازی به تشدید نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  17. amin می گوید

    سلام
    من خودن حرز امام جواد رو با خودکار ابی نوشتم بعد فهمیدم که جایز نیست با خودکار بنویسیم الان استفاده از حرز تاثیری نداره

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با خودکار نوشتن اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  18. کیانا می گوید

    سلام برای اولین بار از دعانویس باطل سحر برای بخت گشایی گرفتم گفتن همزاد دارم.
    من اعتقاد نداشتم اما انقدر سن ازدواجم بالا داره میره امتحان کردم و الان باطل سحر گرفتم میترسم استفاده کردم.
    طوری نشه من میخوام فقط نماز بخونم و با دعای قران و امام ها و کمکشون بختم باز بشه.این همزاد نمیذاره ازدواج کنم حقیفت داره؟با چه دعایی و گرفتن حرز بختم باز میشه؟چیکار کنم کمکم کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام عليكم
      به هيچ عنوان از اين چيزها استفاده نكنيد، جايز نيست. همزاد هم دليل شرعي ندارد.
      حتما يك وقت مشاوره بگيريد تا در اين زمينه راهنمايي كنيم بر فرض هم كه باشد دستوراتي از معصومين و علما هست كه مي توانيد انجام بدهيد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  19. حسنی می گوید

    سلام میخواستم بپرسم اگر اون قسمت که علوم غریبه هست اگر پرینت بگیریم و به بقیه حرز که با دست نوشته ایم بچسبانیم اشکال دارد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. مصطفی می گوید

        قبلا گفتی باید روی پوست آهو بنویسی
        طرف می پرسه قسمت علوم غربیه را می شود پرینت بگیری شما می گی اشکال نداره
        وفقکم الله ماشالله

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          الان هم عرض می کنیم برادر عزیز که باید بر روی پوست آهو باشد.
          ظاهرا شما تصور دیگری از پوست آهو دارید!، برخی از این پوست ها گاهی کامل شبیه ورق کاغذ هستند که قابلیت چاپ بر روی آنها با برخی پرینتر ها هست لذا اشکال ندارد.
          وفقکم الله لکل الخیر

  20. Marnnn می گوید

    سلام حاج آقا من این دعا و نوشتم با زعفران وگلاب یکم بد خط شده چون با خلال دندون نوشتم جاهایی رو با مداد درست کردم بنظر شما دوباره بنویسم یا همین خوبه ادابشو هم رعایت کردم حتما پاسخ بدید ممنون

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر نوشته مشخص است کافی است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  21. آیدا می گوید

    سلام البته من توانایی خرید لوله نقره رو نداشتم به جاش رفتم حرز روچسب زدم وبعدش می خوام زر ورق بزارم می گن باید لوله نقره باشه بهتره ولی داخل زر ورق وچسب اثرخاص رو نداره وتاثیرش کمتره راسته؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      توصیه می کنیم مطابق آنچه در روایت آمده عمل نمایید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  22. آیدا می گوید

    سلام من نماز حرز رو گفتم یک نفر به نیابت از من بخونه وبعد حرز رو شب بستم به بازوم اشکال نداره شب بستم چون می گن ممکنه شب مورد اجنه قرار بگیری؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شب بستن اشکالی ندارد.
      و اینکه مورد اجنه ؟ قرار بگیری خرافات است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  23. زهرا می گوید

    فردی فقط از من اسم و فامیلم و شهری که ساکنم را می‌داند و هیج اطلاعات دیگری ندارد آیا می‌تواند مرا طلسم کند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به این راحتی نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  24. سمیه می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من قبلن برای بستن حرز امام جواد نمازش رو خوندم و حرز رو بستم،الان یه حرز امام جواد دیگه ونو دارم که میخوام ببندم،آیا باید دوباره واسه این حرز هم نماز رو بخونم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر نیاز نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  25. زهرا می گوید

    سلام
    موقع خرید حرز مهمه که قمر در عقرب نباشه ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر لازم نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  26. زهرا می گوید

    سلام …آیا میشه بعد از این که خود حرز رو گرفتیم و نمازش و خوندیم و به بازو بستیم یه مدت بعدش مثلا چند ماه بعدش نقره ش رو بگیریم و به بازو بند اضافه کنیم یا اینکه حتما قبل از خوندن نماز دوتاش باید باشه؟
    آیا در میزان اثر گذاری اشکال ایجاد میشه و فرق داره؟
    میزان اثرگذاری در قبل و بعد نقره چگونه است .‌‌‌…

    و اینکه آیا حتما باید بعد اضافه شدن نقره مجدد نماز حرز رو بخونیم؟

    البته من نقره ی حرز دارم ولی حرزم داخلش جا نمیشه و باید یه نقره دیگه بخرم که فعلا توانش رو ندارم …به همین جهت پرسیدم…ممنون میشم دقیق پاسخ بدین.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اشکالی ندارد.
      پس از خرید نقره نیازی به تجدید نماز نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  27. ایمان می گوید

    سلام و عرض ادب
    در ترجمه روایت شریفی که درباره حرز امام جواد (ع) آورده‌اید گفته شده که : لوله ای از نقره بسازد و آن چه را بعد از اين خواهم گفت، بر آن حك كند
    سوال اول بنده این عبارت حک کردن است که منظور تراشیدن متن روی لوله است یا منظور می‌تواند نگارش با قلم روی لوله نیز باشد…
    سوال دوم بنده نیز این است که منظور از وضوی کامل چیست؟
    سوال سوم نیز این است که لوله چطور روی بازو نصب می‌شود چون تمام آنچه به شکل لوله به عنوان حرزامام جواد بفروش می‌رود فقط امکان نصب بند آویز دارد که مناسب نصب در گردن است و در بازوبندها حرز به صورت بدون لوله و همان کاغذ یا پوست نگارش شده قرار می‌گیرد…
    تشکر از لطف حضرتعالی
    در پناه خدا باشید
    التماس دعا

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در روایت آمده «ٍ مَنْقُوشٌ عَلَيْهَا» ظاهرا بهترین کار این است که حک شود. اما شامل نوشتن هم می شود.
      والله العالم

      منظور وضویی است که در رساله آمده است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  28. Fatemh می گوید

    سلام وقتتون بخیر آیا میشه حرز امام جواد ر تا در زمان قمر در عقرب نوشت؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در زمان قمر در عقرب ننویسید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  29. محراب می گوید

    و یک سوال دیگر اگر اعراب کلمات را بگذاریم اشکالی دارد؟ و اگر اعراب کلمات را بگذاریم به طوری که اعراب کمی قاطی شوند (یعنی چون در کاغذ کوچک مینویسیم فشرده مینویسیم اعراب کنار هم بیفتن حرز باطل است؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیازی به اعراب نیست اگر نوشتید اشکال ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  30. محراب می گوید

    سلام ایا باید در هنگام نوشتن حرز حتما رو به قبله باشیم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر لازم نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  31. زهرا می گوید

    نماز حرز رو در قمر در عقرب میشه خواند؟؟؟ مگه میشه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اشکال ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. زهرا می گوید

        سلام.. در برخی منابع میگن آیه معروف به شهدالله در واقع دو آیه ی ۱۸ و ۱۹ هست..و برخی می‌گویند آیه ۱۸ هست ..حالا برای نماز حرز چکار کنیم کدوم رو بخوانیم؟؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          مطابق آنچه در متن نوشتار آمده است بنویسید و عمل کنید.
          وفقکم الله لکل الخیر

  32. mehrab می گوید

    سلام ایا اگر فقط تصویر دوم را بنویسیم کافی است؟
    در یک سایت دیگر دیدم که تصویر دوم چند خط اضافی هم حروف دارد .کدام درست است؟ایا همین را بنویسیم کفایت میکند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مطابق آنچه در متن آمده است بنویسید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  33. محراب می گوید

    و یک سوال دیگر اگر بعضی کلمات حرز کمرنگ شود و یا کنده شود باید حرز از اول نوشته شود یا همان کفايت میکند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      قسمت های از بین رفته را مجدد بنویسید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  34. علی می گوید

    سلام یک سوال داشتم از شما

    من چند روز پیش از یک دعا نویس درخواست نوشتن حزر امام جواد رو کردم
    و اون بهم گفت که برای نگه داشتن قدرت اون خزر بیاد هر 40 روز یک بار حزر رو ببرم پیشش تا شارژ بشه

    ازش بپرسیدم چطوری شارژ میشه
    بهم گفت که اون خزر رو داخل مسک ابیض قرار میده

    میخواستم بپرسم این حرفی که زده درسته ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر چنین حرفی صحیح نیست و چیزی به اسم شارژ نداریم، مراقب باشید در دام افراد شیاد و جاهل نیفتید!.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. بهادر می گوید

        سلام، کدوم متن باید روی لوله نقره نوشته بشه و کدوم روی پوست آهو؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          در نوشتار کامل توضیح داده شده است. ملاحظه بفرمایید.
          وفقکم الله لکل الخیر

      2. محمد می گوید

        سلام آیا میشه قابی که حرز امام جواد داخلش هست رو با نایلون کامل بپیچیم تا آب یا رطوبت به آن نرسد؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          اشکال ندارد.
          وفقکم الله لکل الخیر

  35. نصرت می گوید

    سلام حاج آقا از شما سوال دتم که باید حتما روی پوست آهو نوشته بشه این دعا
    یا احسین ینکه میتونم از طریق کاغذ کاهی هم استفاده کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهر روایت این هست که باید بر روی پوست آهو باشد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. مریم می گوید

        سلام ی سوال داشتم من حرزامام جواد روخودمنوشتم وگزااشتم داخل گردنبند انداختم گردنم، اشکالنداره یاحتمابایدبازوبندباشه

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          به بازوی سمت راست ببندید.
          وفقکم الله لکل الخیر

  36. Ali Haji Nejad می گوید

    سلام ببخشید یک سوال
    آخه این درسته که باید کلماتی رو از نقره بنویسم آخه شاید کسی هزینه نتونه بکنه

    سوال من این هست که آیا میشه بدون بقره خزر کبیر رو نوشت

    و اینکه آیا باید حتما قلم و کاغذ مسلمان باشه یا خیر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اگر کسی هزینه رو نداره یا امکاناتش رو نداره از سایر حرز ها، یا حرز کوچک امام جواد ع که در مفاتیح هست استفاده کند.
      یا در روایت داریم هنگام خروج از منزل به شش جهت سوره توحید را بخواند و بدمد و خارج شود این نیز حافظ اوست. یا خواندن آیت الکرسی.
      هر دعایی آثار خاص به خودش را دارد و الحمد لله منابع غنی و زیادی از اهل البیت در زمینه دعا برای ما باقی مانده است افراد باتوجه به سلیقه و نیاز می توانند از یکی از اینها استفاده کنند منحصر در حرز امام جواد علیه السلام نیست
      در روایت اشاره ای به قلم مسلمانی نشده و نیازی هم نیست. در جدول نویسی برخی دعا ها در علوم غریبه کاربرد دارد و نباید اینجا تعمیم بدهند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  37. حمید می گوید

