وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر

0

رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر

رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر

در نوشتار قبل «حکم ازدواج و رابطه با خواهر زن» مطرح شد از اینجا کلیک کنید و در تکمیل نوشتار حاضر مطالعه نمایید.

سوال:

آیا این حرف درست است که اگر شخصی با خواهر زن خود رابطه داشته باشد همسر او به حرام می شود . و آیا کسی که قبلا این رابطه را داشته و نمی تواند آن را ترک کند می توانند او را صیغه نماید(با اجازه همسر) و حال چه باید کرد؟

پاسخ:

خداوند می فرماید: “بر شما حرام شده است (ازدواج با) مادرانتان و دخترانتان، و خواهرانتان و عمّه ‏هایتان و خاله‏ هایتان و دختران برادر و دختران خواهر و آن مادرانتان که به شما شیر داده ‏اند و خواهران رضاعى (شیرى) شما و مادران همسرانتان و دختران همسرانتان (از شوهر قبلى) که در دامن شما تربیت یافته‏ اند، به شرط آنکه با مادرانشان، همبستر شده باشید، پس اگر آمیزش نکرده‏اید مانعى ندارد (که با آن دختران ازدواج کنید) و (همچنین حرام است ازدواج با) همسران پسرانتان که از نسل شمایند (نه پسر خوانده ‏ها) و (حرام است در ازدواج) جمع بین دو خواهر، مگر آنچه پیشتر انجام گرفته است. همانا خداوند بخشنده و مهربان است‏.”

بنا بر تصریح قرآن کریم، مرد نمی تواند همزمان با دوخواهر ازدواج کند(موقت یا دائم). به همین علت و به خاطر وجود روایات فراوانی که در این باب داریم[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][2] مراجع محترم تقلید می گویند:

هرگاه مردی زنی را برای خود عقد کند، تا وقتی که زن در عقد او است، نمی‏تواند با خواهر وی ازدواج کند، خواه عقد دائم باشد یا موقت. حتی بعد از طلاق تا وقتی که در عدّه است (در صورتی که عدّه رجعی باشد) نمی‏تواند خواهر او را بگیرد، اما هنگامی که همسرش را طلاق داد، یا از دنیا رفت و عدّه او تمام شد، می ‏تواند با خواهر وی ازدواج کند.“[3]

بنا براین؛مرد تا زمانی که زنی را به عقد(موقت یا دائم) خود داشته باشد نمی تواند با خواهر او ازدواج کند. و اگر با علم به این موضوع با خواهر همسرش رابطه زناشویی داشته باشد، زنا تحقق یافته است. در هر صورت اگر با خواهر همسرش ارتباط داشته باشد، همسرش بر او حرام نمی شود ولی رابطه او با خواهر همسرش زنا است و اجازه همسر دلیلی بر جواز ازدواج با خواهر همسر نمی باشد.

پس باید سعی شود با توجه به آثار دنیوی و اخروی چنین اعمالی، با تکیه و توکل بر خداوند، شخص خود را از این گناه رهایی داده و با تسلیم در برابر دستورات الاهی، قدم در مسیر اصلاح و بالندگی بردارد. در راه پیمودن مسیر الاهی موفق باشید.

 سایت هدانا برگرفته از اسلام کوئست.

حتما بخوانيد

*- ويژه نامه احکام ازدواج 

ازدواج با خواهر لواط دهنده

صيغه خواهر برادري

حكم بوسيدن و روبوسي چيست

ازدواج بعد از زنا و رابطه نامشروع

رابطه جنسي در دوران عقد

حکم رابطه نامشروع با دختر باکره

حكم ديدن فيلم آموزش روابط زناشويي



کلیدک رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر ر رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر رابطه با خواهر زن و حرام شدن با همسر

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.