وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

رابطه جنسي در دوران عقد

0

رابطه جنسي در دوران عقد

رابطه جنسي در دوران عقد

سوال: آیا رابطه جنسی داشتن در دوران نامزدی اشکال دارد؟

پاسخ حجت الاسلام طاها:

گاهی منظور از نامزدی زمان پیش از خواندن صیغه ازدواج هست، در این صورت زن و مرد به هم نامحرم هستند و هر گونه ارتباط جنسی و تماس بدنی حرام خواهد بود، همانطور که دو فرد نامحرم  نمی توانند دست بدهند و تماس بدنی داشته باشند، در این ایام نیز همین حکم پابرجا خواهد بود نمی توان گفت که چون قصد ازدواج داریم دیگر اشکالی نخواهد داشت!.

اما گاهی صیغه ازدواج دائم خوانده می شود و طرفین زن و شوهر قانونی و شرعی هم به شمار می آیند، ولی زوجین هنوز زندگی مشترک را زیر یک سقف آغاز نکرده اند و در حال فراهم کردن مقدمات مراسم عروسی هستند، در این صورت باید دانست که هر نوع ارتباطی پس از عقد بین زوجین از نظر شرع بدون اشکال خواهد بود اما چه بسا در برخی از فرهنگ ها این رفتارها را نپسندند.

توصیه می شود در این دوران همسر خود را متقاعد کنید که روابط جنسی به صورت کامل را بعد از مراسم ازدواج داشته باشید. با گفتگو می توانید این مسئله را حل کنید اما خوب و بسیار ضروری است که در این ایام به نیازهای جنسی همسرتان توجه ویژه داشته باشید.

در این باره خوب مطالعه کنید، با دوستان متاهل خود مشورت کنید و از تجارب آنها استفاده نمایید، سعی کنید ترس را کنار بگذارید و از رفتارهای تند جنسی نیز بپرهیزید این کارها چه بسا سبب آسیب دیدن روحی و دلسردی همسرتان شود، با معاشقه زمینه همراهی و همفکری را برای خودتان ایجاد کنید. از این دوران می توانید خاطرات خوبی داشته باشید و نیازهای جنسی همدیگر را ارضا نماید، از هنر زن و یا مرد بودن خود بخوبی استفاده کنید.

در دوران عقد چون احتمال به هم خوردن آن هست و یا احتمال باردار شدن در اثر روابط مستقیم وجود دارد، آسیب جدی را خانم می تواند ببیند، استرس داشتن بچه گاهی سبب افسردگی های شدید می شود از سوی دیگر چه بسا سرزنش نابجای اطرافیان سبب عذاب روحی و آسیب دیدن مادر و جنین بشود. لذا مردان نیز باید برای همسر خود احترام قائل باشند و به فکر او باشند و از رفتارهای خودپسندانه دوری کنند هیچگاه همسر خود را مجبور به رابطه جنسی که مورد رضایت او نیست نکنند.

در هر حال درست و عاقلانه تصمیم بگیرید و خوب با هم مشورت نمایید و احساسی و آنی نباشید تا بتوانید از زندگی تازه خود به صورت بسیار عاشقانه لذت ببرید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دوران عقد

پرسش 23 . آيا مى توان با همسر در دوران نامزدى (عقد كرده) رابطه جنسى داشت؟

همه مراجع: آرى، با خواندن عقد هرگونه لذتى (هر چند رابطه جنسى) براى آنان حلال مى گردد. ولى بهتر است آن مقدار از روابط كه عرفا و طبق رسوم به بعد از عروسى موكول شده، رعايت شود.

پرسش 24 . آيا در زمان عقد (پيش از عروسى)، اجازه پدر عروس در مورد هم خوابى شرط است؟

همه مراجع: اگر دختر در خانه پدر باشد، رفت و آمد به آن خانه براى ارتباط زناشويى، بايد با اجازه پدر او باشد.[2]

  • [1]. العروة الوثقى، النكاح، م 19.
  • [2]. تبريزى، استفتائات، س 1656 ؛ دفتر: همه مراجع.(احكام ازدواج،پرسمان).

مطابق نظر آيت الله خامنه ايمطابق نظر آيت الله خامنه اي

س: مى‌خواستم بدانم در معاشرت با همسر شرعى و قانونى به لحاظ جارى شدن عقد دائم چه ميزان آزادى وجود دارد در حاليکه هنوز مراسم صورى ازدواج انجام نشده است؟

ج) پس از خوانده شدن عقد نکاح، هرگونه استمتاع بين زن و شوهر جايز است مگر آنکه با توافق طرفين يک نوع استمتاع خاص ممنوع و موکول به شب زفاف شده باشد که در اين صورت مرد بايد به شرط خود پايبند باشد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.


مطابق نظر آيت الله سيستاني

مطابق نظر آيت الله سيستاني

پرسش: در همه خانواده ها رسم بر این است که در دوران عقد هیچگونه دخولی به منظور جلوگیری از حاملگی انجام نشود. سؤال این است که در این دوران زوجین چگونه باید با هم روابط جنسی داشته باشند که هم مسائل شرعی رعایت شود و هم مشکلی از لحاظ مسائل عرفی پیش نیاید؟

پاسخ: دختر و پسر در دوران عقد زن و شوهر هستند و در رابطه بین خودشان با سایر زن و شوهرها فرقی ندارند البته در محیط ما به حسب متعارف شرط ضمنی این است که بر زن لازم نیست خواسته شوهرش در رابطه با دخول را قبول کند.
منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی سیستانی.

 

حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احکام ازدواج 

ویژه نامه احکام زن و شوهر



کلید: رابطه جنسي در دوران عقد رابطه جنسي در دوران عقد رابطه جنسي در دوران عقد رابطه جنسي در دوران عقد مسائل جنسی دوران عقد حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد رابطه‌جنسی در دوران‌عقد چگونه‌باشد در دوران نامزدی چگونه رابطه جنسی داشته باشیم  معاشقه در دوران عقد دخول در دوران عقد سوالات دوران عقد عشق بازی در دوران عقد در دوران عقد چگونه ارضا شویم دوران نامزدی وسکس روابط زناشویی در دوران قاعدگی در دوران نامزدی چگونه ارضا شویم رابطه جنسي در دوران عق

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.