    سلام
    حرزی که تو بازار یا اینترنتی میفروشن آیا تو ادابش نیازی به گفتن اسم شخص خریدار هست یا نه

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر
      وفقکم الله لکل الخیر

  38. سید می گوید

    سلام خسته نباشید دو تصویر که اَشکال خاص دارد نوشتنش کمی سخته اگه می تونید با حروف و اعداد فارسی رو سایت تایپش کنید یا در مورد شیوه نوشتن آن راهنمایی کنید یا کتابی از علوم غریبه بگذارید.
    ممنون از زحمات شما.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تصویر همین هست که نوشته شده است به راحتی می توانید مثل آن را بکشید. یا به شخصی بدهید که اطلاع دارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  39. سید می گوید

    سلام خسته نباشید .حرز امام جواد علیه السلام را در سایت های دیگر هم دیدم اینجا یک اشتباه تایپی کوچک دارید.قبل از دو تصویر دو خط بالاتر (القدرة السابقة) را اشتباه نوشتید (سابغة) لطفاً اصلاحش کنید.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بررسی مجدد شد، خیر در نسخه ای که ما داریم السابغه آمده و صحیح است.
      در لغت عرب: سبغ: وسعت و تمام است. در کتاب صحاح گويد «شى‏ء سابغ اى كامل و سبغت النعمة: اتسعت وَ أَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً … سوره مبارکه لقمان: 20
      وفقکم الله لکل الخیر

  40. نیک می گوید

    سلام . حرز امام جواد علیه السلام را از کجا می توان خرید ؟؟؟ ما که شرایط اینکه خودمون بنویسیم را نداریم از جمله تهیه ی پوست آهو و قاب نقره ای و غیره – تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متاسفانه اطلاعی نداریم.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. Ali می گوید

        جناب حاج آقا وقتی قرارع یه حیوون مثل آهو بخاطر خواسته های ما قربانی بشن ترجیح میدم اصلا این دعا رو استفاده نکنم و چشم زخم و… به سرم بیاد

        ولی سوال من از شما این هستش که چرا خودتون حافظ حیوانات و… هستید ولی نسخه ای از این خزر رو به ما تحویل میدید که باید نقره بخریم و پوست آهو بکنیم

        واقعا متاسفم برای تمام کسایی که بی توجه کامنت گذاشتن

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم برادر عزیز و دغدغه مند!
          عزیزم؛ ظاهرا شما در زمین زندگی نمی کنید!، بزرگوار خدای متعال اینگونه انسان را آفریده که برای سلامتی و تغذیه سالم نیاز به استفاده از گوشت دارد، شما گوشت میل نمی کنید!!!
          نگفتیم که به خاطر پوست حیوان را از بین ببرند، بلکه از نظر پزشکی آهو گوشت بسیار خوبی دارد و در کنارش از این پوست باقی مانده می توان چنین استفاده ای را کرد. همانطور که از پوست گاو یا گوسفند استفاده اقتصادی می کنند.
          چرا شما اینقدر منفی نگاه می کنید.
          ثانیا عزیزم، اگر شما این اشکال را به کشتن حیوان می کنید، خب گیاه هم نفس نباتی دارد چرا گیاه را از بین می برید به خاطر هوی نفس!! آخر به تبعات حرف نیز دقت بکنید، شما غذا چی میل می کنید!!!!
          حفظ جان حیوان، حقوق حیوان تمام اینها در شرع آمده است در کنارش استفاده درست از این مخلوقات نیز بیان شده است. هرچیزی افراط و تفریط و کج فهمی اش مذموم و سم است.
          وفقکم الله لکل الخیر

        2. حسین می گوید

          سلام. بخاطر حرز که نمیرن شکار آهو.
          استفاده ی پوست آهو برای حرز اونقدر هم زیاد نیست که باعث بشه دیگران برن شکار و امار شکار آهو برای حرز بیشتر بشه.
          و البته طبق چرخه ی طبیعت شکار حیوانات توسط انسان تا حدیش مجاز هست.
          بعضی پوست ها وارادتی هست. بعضی هم از جاهایی تهیه میشه که پرورش اهو دارن.

  41. اقاسید می گوید

    باعرض سلام خدمت شما
    اولا واقعا سپاسگذارم که جواب تمام خلق الله رو باصبروحوصله وکامل جواب میدهید
    سوالی داشتم
    ایا برای نوشتن حرزامام جواد علیه السلام باید اعراب نوشته شود یاخیر واگر گذاشته شود بهتراست یا کلا فرقی ندارد.
    (سپاس)

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم برادر عزیز
      نیازی به اعراب نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  42. مجتبی می گوید

    سلام ببخشید من سوال دارم درمورد این حرز
    اول اینکه اگر بجای پوست کاغذ استفاده شود و لوله نقره و دعای لوله رو نداشته باشه تاثیر نداره؟
    دوم اینکه در قسمت نمازش یجا نوشته شده (3): 19] خواستم ببینم این یعنی اینکه این قسمت 19بار خوانده شود؟
    در قسمت متن دعا هم یجاشو اولش سبز نوشتین بعد الباقیش آبی شده اون قسمت سبز رنگ هم جزو دعاست یا نه؟؟
    ممنون میشم جواب بدین چون زندگی منو با دعا جادو بهم ریختن میخام بوسیله این حرز جادو رو فعلا حداقل از خودم دور کنم تا ببینم بعدا برای خانمم چکار میتونم بکنم که جادوی اون هم ازبین بره
    ممنونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهرا باید تمام شرایطی که در متن حرز آمده باید رعایت شود.
      خیر عدد 19، یعنی آیه 19 و ارتباطی به خواندن آن ندارد.
      بله سبز رنگ جزو حرز است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  43. زهرا می گوید

    سلام مجدد خدمت شما
    عذر خواهی میکنم حاج آقا در پست قبلی نکته ای درست منتقل نشده . درخواست ما معرفی فرد یا افراد ویامحل وسایت معتبر از نظر شماست که همین حرز صحیح که طریقه نوشتن آن روی سایت گذاشتید ارائه بدهند .ضمن اینکه حرزبعضی از این سایتهای با این حرز کمی متفاوت است .
    با تشکر

  44. زهرا می گوید

    با سلام حضور شما
    حاج آقای طاها بنده به عنوان یک شهروند عادی دسترسی به لوازمی که در شرایط حرز امام جواد ع قید شده مانند پوست آهو و نحوه نوشتن علوم غریبه یا قاب نقره ای که باید بخشی از دعای حرز روی آن حک بشود ندارم و مطمئن هم هستم بسیاری از علاقمندان به استفاده از حرز هم شرایط بنده رو دارند .قطعا بعد از گذشت ۳ سال از ارائه این مطلب روی سایت شما بر همه دوستان محرز است که سایت شما به دنبال اهداف مالی و اقتصادی نیست و هر کدام از دوستان که توانایی دارند بر انجام آن مختارند.بنابراین به نمایندگی همه علاقمندان هموطن مسلمان از شما درخواست یاری مومنانه در این زمینه در جهت حل مشکلات چه به صورت غیر مستقیم یا مستقیم دارم.باتشکر از عنایت شما

  45. محمد می گوید

    سلام و خداقوت
    خدا خیرت بده حاج اقا با این سایت مشتیت،۲رکعت برای سلامتیت خوندم

    خوب بود شما ک دستی بر اتش داری و هم افراد مطمئن و هم شرایط حرزو میدونی حداقل ی سایت معتبر برای خرید معرفی میکردی،متاسفانه سایت اقای بهجت حرزو نداره و اونی هم ک عرضه میکرد تو عکساش خبری از اون قسمت اعداد و شکل نبود
    وقت کردین حتما ی پرس و جویی بکنین،ی جماعتی طالبن
    التماس دعا

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      لطف دارید انشاالله خداوند به شما عزت بدهد و ما بتوانیم بهتر و بیشتر خدمت کنیم.
      چون مباحث اقتصادی دارد معمولا برای اینکه فعالیت دینی سایت تحت الشعاع شبهه مالی قرار نگیرد توصیه به فروشگاه خاصی نمی کنیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  46. عباس می گوید

    سلام من حرز امام جواد ع را کپی کردم نماز خوندم به بازو بستم نظر شما در این مورد بفرمایید۲

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با رعایت مواردی که در متن آمده اشکال ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  47. ستاره می گوید

    با سلام و عرض پوزش از طولانی بودن مطلب
    مدرس حوزه علمیه قم استاد ****میفرمایند:این خطهایی که در حرز امام جواد(ع) دیده می شود در حقیقت نام خداوند است و لذا باید با قلم مسلمانی نوشته شود و لذا اگر با خودکار و خودنویس نوشته شود، اثر ندارد چون نوک آنها فلز ساخت کفار است و لذا حتما باید با مداد یا نی های ساخت مسلمانان نوشته شود و نیز جوهر آن باید از مسلمان باشد…
    می خواستم بدونم به نظر شما حرزهایی که در اکثر سایتها به فروش میرسد و به گفته خود نویسندگان با قلمهای مسلمانان نیست دارای آثار ذکر شده در روایت نیست؟و باید حرز نوشته شده با قلم مسلمانان که قیمتی حدودا دوبرابر دارد خریداری بشه تا به عین روایت عمل کرده و از حرز توصیه شده ی امام بهره مند بشیم؟؟
    باتشکر از جنابعالی

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دلیلی در روایات برای این حرف ندیده ام!، در منابع روایی چیزی به این عنوان که باید با قلم مسلمانی باشد نداریم.
      در علوم غریبه در برخی از جداول این شرط قرار داده شده است، و ربطی به اینجا ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. آناهید می گوید

      سلام وقت بخیر من ندانسته نماز حرز را در زمان قمر در عقرب خواندم و به بازو بستم بعد از چند مدت متوجه شدم در زمان قمر در عقرب بستم حکمش چیست؟

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        مجدد بخوانید و همراه داشته باشید.
        وفقکم الله لکل الخیر

  48. فاطمه می گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید حضور شما
    آیا تصویری که از حرز با عنوان (تصویری دیگر ) در حرز امام جواد ع گذاشته شده به همراه تصویر بالایی آن باید نوشته شود یا فقط یکی از دو تصویر کفایت میکند
    با تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      یکی از دو تصویر کفایت می کند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  49. رسول می گوید

    سلام علیکم.درحرزکبیروسط دستخط کوفی یاحقی باعنوان علوم غریبه است بعد ادامه دعاایابایداونرابنویسیم بعد ادامه دعا.ممننون و التماس دعا

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله مطابق آنچه در نوشتار آمده به همین ترتیب باید بنویسید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  50. جواد می گوید

    با سلام دعای حزرامام جواد رو بر روی مثل پلاک نظامی به کردن می اندازن بنویسم اشکالی ندارد.توانایی نقره را نداشتم ویک پلاک خام داشته برروی ان میشود حکاکی کردو به کردن انداخت

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرز کوتاه را می توان بر روی پلاک نوشت، اما حرز دوم باید مطابق دستوری که در متن نوشتار آمده است نوشته شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  51. محسن می گوید

    با سلام وخسته نباشید
    من میخاستم که این حرز رو در داخل انگشتر قرار بدم.شرایطش به چه صورتی هستش؟خودم باید بنویسم یا پرینت بگیرم و درون انگشتر قرار بدم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      باید روی پوست آهو نوشته شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  52. حسن می گوید

    سلام

    دو قسمت از دعا رو اشتباه نوشتین:
    یکی هو الحلیم الخبیر که درستش الحکیم الخبیر هست.
    دوم بعد از صورها، و هی داره که نذاشتین.

