وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال

حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال از نظر مراجع عظام تقلید را در ادامه بخوانید.

63

حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال

فهرست این نوشتار:

حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال

سوال:

در برخی از سایتهای پیش بینی مسابقات فوتبال شخص پس از واریز وجه و ثبت نام اکانت خود را دریافت می کند و اجازه می یابد که در پیش بینی مسابقات لیگ فوتبال داخلی و یا خارجی شرکت کند،  پس از حدس و پیش بینی درست جایزه داده می شود. 

شرکت کنندگان نتیجه تعداد مشخصی مسابقه فوتبال را پیش بینی میکنند. سایت فرمهای تمامی شرکت کنندگان را تا قبل از شروع اولین مسابقه فوتبال در یکجا جمع آوری میکند. بعد از اعلام نتیجه تمامی مسابقات فوتبال موجود ، جایزه بین برندگان تقسیم میشود حکم این نوع مسابقات چیست؟ ضمنا گاهی بخش از پول  برای امور خیریه داده می شود؟

جواب:

قرار دادن سهمی برای موسسات خیریه سبب درستی این کار نیست بلکه بهانه ای است برای فسادهای مالی این افراد و این سایتهاست، از این نوع معاملات بپرهیزید و جدا خود داری نمایید.

کسب درآمد از این روش همان قمار و شرط بندی حرام است که از نظر تمام مراجع حرام می باشد و روایات فراوانی در نهی کسب درآمد از قمار از معصومین علیهم السلام رسیده است که نشان می دهد آثار زیانباری در این نوع کارها وجود دارد. پیامدهای ناگوار و زیان های قمار، مسئله ای بدیهی و روشن است; تفرقه و دشمنی، خشم و نفرت، قتل، انحطاط اخلاقی، طلاق، اضطراب و نگرانی، خودکشی و هیجان های عصبی و موارد بسیار دیگر، از جمله آثار ناپسند این بازی تخدیری است.

 گاهی با بهانه اینکه کار ما شرط بندی نیست و پیش بینی هست استفاده می کنند در این صورت هم تفاوتی در حکم نمی کند قطعا حرام هست چون برگشت تمام این امور به شرط بندی می باشد. علاوه بر این چون نوع این سایتها در خارج کشور هستند و با دلار کار می کنند این جور بازی کردن ها سبب می شود ارز کشور خارج شود و اقتصاد آسیب ببیند.

در شرط بندی باید دانست که حرمت در اسب دوانی و تیر اندازی بخاطر مصالحی برداشته شده است، البته آنهم مسابقه دهندگان می توانند شرکت کنند نه اینکه تماشاگران با هم شرط ببندند. علاوه بر این در مسابقاتی که شخص سوم و دیگری جایزه را تعیین می کند و پولی برای برد و باخت هم داده نمی شود و بازی با ابزار قمار نیست، حرام نمی باشد.

برخی از آثار سوء قمار بازی و شرط بندی:

حضرت امام سجاد (علیه السّلام) فرموده اند: شرابخواری و قمار بازی از گناهانی است که پرده ها را پاره می کند و شرم و حیا را از میان بر می دارد.

منبع: بحار16، ص 164

«در این جا به نمونه هایی از خطرات و ضررهای اجتماعی و مالی قمار بر اساس گزارشات رسانه های جمعی کشورهای غربی اشاره می کنیم.

ـ یک قمارباز حرفه ای به خبرنگار نیویورک تایمز گفت: (من چنان در این سوراخ گیر کرده بودم که می بایست یا بیرون آیم یا خودکشی کنم.)8

ـ قمارباز پس از طی فراز و نشیب ه، تبدیل به یک دزد حرفه ای خواهد شد، چرا که او در نهایت بازنده است. یکی از خبرنگاران نشریه انجمن امور همگانی می نویسد: (یکی از کارمندان شهرداری لوس آنجلس، در مدت یک سال، بیش از 50هزار دلار از صندوق شهرداری بالا کشید تا بدهی های (لاتاری) خود را با آن بپردازد.)9

ـ (جرج واشنگتن) در 1783 در مورد قمار یک بررسی تحلیلی انجام داد و به نتایج بسیار دقیقی دست یافت: (قمار، مایه ویرانی بسیاری از خانواده های آبرومند و محترم و سبب از دست دادن شرف و حیثیت، و علت خودکشی است… قمارباز برنده همچنان به بُرد ادامه می دهد تا گرفتار شکست شود.)10

