وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

دوستی قبل ازدواج به بهانه پختگی برای بعد از ازدواج

0

دوستی قبل ازدواج به بهانه پختگی برای بعد از ازدواج

پرسش 20. بعضی ها خیلی با هم راحتند و دور همی خوشند و حتی می‌ گویند برای زندگی آینده این طوری بهتره؟!!

این دلیل شاید یکی از بدترین دلایل ارتباط با جنس مخالف باشد. برخی پسرها یا دخترها می‌ گویند اگر قبل از ازدواج با چند دوست دختر و پسر رابطه داشته باشیم، با پختگی با همسر آینده، برخورد می‌ کنیم و کسی که چند تجربه قبل از ازدواج داشته جوانی اش را کرده و پس از ازدواج سر به راه می‌ شود و امکان خیانت در وی نیست!! 

شاید عجیب باشد که به چنین کسانی گفته شود: شیرینی ناپختگی و بی تجربگی همسر شما بسیار لذت بخش تر از آن است که در پی هر رفتار وی این فکر به سراغتان بیاید که «کی و کجا و با چه کسی این رفتار را تجربه کرده است؟» بدبینی ظرفی است که هرگز خالی نخواهد شد و تاریکی آن لحظات شاد زندگی شما را، رنگ غم و دلسردی می‌ زند.

علاوه بر آن ارتباط با جنس مخالف اگرچه تجربه ای را به دنبال داشته اند اما سطح تجربه، سطح توقع را نیز افزایش می‌ دهد. یکی از علل کاهش ازدواج در عصر حاضر همین است. توقعات پسران و دختران افزایش یافته چون در ارتباطات گوناگون خود از هرکس صفتی، رفتاری یا ویژگی ای را پسندیده اند و چون مجموع این ها را در کسی نمی‌ بینند، تمایلی به ازدواج ندارند.

نکته دیگر تغییر فطرت سالم انسانی است. کسی که به روابط بی ضابطه عادت کند پس از ازدواج هم دلیلی برای تقید خود به اخلاق یا قوانین اجتماعی نمی‌ بیند و احتمال زیادی وجود دارد که پس از ازدواج، به این نوع روابط روی بیاورد.

  • منبع: هدانا برگرفته از پرسمان، کتاب پرسش و پاسخ دختران و نیازهای پیشرو .

حتما بخوانيد

ویژه نامه مشاوره و زندگی دینی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.