    یک سوالم در خط پنجم از آخر برام پیش اومده که نگاه کردم در کتاب نوشته فاکفنیه ولی جاهای دیگه مثل همینجا نوشتن فاکفه.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم برادر عزیز
      اشتباه نوشته نشده است!، اختلاف نسخه هست و اشکالی ندارد. ما از معتبر ترین نسخه و تصحیح شده استفاده کرده و با چند نسخه هم مقابله شده است از همین نسخه ای که اینجا منتشر شده است استفاده بفرمایید.
      مثلا در نسخه مهج الدعوات و منهج العبادات‏ ص 42 عبارت فَاكْفِنِيه‏ است و در نسخه الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان، ص: 80 عبارت فَاكْفِه‏ است. اشکالی از این جهت نیست.

      وفقکم الله لکل الخیر

  53. حسن می گوید

    سلام استاد

    این اشکال وسط حرز چرا باهم فرق دارن، کدومش درسته؟
    کتابی که خوش خط و خوانا خود حرز و اشکال وسطشو داشته باشه معرفی کنید تا از روش کپی کنم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در انتهای نوشتار منابع ذکر شده است مراجعه بفرمایید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  54. M می گوید

    سلام
    برا نوشتن حرز کبیر امام جواد
    باید اون متن عربی بزرگ نوشته بشه یا اون دو تا عکس ک با حروف کوفی نوشته شدن؟
    کدوم باید نوشته شه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متن عربی جزو حرز هست و به همراه تصویر باید با هم نوشته شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  55. محمد می گوید

    سلام علیکم
    با توجه به روایات و قرائن ایة الکرسی فقط ایه اول هست هر چند در مواردی توصیه شده بهمراه ایة الکرسی دو ایه بعد از ان هم خوانده شود…. وقتی در روایت امده ایت الکرسی دلالت میکنه به ایه 255 اما دیدم شما در نظرات فرمودید که تا هم فیها خالدون… میشه علتش بپرسم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با توجه به همان آیات و روایات بیان شده که تا هم یها خالدون ارجحیت دارد. در سایت سرچ بفرمایید کامل در نوشتار جداگانه توضیح داده شده است.
      علتش هم اجتهادی و تخصصی است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  56. منتظرالمهدی(عج) می گوید

    سلام حاج آقا کجا میتونیم این حرز تهیه کنیم ک معتبر باشه؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متاسفانه اطلاعی ندارم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  57. سیدجلال می گوید

    سلام حاج اقا
    این حرز شریف رو میشه روی پوست بز هم نوشت یا فقط باید روی پوست اهو نوشته شود؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهرا به غیر از پوست آهو آثار را ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  58. صبا می گوید

    سلام
    برای نوشتن بعضی حرزها باید نام شخص و نام مادرش نوشته شود، برای آقایان مثلاً میشود محمد بن فاطمه، برای خانمها چطور باید نوشته شود.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      «فاطمه بنت زینب»، اینطور می نویسند.
      وفقکم الله لکل الخیر

  59. امین می گوید

    سلام
    در حرز امام جواد علیه السلام امضای تعویذ باید بعد از (اللَّهُمَّ وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ کُلِّهَا وَ صِفَاتِهَاوصورتها وَ هِی)َ باشد یا در پایان حرز باید آورده شود؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      عینا مطابق آنچه در نوشتار آمده است عمل کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  60. سید رضا می گوید

    سلام سوالی درباره نوشتن حرز امام جواد ع داشتم ایا میشه حرز رو به دو طرف پوست اهو یا کاغذ نوشت یا فقط باید در یک طرف پوست اهو نوشت؟
    یعنی اگر متن حرز در یک سمت کاغذ یا پوست جا نشد پشت سر کاغذ یا پوست اهو ادامه دعا رو بنویسیم تاثیر دارد یا حرز بی تاثیر میشه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      پشت آن هم بنویسند اشکال ندارد!،
      به نظر شما چرا باید بی تاثیر باشه اگر پشت و رو بنویسند؟!.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. زهرا می گوید

        سلام. اگر کل حرز به خط “شبه کوفی” نوشته شده باشد اشکال دارد؟
        و اینکه از کجا بفهمیم حرز خریداری شده روی پوست آهو نوشته شده
        آیا نقره باید عیار بالا باشد و حرز حتما داخل نقره باشد یا کنارش هم باشه اشکال نداره

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          شبه کوفی اشکال ندارد.
          اطلاعی ندارم.
          باید داخل ظرف نقره باشد.
          وفقکم الله لکل الخیر

          1. زهرا می گوید

            خط شبه کوفی نقطه نداره..آیا نداشتن نقطه اشکال نداره؟؟؟

          2. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

            سلام علیکم
            اگر به خط کوفی می نویسید اشکالی ندارد.
            وفقکم الله لکل الخیر

  61. مهدی می گوید

    سلام
    حرز امام جواد باید روی یک طرف پوست نوشته بشه؟
    یا دو طرف درسته؟
    کادر دور متن حرز درسته؟
    اول حرز اگر اسم حرز امام جواد نوشته بشه درسته؟
    امضا آخر حرز که مثل نقش شرف الشمسه درسته؟
    و در آخر شرف الشمس درسته یا طلسم شیطانیه
    تا آنجا که تحقیق کردم سندش ضعیفه
    تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دو طرف، کادر، اسم امام جواد ع امضای شرف شمس اشکال ندارد.
      درباره شرف الشمس در سایت سرچ کنید.
      از دیر باز علما به این حرز توجه داشته اند و تقویت کننده سند هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  62. محمدرضا می گوید

    سلام
    جنابعالی شخصا این حرز رو مینویسید؟
    با تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر
      وفقکم الله لکل الخیر

  63. ناشناس می گوید

    سلام .میخواستم بدونم امکانش هست نماز رو یک نفر دیگه برای من بخونه ؟چون من نمیتونم درست بخونم .قاطی میکنم یا خسته میشم اشتباه میخونم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به نیابت از شما اشکال ندارد، اما بهتر این هست خودتان بردارید. می توانید از روی نوشته بخوانید تا اشتباه نکنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  64. علی می گوید

    سلام علیکم
    بنده نماز حرز رو خوندم حرز هم بستم ولی هرزم رو هدیه دادم به کسی و خودم حرز جدید گرفتم برای بستن دوباره باید نماز بخونم؟ و این که برای برای بستن حرز جدید باید قمر در عقرب نبودن رو رعایت کنم؟
    تشکر
    یا علی

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیازی به نماز خواندن مجدد نیست.
      در ایام قمر در عقرب هم می شود خواند و به همراه داشت.
      وفقکم الله لکل الخیر

  65. herz می گوید

    سلام
    در زمان خواندن نماز حرز امام جواد برای سوره حمد و آیه الکرسی و آیه آل عمران و… باید بسم الله الرحمن الرحیم جداگانه خواند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      برای سوره حمد فقط باید بسم الله بگویید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  66. hamid می گوید

    سلام خدا قوت میخواستم بدونم برای نوشتن دعا و حرز باید حتما با زعفران و گلاب بر روی کاغذ نوشته بشه یا میتونیم با خودکار هم نوشت و اگر با خودکار بنویسیم ایا تمام خواص ان دعا و حرز را خواهد داشت

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به صورت کامل متن روایت در نوشتار آمده است، جایی بحث از زعفران نیست!.
      با خودکار هم می شود نوشت و مانعی ندارد و نیازی هم به زعفران نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  67. احسان حسینی قیری می گوید

    سلام. پیجی در اینستاگرام مدعی است که باید حرز بنام خود شخص نوشته بشه و به نیت اون شخص باشه تا اثر کنه.. من از یه پیج دیگه سفارش دادم ولی اینها میگن چنین چیزی صحت نداره…لطفا راهنمایی کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیلی ساده هست، بپرسید کجای روایت گفته که باید به نام شخص نوشته بشه و سند آنها چیست؟ به همین راحتی… .
      چیزی به اسم به نام شخص نوشتن نداریم.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. کاشفی می گوید

        باسلام وخسته نباشیدمن به حرزهای آماده اعتماد ندارم خودم میتونم حرزامام جواد(ع)را بنویسم بارعایت تمامی اداب وشرایط فقط سوالم اینه که میشه بامدادروی کاغذ بی خط بنویسم یا حتما باید با زعفران وگلاب نوشته بشه ؟ وبعداینکه لوله نقره گرونه نمیشه توی کیف چرمی گذاشت وبه بازو بست؟ اصل خود متن دعاست دیگه

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          خودتان می توانید بنویسید. نیای به نوشتن با زعفران نیست. باید روی پوست آهو و داخل لوله نقره ای قرار بدهید.
          متن دعا در نوشتار موجود است.
          وفقکم الله لکل الخیر

  68. علی می گوید

    سلام علیکم
    آیا اگه حرز کبیر امام جواد رو تو قاب نقره قرار ندیم و فقط در بازوبند چرم بذاریمش،دیگه اثر نداره؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بهتر این هست به همین کیفیتی که در روایت آمده عمل کنید. اما اگر توانایی ساخت قاب نقره ای نبود همان متن دعا هم دارای آثار هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  69. حمید می گوید

    سلام
    من دو رکعت اول نماز حرز رو قبل از اذان مغرب خوندم و خواستم دو رکعت بعدی رو بخونم، چون کمر درد دارم و خورد به اذان
    برای همین اول نماز مغرب رو خوندم
    الانم بعد از نیمه شب شرعی است
    میخواستم ببینم:
    اولا میشه دو رکعت بعدی رو الان بخونم یا دوباره باید دوتا دو رکعت پشت سر هم بخونم؟
    ثانیا یکی از روحانیون معتبر میگفتن منظور از آیه الکرسی در روایات همون آیه اول هست فقط مگر جایی که صریحا ذکر شده باشه که دو آیه بعد هم خونده بشه…درسته؟چون من فقط آیه اول رو تو نماز خوندم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      می توانید هر دو نماز رو به صورت نشسته و پشت سر هم بخوانید، بهتر این هست که پشت سر هم باشد. اگر توانایی ندارید جدا جدا که خوانداید اشکال ندارد.
      آیت الکرسی تا هم فیها خالدون هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. حمید می گوید

        ممنون
        یعنی چون آیه الکرسی رو کامل نخوندم دوباره بخونم نماز رو؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          بهتر این هست که مجدد پشت سر هم بخوانید، اما اگر جدا جدا و یک آیه را هم خواندید اشکال ندارد.
          وفقکم الله لکل الخیر

  70. farzan می گوید

    این دو شکل و تصویر که در آخر حرز امام جواد (ع) ذکر کردید کدوم بیشتر معتبره ؟ در بعضی از فروشگاه های حرز از اولی و در بعضی ها از دومین اشکال استفاده کردند . باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اصلاحیه

      یک تصویر هست از دو نمای متفاوت. همین باید در حرز نوشته شده باشد.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. farzan می گوید

        در مهج الدعوات و در سایت خودتان دو تصویر را جدا ازهم آوردید و به عنوان تصویر دیگر آوردید.