ـ در شهرکی از نیوانگلاند، یک نفر سرب کار که در بازی های (پوکر)11 همه چیزش را از دست داده بود، به یکی از دوستانش گفته بود: (نمی توانم خودم را نگه دارم، باید انتقام خود را بگیرم.)12

ـ از مهم ترین پیامدهای قمار، ایجاد هیجانات عصبی است. روانشناسان و دانشمندان پسیکولوژی معتقدند که هیجانات روانی، عامل اصلی بسیاری از بیماری هاست. کمبود ویتامین ه، زخم معده، دیوانگی، بیماری های عصبی و روانی، در بسیاری از موارد، ناشی از هیجان است.

ـ یکی از دانشمندان آمریکایی می گوید: (در هر سال، در این کشور، تنها دوهزار نفر در اثر هیجانات قمار می میرند.)»(اینجا کلیک کنید و کامل بخوانید)

در ادامه نظر مراجع عظام تقلید را درباره شرطبندی مطالعه نمایید:

مطابق نظر آيت الله خامنه ايمطابق نظر آيت الله خامنه اي

شرط بندی یک طرفه

س۴. خودم و برادرم بعضی مواقع بازی می کنیم و برادرم میگه اگر تو بردی به تو فلان مقدار پول میدهم ولی من نه، آیا این شرط بندی قمار محسوب می شود و حرام است؟ اگر پول ببرم آیا پول حرام است؟

جواب: اگر بر اساس شرط مذکور پولی پرداخت شود، قمار و حرام است.

س 1124. آیا شرط بندی با پول یا غیر آن در بازی با غیر آلات قمار جایز است؟
ج. شرط بندى در بازى جايز نيست هرچند بازى با غير آلات قمار باشد.

س: «توتو» به برگه‌هايى گفته مى‌شود كه در آن تيم‌هاى بزرگ فوتبال باشگاهى و ملى جهان ذكر شده و افراد آن برگه‌ها را تهيه كرده، برد و باخت‌ تيم‌ها را پيش بينى مى‌كنند و بابت آن پول مى‌دهند، هرچه مقدار پولى كه مى‌پردازند بيشتر باشد، مى‌توانند مبالغ مضاعفى را ببرند. شركت در اين پيش‌بينى با پرداخت پول چه حكمى دارد؟ پول حاصل از برنده شدن در آن حرام است يا حلال؟
ج) اين عمل شرط‌بندى محسوب شده و در حكم قمار است و جايز نيست و دادن و گرفتن اين پول هم حرام است.

س: به دليل علاقه به ورزش به خصوص فوتبال در پيش‌بينى بازى‌هاى ايرانى و خارجى شركت مى‌كنم و از بابت شركت كردن در اين مسابقه مقدارى پول مى‌پردازم و اگر تمام پيش‌بينى‌هاى اين بازى‌ها را درست انجام داده باشم، در ليست برنده‌ها قرار مى‌گيرم. مى‌خواستم بدانم كه اگر يك روز برنده شدم و در ليست گيرندگان جايزه قرار گرفتم، آيا پولى را كه به دست مى‌آورم مى‌توانم خرج كنم يا نه؟

ج) عمل مزبور جايز نيست و نمى‌توان در جايزه تصرف نمود.

س۲. آیا شرط بندی سر مسابقه اشکالی دارد؟ در چه شرایطی شرط بندی اشکالی ندارد؟

ج. اگر به صورتی نباشد که از بازنده چیزی بگیرند که به برنده بدهند مانعی ندارد؛ و إلاّ صورت شرعی ندارد، و حرام است.

جایزه مسابقه پیامکی

س۴. حکم دریافت جوایزی که به ازای مسابقات پیامکی داده می شود چیست؟

ج. اگر در قبال شرکت در قرعه کشی چیزی دریافت نشود و کسر نمودن پول در قبال هزینه پیامک باشد فی نفسه اشکال ندارد؛ ولی اگر مبلغی به جهت شرکت در قرعه کشی کسر می شود به نحوی که با پول شرکت کنندگان جایزه تهیه و به برنده می دهند، صورت شرعی ندارد و همان شرط بندی حرام می باشد.

شرط بندی

س۲۰. دو گروه در کلوپ، بازی کامپیوتری انجام می دهند، و شرط می کنند که هر گروهی که باخت، هزینه ی این بازی را به صاحب کامپیوتر بپردازد، حکمش چیست؟

ج. حرام است.

