وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

در يمن چه خبر است؟

0

در يمن چه خبر است؟

محمد عبدالهي در مطلبی اینگونه نوشت:

در اعتراضات گسترده خياباني سال ۲۰۱۱ در يمن ، رئيس جمهور مادام العمر (علي عبداله صالح) پس از 3 دهه مجبور به برکناري از قدرت مي شود و معاون او (عبدربه منصور هادي) در يک انتخابات تک نفره خود را به عنوان رئيس جمهور معرفي مي کند. اعتراضات مردمي با پيشتازي جنبش انصارالله گسترش مي يابد، در 2013 انقلاب مي‌شود، عبدربه استعفا داده و فرار مي کند.پس از آن دولت وحدت ملي به رهبري انصارالله با مشارکت همه احزاب و گروه ها تشکيل
مي شود. اما عبدربه پس از استعفا با حمايت عربستان و امارات، دوباره ادعاي رياست جمهوري مي کند و کشورهاي بيگانه براي به تخت نشاندن «شخص او» به کشور و مردمش حمله مي کنند! 4 سال است اين حملات به يمن، به مردم يمن و به انصارالله ادامه دارد و تمام مدعيان دموکراسي و حقوق بشر از اين حملات دفاع مي کنند و کشتار بي‌گناهان را تاييد و حتي آنان را تسليح مي کنند..
اين جهان امروز ماست…

جهاني که در آن ديکتاتورهاي زمان (عربستان، امارات، سودان، بحرين و…) که هرگز انتخاباتي نداشته اند، پرچمدار دموکراسي و قانون مي شوند…
جهاني که براي نشاندن يک «مزدور» بر تخت شاهي، قيصريه نه يک کشور بزرگ به آتش کشيده مي شود.جهاني که طبق اصول آن  کشورهاي همسايه و بيگانه، برخلاف همه مقررات بين المللي، به مردمي حمله مي کنند تا حکومت‌شان را تعيين کنند و نام اين تجاوز وحشيانه را کمک به مردم مي‌خوانند.  اين اوضاع يمن است… کشوري با 27 ميليون نفر جمعيت به جرم آن که انقلاب کرده و سلطه اجنبي و بيگانه را بر کشورش نمي پذيرد.
اينک شهر بندري الحديده يمن (دومين بندر بزرگ يمن و در واقع دروازه اشغال صنعا) که اکثر کمک‌هاي غذايي  و دارويي براي ميليون‌ها تن از ساکنان اين کشور از طريق آن وارد يمن مي‌شود؛ کشوري که 8 ميليون نفر از مردمش با گرسنگي و قحطي زندگي مي کنند، آوردگاه بيگانگان وهابي با يمني ها شده است. درست در بحبوحه جام جهاني!.
جنگ در يمن چگونه پايان خواهد يافت؟ با کشتار و نسل کشي همه يمني ها
و انصارالله؟! يا با نشاندن متجاوزين بر جاي خود؟

 

راه حل خاتمه جنگ چيست؟! برگشتن رئيس جمهور مستعفي که 4 سال است با مردم خود مي جنگد؟ يا برگزاري يک انتخابات و پذيرفتن انتخاب مردم يمن که با حضور ميليوني و اعجاب انگيز خود در خيابانها بعد از سالها جنگ و قحطي همچنان حامي انصارالله هستند؟!
از چه کسي انتظار داريم به ياري يمني ها بشتابد؟!

 

وقتي آمريکا و انگلستان و فرانسه تامين کننده اصلي سلاح به متجاوزان هستند، از آنها انتظار قطعنامه پايان جنگ داريد؟
وقتي کشورهاي مسلمان يا از عربستان و امارات حق السکوت گرفته اند يا درگير نزاع هاي حزبي و فتنه هاي داخلي و تفرقه بر سر فوتبال و توئيت فوتبالي هستند، از آنها انتظار “کمک به يمن” داريد؟!

چه کسي بايد برخيزد و جلوي تجاوز به يمن را بگيرد؟! وقتي دولتها خوابند.. ملتها بايد برخيزند..

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.