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          بله،هر دو تصویر یکی است.
          بنده با مورد دیگری اشتباه گرفته بودم.
          وفقکم الله لکل الخیر

  71. hamrah می گوید

    سلام
    این سایتها برای خرید حرز معتبر هستند ؟ :

    ۱- موسسه ***

    ۲- موسسه ***

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اطلاعی نداریم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  72. حمید می گوید

    سلام علیکم
    از جایی حرز امام جواد سفارش دادیم که بر روی کاغدی نوشته اتد که بویی شبیه بوی محصولات گاوی میدهد
    داخل کاغذ حرز امام جواد، دعای گشایش روزی امیر المومنین و حرز امام هادی نوشته شده بود
    اما حرز کبیری که روی آن نوشته شده بعد از پایان همین حرز کبیری که شما در سایت قرار دادید یک سری متن دیگری هم نوشته شده که در اواسط آن رسم الخط شبیه کوفی یا میخی نوشته شده و در ادامه دوباره عربی است
    اگر میشد عکسش را برایتان میفرستادم
    میخواستم ببینم سندیت دارد؟
    یک دستور نماز هم دارد که دو تا دو رکعت است در هر رکعت بعد از حمد ۷ مرتبه از موارد زیر:
    آیه الکرسی، آیه شهد الله..، سوره شمس و سوره لیل و سوره اخلاص باید خوانده شود
    سند این نماز را در جایی ندیدم
    میخواستم بیینم نمازش نیز وارد است یا خیر؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با آنچه در متن نوشتار آمده مقایسه کنید، غیر از این را از کسی که نوشته است منبع آن را درخواست کنید که در چه کتابی نقل شده است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  73. Gh77 می گوید

    سلام خسته نباشید
    من این حرز را که بر روی پوست آهو نوشته شده بود از سایت آیت الله بهجت سفارش دادم. خواستم بدونم اگه خدایی نکرده اون شخصی که این حرز را نوشته ، اشتباه در نوشتنش کرده باشه(در قسمت علوم غریبه) ممکنه برای من مشکلی ایجاد بکنه ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      سایت رسمی آیت الله بهجت تا جایی که ما اطلاع داریم چنین محصولی را ارائه نمی کند.
      متن حرز را با متن نوشتاری که اینجا قرار داده ایم مقایسه کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. Gh77 می گوید

        بنده از این سایت خریدم: bahjat.ir در قسمت فروشگاهشون.
        خودم هم با توصیه ایت الله بهجت در ویدیو هایی که دیدم اقدام به خرید کردم برای همین گفتم از سایت خودشون بگیرم. خدا رحمتشان کند. بنظر شما مورد اعتماد است؟
        ممنون میشم اگه جواب بدین

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          بله این سایت معتبر است.
          وفقکم الله لکل الخیر

  74. E.GH می گوید

    سلام روزتون بخیر و خسته نباشید
    اگر برای محافظت بیشتر از حرز امام جواد و این که رطوبت بهش نرسه محفظه نقره ای رو دورشو نایلون بپیچیم و چسب بزنیم و بعد درون بازوبند قرار بدیم و همینطور دعاها و حرزهای دیگرو اول درون نایلون قرار بدیم و چسب بزنیم آیا این کار باعث میشه حرز و ادعیه اثر نکنند؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  75. shabsa می گوید

    سلام خسته نباشید
    ایا حرز امام جواد برای شفای بیماری هم مفید هست؟
    چندین ساله که بیمارم و دارو های زیادی مصرف کردم اما هیچ جوابی نمیگیرم ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      برخی از بیماری ها می تواند زمینه امور ماورایی و مرتبط با اجنه باشد. داشتن حرز می تواند از این جهت مفید و موثر باشد. انشاالله.
      وفقکم الله لکل الخیر

  76. E.gh می گوید

    سلام اینکه میگویند حتما باید حرز با قلم ساخت مسلمانان نوشته شود و در غیر اینصورت اثری ندارد درست است یا خیر؟!
    و اینکه چه کسی این دعا را بنویسد فرقی در اثر آن دارد؟!

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در متن روایت چنین چیزی نیامده است. از بزرگان هم بنده ندیده ام شرط قلم ساخت مسلمان را برای این حرز گفته باشند.
      هر چقدر نفس نویسنده دعا پاک و طاهر باشد اثر بیشتری دارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  77. Aa.M می گوید

    سلام,بنده حرز کبیر امام جواد(ع)را که به صورت دستنویس روی پوست آهو نوشته شده,تهیه کردم ,ولی ناخودآگاه خراشی روی دو حرف از حرز افتاد که آن قسمت پاک شد,الان میخواستم بدونم که حرز من باطل شده؟ درضمن امکان زیادی هم برای ترمیم آن دو حرف نداریم.باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همان دو حرف را خودتان مجدد اضافه کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  78. رضا می گوید

    سلام علیکم
    شما فروشگاه معتبر حرز امام جواد علیه السلام می شناسید؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اطلاعی نداریم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  79. حسین مختاری می گوید

    سلام ببخشید بنده یک سوال دارم که بنده میخواهم یک گردن آویز عقیق سفارش بدم که روی سنگ حرز صغیر نوشته شود و داخل قاب یک حرز کبیر روی پوست آهو بگذارن آیا میتوانم برای گردن آویز استفاده کنم یا باید حتما به بازوی راست ببندیم و اگر میتوانم باید نمازش را هم به جا آورم یا خیر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرز کوچک را می توان به گردن آویخت. اما حرز طولانی را برای آثار بیشتر باید به بازو داشت، همانطور که در متن نوشتار توضیح داده شده است. البته به همراه داشتن حرز حتی اگر به بازو نباشد آثار دارد اما آثار کامل حرز به این هست که با نماز و تمام شرایطی که در متن نوشتار هست را رعایت کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  80. زهرا می گوید

    سلام
    من حرز اول و چند حرز از معصومین را نوشته و ب بازو میبندم
    ایا در زمان عادت ماهانه بستن حرزها ب بازو مشکلی دارد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  81. سعید می گوید

    سلام ممنون و متشکرم
    ببخشید آیا به حرزهایی که تبلیغش را میکنند اعتماد کنیم از بابت بجا آوردن آداب نوشتن دعاو نیز در این دعاها آن قسمت خاص دعا بعد هی بعضا نوشته نمی شود.و با توجه به اینکه دسترسی به پوست آهو خیلی مشکل است و نوشتن آن نیز برایم سخت است به خصوص آن قسمت خاص از دعا آیا شما راهکاری به نظرتان می رسد ما را راهنمایی بفرمایید آنچه از مشکلاتم گفتم کمی بیش نبود هر روز که میگذرد با اینکه توکل به خدا داشتم کارهایم سخت شده خودم هم مانده ام هم چطور تا حالا دوام آورده ام امروز آن آب باریکه ای هم که داشتم خیلی کمتر شد. از خداوند طلب خیر برای همه مومنین و مومنات دارم. خواستم بدانید من واقعا به این دعا نیاز دارم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      درباره اعتماد به تبلیغات اطلاعی نداریم و تحقیق در این باره بر عهده خود شماست.
      برای حل مشکلات نماز جعفر طیار را زیاد بخوانید، ذکر استغفار و صلوات را زیاد تکرار کنید ان شاالله مششکلات بر طرف می شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. سعید می گوید

        سلام ممنون و متشکرم از راهنمائیهای جنابعالی .توکلت علی الله
        من الله توفیق

  82. سعید می گوید

    سلام و خسته نباشید
    برای دریافت ویا اقدام به نوشتن حرز امام جواد(ع) آیا باید دفع همزاد شود. لطفا راهنمایی بفرمایید و اینکه در پایم احساس میکنم در بعضی مواقع میدمند یک سالی هست درد پاشنه دارم و مدت یکسال هست که کار درست حساابی ندارم و هر کاری را شروع میکنم متاسفانه به مشکل بر میخورم نماز میخونم روزه هام رو تاحالا گرفتم لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همزاد هیچ دلیل شرعی و دینی ندارد!. اعتنا نکنید به این خرافات.
      حرز را داشته باشید، اگر مشکلات درد شما ادامه دار هست، ابتدا یک چکاپ بدهید، اگر مشکلی نبود، به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید اگر این مسیر را طی کردید و مشکل حلل نشده بود و احساس کردید مشکل حل نشده مربوط به اجنه یا امور دیگر هست مجدد با ما در ارتباط باشید.
      برای کار ذکر استغفار و صلوات را زیاد تکرار کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  83. ahmadreza می گوید

    سلام میشه حرز رو روی کاغذ با خودکار نوشت؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرز دوم باید با شرایط روی پوست آهو باشد. اما حرز اول را می توانید روی کاغذ بنویسید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  84. م می گوید

    سلام وقت بخیر
    در این متن ب نماز روز پنجشنبه اشاره شده است،اما توضیحی راجع ب ثواب و خاصیت آن گفته نشده،میشه لطف کنید به طور کامل از ثواب و خاصیت این نماز هم بگین.
    ممنون میشم
    التماس دعا

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      آثار این نماز همراه با همان حرز است. و آثار حرز در متن نوشتار آمده است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  85. م می گوید

    سلام این خواص ک نوشته شده برا حرز دومی ک بزرگ هست،
    آیا حرز اول هم این خاصیت ها رو داره؟
    میشه لطف کنید محاسن و خواص حرز کوچیک که حرز اول هستش رو بگین؟
    بستن حرز اول ب بازو راست هم مفیده؟
    چه فوایدی داره حرز اول یا کوتاه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هر دو حرز مورد استفاده بزرگان بوده است. حرز دوم خواص بیشتری در برخی زمینه ها مثل رفع طلسمات را دارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  86. زینب می گوید

    سلام
    ببخشید من با توجه به شرایط مالی امکان تهیه و نوشتن حرز دوم را ندارم.
    فقط میخام حرز اول را بنویسم و ببندم ب بازوم. برای نوشتن و بستن حرز کوتاه نیز این نماز ک اشاره شده باید خونده شه و در تاثیر حرز اثر داره یا لزومی نداره و فقط برای حرز دوم هست؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      برای حرز اول نیاز به نماز نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  87. امانی می گوید