برنده و بازنده ی بازی

س۲۷. اگر در راستای یک بازی ورزشی (فوتبال،فوتبال دستی،شطرنج و ….) هر یک از شرکت کنندگان در بازی به مقدار مشخصی (برابر) پول بگذارد، تا برنده به جایزه برسد، آیا جایزه ی آن مسابقه حلال است؟

ج. در فرض سؤال، قمار و حرام است.

پرداخت هزینه ی سالن ورزشی توسط تیم بازنده

س۳۴. در شهر ما بازی های فوتبال داخل سالن ورزشی به گونه ای هست که” تیم بازنده” باید هزینه ی وقت بازی (هزینه ای که بابت وقت گرفته شده باید به مسئول سالن پرداخت شود ) را پرداخت کند. آیا این کار مشکلی ندارد ؟

ج. اگر بازنده، از جهت باخت، هزینه ی بازی را می‌پردازد، جایز نیست.

استفاده از مال شرط بندی

س۱۰. اگر از شرط بندی افراد دیگر در یک جمعی، خوردنی یا مالی هر چند کم به فردی که حتی در شرط آنها حضور نداشته و قبول نداشته، برسد، حکم آن خوردنی چیست و آیا باید هزینه‌ آن را پرداخت کند تا مال حرام از شرط بندی محسوب نشود؟

جواب: افراد دیگر هم نمی توانند از مال حرامی که با شرط بندی به دست آمده است، استفاده کنند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای.


مطابق نظر آيت الله سيستاني

مطابق نظر آيت الله سيستاني

پرسش: ایا در مسابقات فوتبال که تیم برنده پول میگیرد حلال است یا حرام؟

پاسخ: اگر با شرط باشد حرام است.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی سیستانی.


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی

کد رهگیری: 9501220143

سوال: در برخی از سایتهای پیش بینی مسابقات فوتبال شخص پس از واریز وجه و ثبت نام اکانت خود را دریافت می کند و اجازه می یابد که در پیش بینی مسابقات لیگ فوتبال داخلی و یا خارجی شرکت کند، پس از حدس و پیش بینی درست جایزه داده می شود. شرکت کنندگان نتیجه تعداد مشخصی مسابقه فوتبال را پیش بینی میکنند. سایت فرمهای تمامی شرکت کنندگان را تا قبل از شروع اولین مسابقه فوتبال در یکجا جمع آوری میکند. بعد از اعلام نتیجه تمامی مسابقات فوتبال موجود ، جایزه بین برندگان تقسیم میشود حکم این نوع مسابقات چیست؟ ضمنا گاهی بخش از پول برای امور خیریه داده می شود؟

پاسخ: در صورتي که از شرکت کنندگان پولي بگيرند، و به قيد قرعه از محل پول هاي دريافتي جوايزي به برندگان بپردازند، اين کار حرام است.

دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی / استفتائات

……………………………………………..

شرط بندی در اسب سواری، شنا و تیراندازی [شرط بندى]

پرسش : آیا شرط بندی در اسب سواری و شنا و تیر اندازی اشکال دارد؟ چرا؟
پاسخ : شرط بندی خود اسب سواران و تیراندازان اشکالی ندارد ولی شرط بندی در شنا جایز نیست.

مسابقاتی که جایزه را فرد سوم می پردازد [شرط بندى]

پرسش : چرا در مسابقه بین دو نفر یا دو گروه، اگر فرد سومی جایزه را بپردازد قمار محسوب نمی شود؟ در حالیکه فلسفه قمار در آن موجود است!
پاسخ : اگر با نفر سوم قرارداد ببندند ، آن هم حکم قماررا دارد ولی اگر فرد سوم به عنوان هدیه و جایزه ، بدون قرارداد بدهد ، اشکالی ندارد .

دریافت هزینه ی بازی از درآمد شرط بندی [شرط بندى]

پرسش : بنده مالک مغازه ی بازی های رایانه ای هستم. مدتی افرادی اقدام به بازی رایانه ای فوتبال کرده و طبق قرار خودشان فرد بازنده هزینه بازی را پرداخت می نماید. حال سوال این است که گرفتن این پول از نظر شرعی برای مالک مغازه دارای اشکال است؟ و اگر این پول دارای اشکال است، مبلغی را که طی این مدت با جهل به مسئله دریافت کرده ایم و با دیگر درآمد ها مخلوط شده است، حکم شرعی آن چگونه است؟
پاسخ : باید به مقداری که یقین دارید به صاحبانش برسانید و اگر آن ها را نمی شناسید از طرف آن ها در راه خدا صدقه دهید و چنان چه نه مقدار و نه صاحبش معلوم است، با دادن خمس آن اموال پاک می شود.

