وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

شرح حدیث رهبر انقلاب : سیاسیونی که ضد انقلاب می شوند؟!+فیلم

رهبر انقلاب اسلامی در خصوص افرادی که به مرور زمان از مسیر حق خارج می‌شوند، روایتی از امیرالمومنین را شرح داده اند.

0

شرح حدیث رهبر انقلاب : سیاسیونی که ضد انقلاب می شوند؟!+فیلم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 12 آبان ماه سال گذشته در آستانه‌ی سیزدهم آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان دیدار کردند.
ایشان در این دیدار به حدیثی از امیرالمؤمنین امام علی(ع) در خصوص کسانی که پس از مدتی از مسیر حق خارج می‌شوند، اشاره کردند که در ادامه آن را میخوانید.

امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه میفرماید:

 فَتَزیغُ قُلوبٌ بَعدَ استِقامَةٍ وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَة؛(نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۵۱)

بعضی از دلها یک روزی مستقیم بودند، در راه راست قرار داشتند، درست حرکت میکردند امّا بعد برگردانده شدند.

زیغ، یعنی واژگونه شدن؛ رَبَّنا لا تُزِغ قُلوبَنا (سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۸) -که در قرآن هست- یعنی خدایا! دلهای ما را واژگونه نکن؛ [اگر] درست میفهمیدیم، ما را دچار بدفهمی و کج‌فهمی نکن. امیرالمؤمنین میگوید: بعضی‌ها یک روزی درست حرکت میکردند، امّا دلهایشان واژگونه شد. حالا چرا واژگونه میشود؟ خدا که به کسی ظلم نمیکند؛ خودمان هستیم که آلوده‌ی دنیا میشویم، آلوده‌ی محبّتهای بیجا میشویم، آلوده‌ی جاه‌طلبی میشویم، آلوده‌ی رفیق‌بازی میشویم، آلوده‌ی جناح‌بازی و حزب‌بازی میشویم، دلمان واژگونه میشود و از آن راه درست، از آن استقامت اوّلی بر میگردیم. وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَة؛ یک روزی سالم بودند، بعد گمراه میشوند. آفت اینها است؛ جلوی اینها را بایستی گرفت و از اینها باید به خدا پناه برد.

سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید، با بصیرت نگاه کنید، هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. مبدأ حرکت و مبدأ انقلاب، امام بزرگوار است، حرف او را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه میگفت. نگویند اگر امام هم امروز بود، این‌جوری عمل میکرد؛ نخیر، این غلط است؛ ما سالهای متمادی با امام بودیم و امام را بهتر از آنها می‌شناسیم. امام اگر امروز بود، همان فریاد ابراهیمی، همان فریاد بت شکن را امروز هم میزد؛ همان فریادی که ملّت را بیدار کرد و به انقلاب رساند. خب شما که میگویید مرگ بر آمریکا، ما هم که موافقیم، حرفی نداریم.

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ -بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.