    سلام.آیا میشود حرز را روی کاغذ کپی کرد و با پارچه روی بازو بست.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرز دوم باید با همان شرایطی که در متن نوشتار آمده آماده شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  88. علی می گوید

    برای نماز اگر سوره ای که حفظ نیستیم رو از روی گوشی یا کاغذ بخونیم نماز ایرادی نداره؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در نمازهای مستحبی اشکال ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  89. علی می گوید

    آیت الکرسی تا “و هو العلی العظیم” یا “هم فیها خالدون”؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تا هم فیها خالدون است
      وفقکم الله لکل الخیر

  90. علی می گوید

    سلام علیکم
    منظور از شهد الله آیه ۱۸ و ۱۹ هست یا فقط آیه ۱۸؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      منظور آیه شریفه «شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ». آل عمران-۱۸ است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  91. زینب می گوید

    سلام
    با توجه به هزینه قاب نقره و پوست آهو من امکان تهیه حرز دوم را ندارم
    و با توجه به اینکه نمیدانم کاغذهای بیرون توسط مسلمان درست شده یا غیر مسلمان.
    آیا می توانم خودم حرز اول را روی کاغذ بنویسم و در پارچه سبز به بازو ببندم؟
    لطفا راهنمایی کنید که با مداد بنویسم یا خودکار؟
    لطفا راهنمایی کامل کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله می توان حرز اول را نیز نوشت یا سایر حرزهایی که از سایر معصومین هست. یا آیت الکرسی یا یک قرآن جیبی کوچک به همراه کمی تربت امام حسین علیه السلام را همیشه با رعایت احترام داشته باشید آثارش هم بیشتر است.
      فرقی نمی کند که با چه چیز بنویسید انتخاب با شماست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  92. aramesh می گوید

    سلام
    در بعضی ادعیه سفارش شده تا در کاغذ نوشته بعد درآب حل شود ، نحوه حل کردن کاغذ در آب و مصرف آن چگونه است؟ باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      منظور شما کدام دعا هست؟!.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. علی می گوید

        مثلاً ناد علی یا حرز چهارده معصوم علیهم السلام البته بیرونشم بشه خوبه مثلا توی بازوبند

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          این دعا ها نیازی به حل شدن در آب ندارد. می توانید در بازوبند هم نگه داری کنید و همراه داشته باشید.
          وفقکم الله لکل الخیر

  93. علی می گوید

    سلام علیکم
    آیا این حرز باید تنها در قاب باشد؟
    یعنی نمی شود روی کاغذ دیگری دعای دیگری پیش حرز گذاشت؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مانعی ندارد می توانید دعای دیگری هم قرار بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  94. hamrah می گوید

    سلام
    آیا میتوان بعد حرز امام جواد (ع) در ادامه حرز در همان پوست حرز چهارده معصوم را نوشت. باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مانعی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  95. علی می گوید

    سلام حاج اقا ممنون از تحقیق و زحملت و مطلب بسیار عالیتون، یک سوال داشتم اینکه جایی خوندم از حدیثی از اما صادق ع همراه داشتم این حرز هنگام رفع حاجت یا هنگام جنابت مشکلی نداره، میخواستم بدونم درسته یا نه، ینی چیزی ذکر شده که کجا ها نباید برده بشه، یا مثلا در جایی که گناهی داره رخ میده؟ مثلا غیبتی یا مجلسی یا… ممنونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      چنین روایتی را بنده ندیده ام، اما نباید نسبت به دعا ها و حرزها بی احترامی کرد و باید مراقب بود اگر هتک هرمت هست در آن زمانها استفاده نکنید و به همراه نداشته باشید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  96. علی می گوید

    سلام علیکم
    آیا شکل قاب حتماً باید لوله ای باشد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر لازم نیست لوله ای باشد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  97. علی می گوید

    آیا حکاکی روی قاب باید با نوشتن دعا همزمان باشد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خیر لازم نیست در یک زمان باشد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  98. aramesh می گوید

    سلام جناب آقای طاها
    با توجه به اینکه اکثر موسسات اقدام ب نوشتن سریع حرز امام جواد (ع) میکنند مثلا بجای نقطه های کلمات بجای دو نقطه(۰۰) خط (_)میکشند یا مثلا بجای کلمه لا چسبیده ،
    (ل و ا) را جدا مینوسند لطفا حرز خود را در سایت قرار دهید تا به عنوان نمونه بتوان استفاده کرد . باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متن حرز در همین نوشتار هست و این نوشتن هایی که فرمودید به این نحو اشکال ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  99. آرام بانو می گوید

    سلام،
    ببخشید دو تا دو رکعت خوانده شده،
    ولی آیت الکرسی و آیه آل عمران یک بار خونده شده و حرز به بازو بسته، باید از بازو باز بشه و دوباره دو رکعت خونده بشه و به بازو بسته بشه؟! یا خونده بشه و نیاز نیست از بازو باز بشه؟!

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دو تا دو رکعت نماز هست، نیازی به باز و بسته کردن نیست . اگر نماز را کم و زیاد خوانده اید مجدد بخوانید و از حرز استفاده کنید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  100. حیدری می گوید

    سلام
    در باره نماز این حرز معلومات دهید یعنی آنرا به ترتیب بنویسید
    چون بعضا نوشته شده که دو تا دو رکعت است ولی بعضی جا نوشته چهار رکعت است.
    تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      دو تا نماز دو رکعت است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  101. ایمان می گوید

    سلام و احترام
    با توجه به اینکه تهیه پوست آهو و غلاف نقره برای بنده مقدور نیست قصد خرید از یک کانال فروش محصولات اسلامی اینترنی دارم.
    ۱_سوال بنده این می باشد که آیا شما حرز و غلاف را میفروشید زیرا اعتمادم به جنابعالی بیشتر می باشد؟ ویا اگر فروشگاهی معتبر میشناسید لطفا معرفی نمایید.
    ۲_مدیر کانال مدعی است که حرز بر اساس روایات نوشته شده و غلاف نقره می باشد ، و اینکه نماز را خودشان میخوانند ؛ آیا نماز خواندن آنها مکفی است یا خودم هم باید نماز بخوانم یا اگر آنها برای حرز نماز خوانده باشند بنده نیز میتوانم دوباره برای آن نماز بخوانم ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      از حسن اعتماد شما تشکر می کنیم و خدا را شاکریم.
      لازم به ذکر هست ما اطلاعی از محل فروش یا کسی که این محصول را آماده کند نداریم و تحقیق در این زمینه بر عهده مخاطبان محترم هست.
      حرز بر اساس روایات همین نوشتاری هست که ما منتشر کرده ایم.
      بهتر این هست که نماز و آداب حرز توسط خود شخصی که حرز به همراه او هست خوانده شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. Shahab می گوید

      سلام _ لطفا فرد یا افرادی را که در زمینه نگارش حرز فعالیت میکند و قابل اطمینان هم هستند به من معرفی کنید و پاسخ را به ایمیل من ارسال نمایید بسیار ممنون لطفا پاسخگو باشید (علت این مطلب و سوال من در واقع این است که نمیتوان به هر فردی اعتماد کرد و عمدتا بعضی از افراد دکان باز کرده اند و نیتشان عمدتا پول است تا نیت الهی،لطفا درک کنید و از این جهت پاسخگو باشید_ افرادی که حرز را با رعایت تمام شرایط و آداب آن مینویسند.)

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        اطلاعی نداریم، خودتان می توانید بنویسید.
        وفقکم الله لکل الخیر

  102. عارف می گوید

    سلام.در مورد نماز حرز من متوجه نشدم ایا اینگونه که میگم درسته یک بار حمد هفت بار ایه الکرسی هفت بار شهد اللّٰه(ایه چند سوره ال عمرانه؟)و هفت بار سوره و الشمس و هفت بار سوره توحید درسته؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله همینطور است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  103. Shahab می گوید

    سلام و وقت شما بخیر و نیکی _ سوالم درباره این است که آیا میتوان به بعضی از افراد که حرز امام جواد ع،را مینویسند و در قبال نگارش حرز،مبلغی را میگیرند،اعتماد کرد؟ اگر به جای نگارش حرز بر روی پوست آهو،بر روی کاغذ نوشته شود،آیا همان اثر را دارد؟ چگونه میتوانم به افرادی که در فضای مجازی تبلیغ میکنند و میگویند که حرز را مینویسند،اعتماد کرد؟ (لطفا پاسخ مبسوط را به ایمیل من ارسال نمایید بسیار ممنون)

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اعتماد را شما باید با تحقیقاتی که می کنید نسبت به افراد داشته باشید. ظاهر این است که بر روی پوست آهو باید نوشته شود و غیر از این صحیح نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. مددی می گوید

      ایامیشودحرزراروی کاغذساده نوشت

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        ظاهر روایت این هست که باید بر روی پوست آهو باشد.
        وفقکم الله لکل الخیر

  104. علی می گوید

    آیا حرز بلند را میتوان روی کاغذ با خودکار نوشت و درون کیف چرمی قرار داد؟ تاثیرگذار هست ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حرز اول را می توان اینگونه نوشت اما حرز دوم باید همانطور که در متن شرایط آمده نوشته شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  105. محمد می گوید

    سلام.حرزی که توی گردنبندنقره میذاریم بایدنقره اش اطرافش محفظه اش بسته باشه؟یااگراطرف محفظه نقره خالی باشه اشکال داره؟مثلا سوراخ سوراخ ومدل هایی که به نقره میدن

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      همینکه یک محفظه باشد و دعا روی آن نوشته شده باشد حتی اگر روزنه هایی داشته باشد اشکال ندارد.
      وفقکم لکل خیر

  106. محمد می گوید

    سلام.ایا میشه هرکسی حرزامام جوادروبرای خودش یادیگران بنویسه؟البته اگرادابش روبلدباشه.واگرنه چرا میگن هرکسی نبایداین حرزروبنویسه.اگراین حرزواشتباه بنویسیم مخصوصا قسمت علوم غریبه اش رو.چی میشه؟ممکنه بااشتباه نوشتن ویارعایت نکردن اداب نحسی واردزندگی کسی بشه یاطلسم بشه؟
    سوال بعد:اذن کتابت چیه؟چجوری میشه بدست اوورد.چرامیگن برای دعانویسی مخصوصا حرزامام جوادوحرزابی دجانه بایداذن کتابت داشت واگرنداشته باشی نبایدبنویسی.
    راسته میگن دعانویسی اگرمیخواداثرکنه بایدادم خوب اونوبنویسه ادمی که پاک باشه.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هم خودتان می توانید بنویسید و هم می توانید به دیگران بدهید بنویسند.
      جایی هم نیامده که اذن کتابت می خواهد و گرنه امام به مامون می گفت بیاور خودم بنویسم!.
      مراقب باشید افراد شیاد هزینه ای بخاطر کتابت یا اذن کتابت از شما نگیرند. هیچ نحسی هم با اشتباه نوشتن این حرز وارد زندگی شما نمی شود.
      بله اگر به یک شخص خوب و باصفا بدهید بنویسد خوب است اما نه کسی که بخواهد دکان بزند و شیادی کند و به اسم اذن کتابت و اینها از مردم اخاذی نماید.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. محمد می گوید