گرفتن حق شرکت در مسابقه و دادن جایزه ثابت [شرط بندى]

پرسش : آیا می توان از عده ای پولی به عنوان حق شرکت در مسابقه دریافت کرد و یک جایزه ثابت را (که به مقدار پول جمع آوری شده بستگی ندارد) بین برندگان بدون قرعه کشی (تاکید می کنم، بدون قرعه کشی) تقسیم کرد؟ و اگر کسی با پرداخت پول بیشتر حق انتخاب بیشتری (و بالطبع شانس بالاتری برای برد) داشته باشد، مسئله چگونه است؟
پاسخ : جایز نیست.

شرط بندی یکطرفه [شرط بندى]

پرسش : آیا اینکه در یک بازی به طرف مقابل بگوییم اگر برنده شوی فلان کالا را برای تو می گیرم اما او در صورت بازنده شدن چیزی به ما بدهکار نباشد اشکالی دارد؟
پاسخ : قمار مطلقا حرام است و شرط بندی نیز جایز نیست حتّی برای اعضای خانواده، مگر در مسابقات اسب سواری و تیراندزی آن هم در بین مسابقه دهندگان، نه تماشاچیان یا دیگر افراد.

پیش بینی مسابقات ورزشی از طریق پیامک [تلویزیون]

پرسش : ارسال SMS به برنامه هایی از قبیل ۹۰ جهت شرکت در مسابقه تلویزیونی چه حکمی دارد ؟
پاسخ : در صورتیکه برای شرکت در مسابقه وجهی نپردازند و مسابقه مربوط به کار مشروعی باشد اشکال ندارد.
منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی.
حتما بخوانيد

حکم دریافت پول برای جوایز مسابقات

خمس جایزه بانک و مسابقه

حکم پاسور بازی چیست

حکم بازی شطرنج و نظر مراجع تقلید

حكم ورزش ايروبيك و زومبا چيست

حکم پخش مسابقات ورزش زنان از تلویزیونکلید: سایت شرط بندی فوتبال و کازینوی آنلاین  رولت (Roulette) پیش بینی مسابقات فوتبال، شرط بندی تکی و میکس شرط بندی زنده یا لایو فوتبال پارس گل شرط بندی فوتبال پوکر کازینو بینگو  سایت تخصصی پیش بینی نتایج مسابقات ورزشی  شرط بندی زنده در سایت بتکارت  شرط بندی در پیش بینی مسابقات فوتبال چه حکمی دارد سایت شرط بندی آنلاین سایت شرط بندی فوتبال معتبر شرط بندی فوتبال در sbobet بهترین سایت شرط بندی فوتبال در ایران سایت شرط بندی فوتبال لاین سایت شرط بندی خارجی شرط بندی آنلاین شرط بندی فوتبال پیش بینی فوتبال سایت شرط بندی فوتبال خارجی سایت شرط بندی مسابقات ورزشی سایت شرط بندی فوتبال معتبر حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال حکم شرط بندی و پیش بینی مسابقات فوتبال  Football predict

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

63 نظرات
  1. بنده خدا می گوید

    سلام حاج آقا
    من مدتی در سایت قمار بودم پولی بدست آوردم وهمه را در همان جا باختم در آخر ۷۰ هزار تومان ریختم و ۱۰۰ هزار تومان بردم بعد پشیمان شدم و توبه کردم من آن ۷۰ هزار تومان را برداشتم و ۳۰ تومان را صدقه دادم حکم این کار چیست و اینکه آن پولی که باختم باید جبران و صدقه بدم یا نه خواهش میکنم پاسخ بدین دارم از عذاب وجدان میمیرم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      در آنچه که از طریق قمار کسب کرده است نمی تواند تصرف نماید و اگر مقدار مال و صاحب آن معلوم باشد با دادن خمس نیز حلال نمی شود؛ بلکه علاوه بر توبه واقعی لازم است اموالی که از طریق قمار به دست آورده است را به صاحبان اصلی آن برگرداند و اگر آنها قابل شناسایی و یا دسترسی نیستند از طرفشان به فقرا و نیازمندان صدقه دهد.
      وفقکم الله لکل الخیر

