وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

روایت آیت الله العظمی وحید خراسانی از بدن سالم شیخ طوسی 

0

روایت آیت الله العظمی وحید خراسانی از بدن سالم شیخ طوسی

وقتی ما نجف بودیم، قبر شیخ طوسی شکافته شد و بدن و کفن ایشان صحیح و سالم بود. مرحوم آقای خویی که در فقه و اصول پهلوانی بودند، روزی در فکر بودند و وقتی از ایشان علت را پرسیدیم، فرمودند: در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟!.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله  وحیدخراسانی امروز سه‌شنبه  در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران همایش” واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه” با اشاره به ارزشمندی و در عین حال مشکل بودن کار حدیث و دفاع از میراث حدیثی امامیه، تأکید کردند: شیخ الطائفه، جناب شیخ طوسی، محیی مذهب شیعه است. ایشان به بغداد هجرت نمودند و کرسی تدریس در آن شهر برقرار کردند و بر اساس انظار چهار مذهب اهل سنت نیز نظر می‌دادند. زندگی شیخ طوسی عبرت انگیز است و همه‌ی آثار ایشان از فقه و اصول و رجال و حدیث و تسلط ایشان بر تمامی علوم بهت انگیز است. وی بعد از آتش سوزی کتابخانه‌اش در بغداد به شهر نجف هجرت کرد و حوزه ارزشمند نجف از یادگارهای ایشان است.

ایشان در ادامه گفتند: وقتی ما نجف بودیم، قبر شیخ طوسی شکافته شد و بدن و کفن ایشان صحیح و سالم بود. مرحوم آقای خویی که در فقه و اصول پهلوانی بودند، روزی در فکر بودند و وقتی از ایشان علت را پرسیدیم، فرمودند: در فکر هستم که شیخ طوسی که بود و ما که هستیم؟!

حضرت آیت الله وحید خراسانی احادیث را یادگار ائمه معصومین علیهم‌السلام و حشر با حدیث را اکسیر احمر خواندند و بیان داشتند: اثر انس با احادیث این است که وقتی بدن شیخ صدوق بعد از هزار سال از قبر پدیدار شد، پیکر ایشان تازه و سالم بود. و وقتی آقا علی مدرس این واقعه را دید، نظرش در باب معاد برگشت.

معظم‌له در پایان با ارزشمند خواندن دفاع از احادیث گفتند: علامه مجلسی با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف بحارالأنوار، نشانه‌ی جهالت است!

حوزه نیوز

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.