        ممنون استاد.****
        واینکه میگن شبهاتعویض ننویسید که بده وباعث دعوابین اعضای خانواده میشه راسته؟
        پس چرامیگن هرکسی نمیتونه این حرزوبنویسه

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          چه منبع معتبری گفته است که هر کسی نمی تواند این حرز را بنویسد!. به این حرفها که منبع درستی ندارند توجه نکنید.
          وفقکم الله لکل خیر

  107. محمد می گوید

    سلام حاج اقا.خطوط واشکالی که بعدازعبارت اسئلک بحق هذا الاسما آمده رااگراشتباه بنویسیم چی میشه؟
    چون من من این اشکال راپیداکردم ولی دقیق نمیدونم چی نوشته؟واضح ننوشته
    چجوری میتونم متن دقیقشو یاخط واضح وزیبا گیر بیارم میتونیدبرام بفرستید؟من خیلی نیاز به این حرز دارم ومیخوام بنویسم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به کتاب مهج الدعوات و منهج العبادات، ص: ۳۹، رجوع فرمایید.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. محمد می گوید

        سلام ممنون.توکتاب همه جای حرزونوشته بجزاون قسمت علوم غریبه که بعدازعبارت اسئلک بحق هذاالاسما اومده که نیومده توکتاب

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          از نسخه های دیگر این کتاب که ناشریت دیگر چاپ کرده اند استفاده کنید ظاهرا از نسخه الکترونیکی استفاده کرده اید!.
          وفقکم الله لکل خیر

  108. احمد می گوید

    سلام علیکم حاج اقا … لطفا بهم کمک کنین تا از این اشفتگی و… دربیام ، متاسفانه در نزدیکان و اشنایلن بنده افراد تنگ نظری وجود دارند که با سحر و طلسم و … متوسل میشن تا فرد مورد نظر رو کاری کنند تا زندگیش مختل بشه و پیشرفت نکنه ، بعد از خدا امیدم به شماست که بتونم مشکلم رو با تهیه این حرز برطرف کنم چرا که افراد قتبل اعتمادی که حرز واقعی بدهند رو در اختیار ندارم خواهشا اگه کسی رو میشناسید به من و بقیه دوستان معرفی کنید تا بعد از پرداختن هزینه برامون حرز رو ارسال کنه

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      برای تهیه حرز ما شخص خاصی را نمی شناسیم.
      وفقکم الله لکل خیر

  109. حسین می گوید

    سلام
    من سایت های دیگه رو بررسی کردم غالبا فقط تصویر اول حرز رو گذاشته بودند. اما شما دو تصویر گذاشتید که با وجود شباهت های زیاد تفاوتهایی هم دارن. ما کدومشو باید بنویسیم؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هر دو تصویر را در متن دعا بنویسید. شاید اختلافی که هست بخاطر اختلاف نسخه ها باشد، ما همین نسخه سایت را توصیه می کنیم.
      وفقکم الله لکل خیر

  110. Mina می گوید

    سلام حاج آقا . حرز ( کبیر ) امام جواد کدوم حرزه ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهرا منظور از حرز کبیر، حرز دوم در متن نوشتار می باشد.
      وفقکم الله لکل خیر

  111. Niayesh می گوید

    سلام وخسته نباشید خواستم ببینم حرزی راکه اشتباه نوشتم باید چکارش کنم؟؟؟؟میتوانم درآب روان بیندازمش؟؟؟؟ویک سوال دیگر اینکه هنگام نوشتن حرزمیتوانم علامتهایش رانگذارم؟؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله می توانید. تمام آنچه نوشته شده است را باید بنویسید.
      وفقکم الله لکل خیر

    2. سادات می گوید

      سلام
      میخواستم بدونم برای خانمها باید ضمایر حرز تغییر پیدا کنه؟ قسمتهایی که دعا برای صاحب حرز هست؟ ممنون میشم پاسخ بدید

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        بله خوب هست که این کار انجام شود و اگر کسی آن را هم تغییر نداد اشکالی ندارد.
        وفقکم الله لکل خیر

  112. ابوالفضل می گوید

    سلام؛ حاجی شما توو سوال جوابها فرمودین که خودتون هم حرز رو دارین و داخل لوله نقره ای باندازه 4 سانته و به بازوتون بستین ، خب کجا یا چکسی براتون نوشته ؟ خب برا من هم بنویسن! اگه خودتون نوشتین خب هر موقع وقت داشتین برا منم بنویسید ، هزینشم واستون پست میکنم هر هزینه ای داشته باشه همه رو ارسال میکنم ، آخه نمیشه که توو جامعه ای که آشفته بازاری درست کردن ، و دکانداران حرفه ای زیادن و شناختشون کار حضرت فیله خب ما که عوام الناسی بیچاره. ایم چکار کنیم کجا بریم پیش کیا بریم تحقیق. ؟ اقلا یه روزنه امیدی باشه حالا هر قدر سخت عیبی نداره ولی آدم بدونه کجا رجوع کنه واسه تحفیق و …پس لطفا ما رو راهنمایی کنید والله نمیدونم چکار کنم باسپاس

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      از اعتمادی که به بنده دارید تشکر می کنیم. اما برای ساخت و نوشتن اطلاعی نداریم که کجا این کار را انجام می دهند.
      حرزی که استفاده می کنیم اختصاصی است.
      وفقکم الله لکل خیر

  113. محسن می گوید

    سلام علیکم..آقا کدومیکی ازون دوتا دعای خطی رو بنویسیم؟؟اولی یا دومی؟؟؟یا جفتشو احتیاطا ؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تمام متن و هر دو تصویر باید نوشته شود.
      وفقکم الله لکل خیر

  114. ابوالفضل می گوید

    سلام ؛ حاج آقا بابت مطالب ارزندتون بسیار ممنونم و سوالی که دارم اینه ، پوست آهوی ذبح شرعی شده از کجا تهیه کنم اونم با این وضع مالی بد و … منمکه جایی نمیشناسم لطفا یه راهی پیش پامون بزارین ، و اینکه اگه نتونیم بنویسیم و کسی هم که نیست بدیم بنویسه جایی هست معرفی کنید که معتبر و مورد اعتماد باشن تا بگیم بنویسن البته اگه بصورت عمومی نمیتونید بگید عیبی نداره به جمیلم بفرستید منکه جار نخواهم زد ، با تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      جای معتبری را نمی شناسیم.
      می توانید حرز کوتاه را روی کاغذ بنویسید و به همراه داشته باشید.
      وفقکم الله لکل خیر

  115. ابوالفضل می گوید

    سلام؛ ببخشید. دوباره پیام دادم منظورم اینه که بعد از جمله. اللهم و اسالک. بحق هذه الاسماء و کلها و صفتها و صورها ، بعد از این جمله ظاهرا اشکالی. که توو کادرهای مستطیلی هستن نوشته بشه گرچه توو کادرها چیزی ننوشته و منم هر چی کلیک میکنم روشون هیچی نمیاد و همچنین بعد از نوشتن اشکال باید متنی که اولش سبحان الله الذی … هستش نوشته بشه دیگه؟ و یه سوال دیگه اینکه من میخام روز جمعه ای بعد از نماز صبح با وضو رو بقبله بشینم و شروع بنوشتن کنم و هر جا خسته شدم یا … کاغذو تا کنم بزارم لای قرآن و فرداش دوباره بعد از نماز صبح ادامشو بنویسم و همینطور رفتار کنم تا تموم بشه آیا کار درستیه یا باید همشو یکجا و توو یه روز نوشت ؟ ببخشید طولانیشد با تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تصاویری در متن نوشتار هست، اگر نمی توانید ببینید باید از دستگاه دیگر یا از مرور گر دیگری این صفحه را مشاهده کنید.
      بهتر این هست که همه دعارا با هم بنویسید.
      وفقکم الله لکل خیر

  116. j می گوید

    سلام، حاج آقا توو متنی که گذاشتین بعد از اللهم و اسالک بحق هذه الاسماء و کلها و صفتها و صورها ” بعد از این عبارت چه چیزی نوشته میشه آیا حروف و اعداد و اشکالی که دکتر احمد عابدی توو کتابشون بنام حرز امام جواد آوردن باید نوشته بشه؟ یا چیز دیگه ای باید نوشته بشه؟ یا باید متنی که در ادامه آوردید که اولش اینه : سبحان الذی خلق العرش و الکرسی … ”
     

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این اشکال را باید بعد از این دعا بکشید. و بقیه دعا را بنویسید.
      به صورت کامل از نسخه آقای عابدی اطلاع نداریم.
      وفقکم الله لکل خیر

  117. masoud می گوید

    سلام ، خسته نباشید ، من ارومیه هستم و محل خاصی برای نوشتن این حرز نمیشناسم اگر در قم یا شهر دیگر فرد معتمدی میشناسید بی زحمت معرفی کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متاسفانه اطلاعی نداریم.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. علی می گوید

        سلام حاج آقا بی زحمت میشه یک نفر معتمد را پیدا کنین🙏🏻
        من به این حرز نیاز دارم

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          اطلاعی نداریم.
          وفقکم الله لکل الخیر

  118. Niayesh می گوید

    سلام وخسته نباشید خدمت شما حاج آقا.خواستم بگم من حرز امام جوادعلیه السلام رو نوشتم بعدازاتمام متوجه شدم که وسط حرز دعایی به صورت خطی دیگرهم باید مینوشتم که ننوشتم الان باید چکارکنم؟؟؟؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      می توانید الان به آن اضافه نمایید، مشکلی نیست.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. Niayesh می گوید

        ببخشید اگر جایی درروی خط وجود نداشته باشدکه دعا را اضافه کنم میتوانم روی یک کاغذدیگر بنویسم وبه وسط دعا بچسبانم؟؟؟؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          ظاهر روایت این هست که باید پیوسته نوشته شود.
          وفقکم الله لکل خیر

      2. حسین می گوید

        سلام استاد بنا به روایات ایا میتوان از هر قلمی برای نوشتن حرز استفاده کرد؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          مانعی از این جهت نیست.
          وفقکم الله لکل الخیر

        2. مهری می گوید

          سلام اقا من چند عدد حرز نوشتم میخواستم بدونم باید برای هر کدوم از حرز ها جدا گانه نماز بخونم یا میتونم برا همه شون یه نماز رو بخونم ممنون

          1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

            سلام علیکم
            برای هر حرز نماز جداگانه خوانده شود.
            وفقکم الله لکل الخیر

  119. حسین می گوید

    هنگام تحریر قسمت علوم غریبه حرز امام جواد،اشتباه کردم.باید از اول بنویسم یا میتونم بالاک غلطگیر تصحیح کنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      این حرز جزو علوم غریبه نیست!.
      می توانید همان قسمت را پاک کنید و درست بنویسید اشکالی ندارد.
      وفقکم الله لکل خیر

  120. علی می گوید

    سلام حرز اولی که کوتاه است آیا اعجاز بیان شده از حرز حضرت را دارد بدون حرز دومی که طولانی است؟ وایا این حرز اولی باید به خودکار و قلم ساخت کشور مسلمان باشد و باید به بازو باشد

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هر دو حرز آثار مخصوص به خود را دارند و سیره بزرگان هم این بوده که هر دو حرز را می نوشته اند و با خود نگه می دارند.