  2. ناشناس می گوید

    به عرض سلام و خسته نباشید

    اگر مقداری از پول کسب شده از شرط بندی را به فقرا بدهیم باز هم شرط بندی حرام است؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله حتی اگر تمام آن را به فقرا بدهید این کار حرام هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  3. متین می گوید

    سلام خسته نباشید من از راه شرطبندی مقداری پول بدست آوردم واز اون پول برای شروع کسب و کار اینترنتی که حلال هست استفاده کردم ولی الان اگر بخوام که پول وسرمایه خود را حلال کنم چه کاری باید انجام دهم ممنون از پاسخگوییتون

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      باید با دفتر مرجعتان در خصوص این مسئله تماس حاصل فرمایید.
      وفقکم الله لکل خیر

  4. Ashkan می گوید

    سلام حاج اقا خسته نباشید ببخشید مزاحم میشم بنده یک انالیزور و کارشناس فوتبال هستم و بازی ها رو پیش بینی میکنم میخواستم بدونم که اگر پیش بینی کنم و فرم درست کنم که مثلا این تیم برنده میشه اون میبازه بعد بفرشم به کسانی و حتی کسانی که شرط میبندند این پول مشکل داره بنده خودم شرط نمیبندم و فقط بازی ها رو پیش بینی میکنم ؟؟؟
    یعنی در ازای پیش بینی که میکنم پول بگیرم
    آیا این پول مشکل داره ؟؟؟
    من سوال کردم گفتند چون شرط مستقیم نیست مشکل نداره
    میخواستم نظر شما رو هم بدونم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      مرجع تقلید شما باید مشخص باشد.
      وفقکم الله لکل خیر

      1. Ashkan می گوید

        ببخشید ولی بنده مرجع تقلید ندارم میشه خودتون جواب بدید لطفا

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          حتما باید مرجع تقلید انتخاب کنید، توصیه می کنیم در سایت شرایط انتخاب مرجع را سرچ کنید و بخوانید. می توانید با توجه به شهرت آیت الله خامنه ای نیت کنید و از ایشان تقلید نمایید.
          درباره سوال شما در حال بررسی است چند روز دیگر پاسخ داده می شود. مجدد به همین صفحه رجوع بفرمایید.
          وفقکم الله لکل خیر

  5. بنده می گوید

    فقط یک انتقاد.بدون هیچ منظوری.
    شما حضرات میتوانید اسلام واقعی،همان اسلامی که پیامبروامیرالمومنین در نظر داشتند را به بندگان خدا هدیه بدهید. میتوانیدمیتوانید میتوانیدمیتوانید میتوانید…التماس دعا خدا نگه دار برای همیشه.

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله، تمام تلاش ما هم همین هست، اگر شما عزیزان منتقد هم به ما در این مسیل کمک کنید نور علی نور هست. باید داخل گود آمد و آنگاه ببینید چه خبر است و پهلوان می خواهد!.
      وفقکم الله لکل الخیر

  6. حسین عزیزی می گوید

    سلام اقای طاها من بیش از ۱۰ بازی فوتبال رو درست پیش بینی کردم و بدون باخت و مبلغی برنده شده ام و حتی میتوانم همین طور طبق منطق خارق العاده ای که دارم پول در بیاورم ولی چرا حرام میشود قمار مگر بخاطر این که ضرر میرساند حرام نیست در ضمن من یه کارگر هستم و مجبورم ۱۲ ساعت با درد پایی شدید که گاهی اوقات غیر قابل تحمل میشود کار کنم و این احتمال هم وجود دارد که در سال های اینده دیگر نتوانم روی پایم بایستم هیچ کاری هم نمیشود کرد ایا این کار با دانستن این شرایط حرام نیست …… و اگر در شرط بندی بدانم که ضرر نمیبینم حلال نمیشود
    خواهشن جواب منطقی

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم برادر عزیز
      پاسخ منطقی اینکه شما ظاهرا دوست دارید از باخت دیگران نه ۱۰ بار بلکه هزار بار، نه هزار تومان بلکه به قیمت به خاک سیاه نشاندن آنها ثروت مند بشوید. حالا با قمار کل خانه طرف را صاحب بشوید به نظر خودتان این شغل شرافتمندانه هست!.
      بدیهی است که چنین کارهایی از کسی که بویی از مکتب اهل البیت برده باشد انجام نمی دهد، اگر ما پیرو مکتب علی علیه السلام و امام حسین هستیم، زمانی که فرمودند که شیعه ما قمار نمی کند، شرط بندی نمی کند، از این محکم تر چه دلیلی و حرفی می خواهید، اگر حرف اهل البیت را قبول ندارید، پس چه چیز را قبول کرده اید؟!.
      شیعه کلام اهل البیت را می پذیرید و همین را بزرگترین دلیل منطقی می داند. در کنار این در سایت آثار روانی قمار را سرچ کنید و بخوانید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. حسین عزیزی می گوید