      در هیچ کدام از دو حرز شرط نوشتن با قلم مسلمان از جهت روایت وجود ندارد.
      وفقکم الله لکل خیر

  121. محسن می گوید

    با سلام و عرض ادب
    می‌خواستم بدونم اگه حرز امام جواد (ع) رو نمازش رو بخونیم و استفاده کنیم امکانش هست که همین حرز استفاده شده رو بعدا به شخص دیگه‌ای هدیه بدیم ؟ و در اون صورت آیا باید نمازش رو اون شخص خودش بخونه یا همون نمازی که قبلا ما برای این حرز خوندیم کافیه ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهر روایت این هست که برای هر کسی که می خواهد از این حرز استفاده کند، یکبار نماز را خودش بخواند.
      وفقکم الله لکل خیر

  122. محسن می گوید

    با عرض سلام خدمت حاج آقا یوسف‌وند عزیز …
    در یک مطلب خبری خوندم که آقای دکتر احمد عابدی استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم فرمودن :
    «خطهایی که در حرز امام جواد(ع) دیده می شود در حقیقت نام خداوند است و لذا باید با قلم مسلمانی نوشته شود و لذا اگر با خودکار و خودنویس نوشته شود، اثر ندارد چون نوک آنها فلز ساخت کفار است و لذا حتما باید با مداد یا نی های ساخت مسلمانان نوشته شود و نیز جوهر آن باید از مسلمان باشد.»
    منبع خبر :
    ***
    از طرفی یکی از مؤسسات معروف که روی پوست آهو حرز رو می نویسند اظهار می کنند که چون بر روی پوست آهو به جز قلمی که استفاده می ‌کنند هیچ قلمی (که ساخت مسلمانان باشه) وجود ندارد که بتوان با آن بر روی پوست آهو نوشت مجبور به استفاده از این قلم هستند.

    می‌خواستم بدونم که آیا واقعاً جزء شرایط نوشتن این حرز استفاده از وسیله‌ی تحریر ساخت مسلمانان است یا خیر ؟

    از پاسخگوییتون پیشاپیش ممنونم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اینکه حتما با قلم مسلمان نوشته شود، در روایات مطرح نشده است و تا الان بنده سندی برای این حرف نیافته ام. و در کتب روایی اصیل که این حرز درج شده هیچ کدام شرط نوشتن را قلم مسلمان مطرح نکرده اند و ضرورتی هم ندارد.
      قلم ها و خودکارهای ساخت داخل هم موجود هست.
      وفقکم الله لکل خیر

    2. محسن می گوید

      سلام . تویه نماز حرز امام جواد گفته شده باید آیت الکرسی خونده بشه . سوالم اینکه آیت الکرسی تا رو کجا بخونیم تا هوالعلی العظیم یا هم فیها خالدون؟

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        تا هم فیها خالدون خوانده شود.
        وفقکم الله لکل خیر

  123. زهرا می گوید

    باسلام خدمت شما، زمان نوشتن حرز کی هست و من امکاناتم در حد مداد و دفتر هست میتونم بنویسم و ب بازو ببندم وآیا روی کاغذ خط دار میشه نوشت؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نوشتنش مانعی ندارد، اما توصیه روایت با همین شرایطی هست که در متن نوشتار آمده است می توانید حرز کوتاه را نیز بنویسید و هر دو را با هم نگه دارید.
      وفقکم الله لکل خیر

  124. سید می گوید

    سلام حاجی ما چندین جا خوندیم که میشه با کاغذ و قلمی که ساخته دست مسلمان باشه استفاده کرد برا حرز…ولی شما میفرمایید که فقط و فقط پوست آهو

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهر روایت این است که باید بر پوست آهو باشد و نظر ما همین هست.
      وفقکم الله لکل خیر

  125. مهدی می گوید

    سلام تعداد دفعات خواندن نماز حزر باید پشت سرهم باشد .یا نه * مثلا بعد از حمد ۷ بار آیه الکرسی خوانده شود بعد ۷ بار آیه شهدا یا نه تمام سوره ها خوانده شود و ۷ بار تکرار شود.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      هر کدام را هفت بار بخوانید و پس از آن بعدی را هفت بار یعنی آیت الکرسی هفت مرتبه خوانده شود و پس از آن آيه ‏ى‏ شَهِدَ اللَّهُ هفت مرتبه.
      وفقکم الله لکل خیر

  126. atish می گوید

    سلام حاج آقا
    نماز رو حتما باید ساعتی که سعد هست خوند یا فرقی ندارد

    یه سوال دیگه، حتما باید روی پوست آهو باشه یا پوست حیوانات دیگه هم میشه
    و اینکه از این بازو بندهایی که مغازه ها دارن که شبیه کیفه اون باشه اشکال داره؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      لزومی نیست که در ساعتی خاص نوشته شود.
      در روایات اشاره ای به ساعات سعد و نحس نشده و این از مطالبی است که برخی از ارباب عزائم در کتب خود نوشته اند و ربطی به بحث ما ندارد.
      اصل دعا باید روی پوست آهو باشد و با تمام شرایطی که در نوشتار آمده و بعد می توانید درون کیف کوچک که به بازو بسته می شود قرار بدهید.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. رضا می گوید

        عرض سلام و ادب
        ببخشید حال که به نظر شما باید به تمام نکات روایت دقت کرد و رعایت تمام نکات ضروری است و مثلا حتما باید بر پوست آهو باشه پس اگه نخوایم با متن روایت دوگانه برخورد کنیم باید گفت حتما پوست آهو باید از سرزمین تهامه باشه
        یا همونطور که قبلا عرض کردم حتما باید در لوله نقره ای با اذکار حک شده باشه.

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          ۱- نوشتن عمومی در آن زمان صرفا انحصار بر پوست آهو نبوده است. در ادعیه و حرزهای دیگر تاکید بر نوشتن بر پوست آهو نیست، اما قرائن نشان می دهد پوست آهو خصوصیت ویژه این حرز است.
          بله اگر آهو تهامه باشد مطابق احتیاط است و بهتر است. هرچند ظاهرا پوست آهو ملاک است و محل آن خصوصیت ندارد.
          شما می توانید حرز اول و کوتاه را بر کاغذ بنویسید.
          درباره لوله نقره ای، بله حتما جزو شرایط این هست که اذکار حک شده باشد و حرز شخصی که بنده دارم هم حک شده است و باید رعایت شود.
          وفقکم الله لکل خیر

  127. صفری می گوید

    سلام خسته نباشید
    آیا حرز امام جواد (ع) برای افزایش رزق و روزی هم موثر است؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      ظاهر روایت و سیره علما در این است که این حرز برای حفاظت است.
      برای روزی سوره واقعه را هر شب بخوانید. یا ختم واقعه را که در سایت آمده انجام بدهید.
      ذکر استغفار به صورت فراوان زمینه افزایش روزی است.
      وفکم الله لکل خیر

  128. فاطمه می گوید

    آیا میتوانم نماز را من به نیابت از فرد دیگری بخونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      نیابت اشکال ندارد هر چند بهتر است که خود شخص بخواند.
      قاعده درباره نماز مستحبی این است که:
      نیابت مستحبات از حی یا میت اشکالی ندارد هرچند بهتر ، اهدای ثواب است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  129. حبیب می گوید

    با سلام و احترام خدمت استاد عزیز مشاوره ای میخواستم از حضرتعالی بگیرم ولی اینجا بطور عمومی نمیخوام منتشر بشه میتونم ازتون کمک بگیرم ؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      متاسفانه امکان گفتگوی خصوصی به خاطر مشغله کاری فراوان وجود ندارد، اگر مسئله ای هست در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید، در خدمت هستیم.
      وفقکم الله لکل الخیر

  130. مریم می گوید

    باسلام.بنا ب دلایلی نمیتوانم حرز را بر بازوم ببندم،میتونم اونو داخل کیف کوچک بذارم و از گردنم آویزان کنم؟آیا قبل از انداخت حرز باید اول نمازش را بجا آوردم بعدش بندازم گردنم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      آثار اصلی این حرز به این است که حتما در دست باشد. و آداب آن را مطابق آنچه نوشته شده انجام بدهید.
      اگر نمی توانید بر بازو ببندید، همراه بودن آن نیز بی تاثیر نیست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  131. حسن می گوید

    سلام خسته نباشید یه سوال میشه حرز رو روی کاغذ نوشت و توی انگشتر گذاشت یا نه… باتشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله مانعی ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  132. امیر علیپرست می گوید

    با عرض سلام و خدا قوت
    کوته کنم عریضه و اصل آن گویم
    در اصل دو حرز هست و یک لوح نگار.
    که فکر میکنم همراه داشتن یا همراه شدن هر سه اثر برای تکمیل تصویر اصلی که به مجموع آن حرز امام جواد گویند لازم است و یا لازم باشد برای بالاترین بازدهی.
    و اما مسأله،
    از کجا و از چه شخص یا فروشگاه یا علی ایحال، تهیه کنم که آداب کتابت آن رعایت شده باشد؟
    و یا این که پرداخت وجه در قبال دریافت مشکلی دارد یا بلامانع است.
    صمیمانه از دقت نظر و صراحت پاسخ شما تشکر میکنم.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اطلاعی از محل ساخت و تهیه این حرز نداریم.
      پرداخت وجه در مقابل ساخت و تهیه حرز اشکال ندارد
      وفقکم الله لکل الخیر

  133. جواد می گوید

    بزرگوار یه سوال ؟؟ این بازو بند نقره ای که میگید هزینش که به کنار همیشه نمیشه بست و اذیت میکنه و اینکه نمیشه همیشه دستت باشه
    نمیشه روی کاغذ کاهی خیلی نازک نوشت ( با مداد نه با خودکار که میگند نباشه بهتره قلم و دواتم که خیلی بزرگ میشه ) بعد انداخت به بازو بند دست راست اخه من یه بازو بند دارم که خیلی باهاش حال میکنم خیلی همیشه دستم هست تو اب یا …… ولی اون پوست اهو بزرگه یا لوح نقره بزرگه میدونید که چی میخوام بگم ؟؟؟؟؟ خلاصه خسته کننده میشه
    بعد اینکه بزرگوار ادمی که کار درست باشه بدی واست بنویسه خیلی کمه !!! وگرنه منم یه دستگاه حکاکی میگرم و یه ورق پوست اهو مثل اینا میگم خوب مثلا ۱۰۰-۲۰۰ تومن بدید بنویسم
    به این دلایلی که گفتم مایل خودم بنویسم اونم روی کاغذ نازک که بشه تا و اب بندیش کرد حالا بزرگوار ایا این اشکال داره ؟؟؟؟
    مگگه خدا بخواد مارو لایق بدونه قبول کنه گیر میده حتما پوست اهو باشه و یه لوله ۸ اینچ نقره یه طول ۱۰ سانت ؟؟ اخه این روزا با این حرزا و اعدیه کاسبی راه انداختند که نمیشه اعتماد کرد وگرنه ۱۰۰ تا کانال تلگرامی و سایت هستند که پول باید بدی تا حرزو بگیری اخه مگه اونا عارفان به و زاهد چله نشینند همشون !!!؟؟؟ بزرگوار خلاصه به ۱۰۰ دلیل میخوام خودم بنویسم و تو کاغذم باشه راهنمایی کنید که اشتباهه یا نه ؟؟؟ ممنون
    یا مولا علی

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      علیکم السلام!
      لازم نیست که همیشه از این بازوبند استفاده کنید، بلکه در مسافرت ها یا زمانهایی که احتمال خطر هست یا موارد اینچنینی استفاده می کنید.
      همین دعا را درورق به اندازه دو یا سه بند انگشت از پوست آهو می نویسند در یک محفظه سه الی چهار سانت کوچک و خود ما همین را داریم و برخلاف پندار شما بزرگ هم نیست!.
      حرز اول را می توانید روی کاغذ بنویسید.
      بحث سر گیر خداوند نیست، شما ظاهرا متوجه نشده اید که هر کاری اصولی دارد. آثاری در این شیوه هست و گرنه امام جواد علیه السلام اینها را نمی فرمود حالا شما خسته می شوید یا انگیزه ندارید خب از حرز اول استفاده کنید، دیگر این بهانه ها و توجیهات و فلسفه بافی ها لازم نیست.
      اگر پزشکی گفت فلان دارو را بخور برای سر درد خوب است، شما داروی پا را که میل نمی کنید چون می دانید این عالم بر اساس نظام اثر و موثر است و خداوند اینطور آفریده است که هر چیزی آثار خاص به خود را دارد، حالا کسی بهانه نکند که داروی پا را هم خدا آفریده و با داروی سر چه فرقی می کند!!!.
      اینکه خودتان می نویسید بسیار خوبست، اما از شرایط حرز دوم روی چوست آهو است. ولی حرز اول را می توانید روی کاغذ بنویسید و اشکالی هم ندارد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  134. نوروزی می گوید

    سلام
    لطفا جواب بدهید خیلی مشکل دارم
    برای تهیه حرز امام جواد میشه به سایت ***** اعتماد کرد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اطلاعی نداریم.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. نوروزی می گوید

        سلام
        پس ما باید در این جامعه مشکلاتمون را چطور حل کنیم و به چه کسی اعتماد کنیم حداقل شما که این مطلب را گذاشتید راهنمایی میکردید که چطور تهیه کنیم چون ما افراد عادی که نمیتونیم این حرز را خودمون آماده کنیم
        واقعا خودم و خانواده ام در شرایط بدی هستیم حداقل در حکم یک هم وطن راهنمایی میکردید

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          وظیفه ما انتقال احادیث و معارف اهل البیت هست. حالا در چنین مواردی شما خودتان می توانید تحقیق کنید و به کسی بسپارید تا برای شما این مراحل را انجام بدهد.
          وفقکم الله لکل الخیر

  135. محسن می گوید

    سلام
    ببخشید میگن اگه با اعتقاد نبندی حرزو تاثیر نداره درسته؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تاثیر دارد، و کمال اذکار و دعاها توجه فرد و اعتقاد به آن دعاست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  136. حسن زاده می گوید

    سلام
    مطلب خوبی نوشتید.
    خیلی به من کمک کرد. توی این زمینه دنبال جایی بودم که واقعاً و به طور کامل آداب رو رعایت کنند و بنویسند و با توجه مطلب حضرتعالی من حرز امام جواد (ع) ****** رو یافتم که مطمئن هستند.
    موفق باشید

    1. بینام می گوید

      سلام من میخوام خودم بنویسم ولی میترسم این اذکار و تیکه اعداد رو اشتباه بنویسم چکار کنم ؟
      اخه یه نفر طلسم انداخته تو خونمون که خودمون با چشم خودمون دیدیم میشه یکی نوشت کپی گرفت برا همه اعضای خانواده؟

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        خودتان به راحتی می توانید بنویسید و باید شرایط راعیت شود مثل اینکه بر پوست آهو باید نوشته شود.
        کپی کردن بر روی پوست آهو اشکال ندارد.
        وفقکم الله لکل الخیر

  137. مهدی می گوید

    سلام کدام یک از طلسمات باید نوشته شود؟
    اگر هر دو نوشته شود اثر حرز از بین می رود؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      طلسم حرام است و نباید استفاده کرد.
      اگر منظورتان استفاده از هر دو حرز نوشته شده در نوشتار است، اشکالی ندارد و داشتن هر دو حرز خوبست.
      وفقکم الله لکل الخیر.

  138. علی می گوید

    سلام
    برای کسی که تو خواب میوه یکی اذیت میکنه یا احساس میکنه حضور کسی دیگه ای رو
    حرز امام جواد علیه خوبه یا حرزای دیگه

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله انشاالله آثار حفاظت دارد، خواندن آیت الکرسی زیاد نیز بسیار مفید هست مخصوصا در قبل از خواب و پس از نماز ها.
      وفقکم الله لکل الخیر

  139. محمود_احمدی می گوید

    سلام حاج طاها!سایه تان مستدام!این حقیر دررابطه با«حرزامام جوادعلیه السلام»سؤالاتی مبسوط دارم.بصورت کوتاه ممکن نیست.عنایت فرموده،راه حلی جهت ارسال سؤالهاارئه بفرمایید.بدجوری گرفتاروبیماردارم.استدعامیکنم،دستگری نمایید.خیرببینین «ان شاءالله».

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      برای درمان بیماری های سخت مرحوم آیت الله بهجت توصیه به نماز جعفر طیار می کردند. و برای گرفتاری های زیاد توصیه به گفتن ذکر استغفار فراوان داشتند.
      درباره حرز امام جواد علیه السلام، نوشتار به صورت کامل مطرح شده است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  140. نسیم می گوید

    سلام تو یک سایتی گفته دعای حرز امام جواد ع گفته مینویسیم آیا میشه بهشون اعتماد کرد وسفارش داد

    1. سایت هدانا HADANA.IR می گوید

      سلام
      این موارد را باید خودتان بررسی کنید، اطلاعی از فعالیت چنین سایتهایی نداریم.
      موفق باشید

  141. ناشناس می گوید

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  142. باران می گوید

    سلام. خودمون میتونیم دعارو بنویسیم روی کاغذ؟ آیاباید کل دعارونوشت؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خودتان می توانید بنویسید اما از شرایط آن نوشتن بر روی پوست آهو هست.
      البته حرز کوتاه اول نوشتار را که در مفاتیح هم آمده می توانید در کاغذ بنویسید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  143. محسن می گوید

    سلام لوله نقره ای ک اون کلمات باید روش نوشته بشه از کجا بیاریم با چی روش بنویسیم
    قاب نقره ای برای قرار دادنش چطوری پیدا کنیم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      می توانید به انگشتر سازی ها مراجعه کنید و سفارش بدهید، و روی آن بدهید حکاکی کنند.
      برخی از موسسات نیز این حرز را می فروشند که می توانید تحقیق کنید و تهیه نمایید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  144. علی می گوید

    سلام علیکم
    من نماز حرز امام جواد (ع) خواندم ولی ترتیب رعایت نکردم /نمازم غلط هست؟یا مشکلی ندارد؟
    متشکرم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اشکال ندارد، اما مجدد بخوانید بهتر هست. می توانید نشسته بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. علی می گوید

      متشکرم.این نماز حرز برای مردم میخوندم و هدیه ای دریافت میکردم.و تا حالا نزدیک ۱۳ عدد خوندم.مشکلی نداره اگه دوباره به جا نیارم؟

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        دقیقا متوجه منظور شما نشدیم، چه چیز را بجا نیاورید؟!.
        وفقکم الله لکل الخیر

  145. . می گوید

    سلام
    در سایتی مطلب زیر برای حرز امام جواد ع گفته شده است میخواستم بدونم سندیت داره وصحیح است یا خیر؟
    ذکات دعای حرز امام جواد:
    یک *** باید بکشید و به فقیر دهید
    به مبلغ ****باید وجه بیرون صدقه دهید
    به مدت*** دو رکعت نماز برای امام جواد(ع) بخوانید.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      آنچه در متن نوشتار بالا آمده همان عین روایت می باشد.
      آنچه شما نوشته اید خرافات است و نباید به سایتهایی که از منابع معتبردینی استفاده نمی کنند، رجوع کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  146. حمید می گوید

    سلام
    در نماز مذکور ایه الکرسی را تا (و هو العلی العظیم) بخوانیم یا (هم فیها خالدون)؟ تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تا هم فیها خالدون بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. سهیل می گوید

        با سلام
        با سپاس فراوان از مطالب کل وبسایتتون، چند سوال دارم ممنون میشم اگر پاسخ بفرمایید:
        در خارج از ایران که علما سفارش کردند از پوست حیوانات حلال برای پوشش ترجیحا استفاده نکنید، چون ذبح حلال نشدن، آیا میشه از پوست آهو که توی اینترنت در خارج میفروشند استفاده کرد؟ و اگر نه روی کاغذ که فرمودید نمیشه با توجه به آشنایی شما با احادیث آیا راهی دیگه نیست؟ آیا پوست حیوانی که ذبح حلال نشده رو میتوان با عملی پاک کرد (با توجه به احادیث)؟

        یک سوال کلی، آیا پرینت کردن حرز ها حکم نوشتن اونها رو دارند؟

        سوال دیگه، از کسی در گذشته شنیدم که حرز ها رو باید جوری تا کنی که کلمات روی هم نیفتند و باهم دیگه ددر تماس نباشند، چون ممکنه کلمه روی ساکن یا کلمه خاص دیگه بیوفته که نباید و مشکل ایجاد بکنه برای طرف دارنده، آیا این مطلب ریشه در احادیث از معصومین یا نقل از علما داره؟

        سپاس فروان

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          احکام پوشش پوست حیوان را در سایت سرچ کنید و بخوانید.
          برای این حرز باید از پوست آهو ذبح شرعی شده استفاده کنید.
          حرز امام جواد علیه السلام باید حتما روی پوست آهو باشد سایر حرزهای معصومین را می توان روی کاغذ نوشت یا چاپ کرد.
          بهتر آن است که بنویسید. اما سایر حرزها را می توان پرینت کرد.
          تا کردن حرزها اشکالی ندارد.
          وفقکم الله لکل خیر