        ممنون از پاسخ حَضرتعالی
        طبق این جواب شما.
        مسابقه برنده باش که در صدا وسیمای ج.اسلامی اجرا میشود نیز قمار میشود یعنی افرادی مثلا ۱۰۰ نفر در مسابقه شرکت میکنند و از ان ۱۰۰ نفر ۸ نفر انتخاب میشوند و پول جایزه ان ۸ نفر را از پول بقیه میدهند یعنی ان ۸ نفر پول به خاک سیاه نشونده شدن بقیه را میگیرند.
        یا همین وام های بانک ها.
        از یه بانک وام برداشتم و سود از بنده میگیرد حلال است ولی همین شرایط از کس دیگر حرام و نزول فرقش چیست؟؟؟؟

        1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

          سلام علیکم
          بنده از شما تشکر می کنم که به دنبال مسئله شرعی هستید و احیانا سوالات از روی غرض های دیگر نیست!.
          ببینید حکم دین روشن هست، بنده یا امثال بنده که تعیین کننده احکام دینی نیستیم ما فقط بیان کننده هستیم.
          اولا، درباره مسابقه پیامکی، مراجع فرموده اند اگر از درآمد همین پیامک ها بیایند و جایزه ای تعیین کنند و بقیه پول را بردارند یا همه را به یک نفر بدهند، خب بدیهی است این همان قمار حرام هست.
          ثانیا: درباره بانک، تعجب می کنم، ای کاش در سایت سرچ می کردید که ما چقدر از این شیوه وام دادن بانکها انتقاد کرده ایم و نظر مراجع هم موجود هست، بدیهی است که وام قرض الحسنه اگر بدهند نمی توانند سود بگیرند و حرام است، مگر بخاطر هزینه های جاری بانک و حق عضویت و مانند آن ۴ درصد حدودا دریافت کنند که این اختلافی هست، اما در کل شرط سود در قرض ربا و حرام است چه بانک بدهد چه فرد بدهد هردو نزول هست.
          ثالثا: شرط بندی و قمار حرام است، و اگر همه هم این کار را بکنند، شیعه علی بن ابی طالب لقمه حرام به دهان نمی برد و به روایات عمل می کند نه به بهانه ها!.

          امیدوارم پاسخ لازم را گرفته باشید و بدانید که بیان احکام الهی شوخی بردار نیست، ما جانب نه شما را می گیریم نه بانک و نهادها را، آنچه حکم خداست مطرح می کنیم. امید که منصفان و مومنان عمل کنند هرکسی هم که بهانه می گیرد و نق می زند و عمل نمی کند خودش می داند و خدای خودش، ما به وظیفه خود عمل می کنیم.
          وفقکم الله لکل الخیر

  7. علی می گوید

    سلام
    حاجی من ۵۰۰ تومن برنده شدم ۱۰۰ تومنم باختم تا الان . حالا میتونم اون ۱۰۰ تومنو بردارم یا اونم حرامه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرط بندی حرام است.
      نمی توانید استفاده کنید، باید به مقداری که یقین دارید به صاحبانش برسانید و اگر آن ها را نمی شناسید از طرف آن ها در راه خدا صدقه دهید و چنان چه نه مقدار و نه صاحبش معلوم است، با دادن خمس آن اموال پاک می شود.
      وفقکم الله لکل الخیر

  8. روح اله می گوید

    سلام حاج اقا
    خسته نباشی
    حاج اقا معنی قمار یعنی چی اصلا؟
    بنظر من منظور از قمار تو قران و احادیث اینجوریه مثلا شما یه تاس رو میندازی بالا اگه عدد ۵ اومد برنده و در غیر این صورت بازنده ای,یا یه سکه اگه شیر اومد برنده و اگه خط اومد بازنده , یعنی هیچ منطقی نداره و همش براساس امار و احتمالاته
    ولی وقتی من شرط بندی میکنم شرایط و اتفاقات بازی رو در نظر میگیزم , یعنی به اطلاعات خودم اعتماد میکنم نه امار و احتمال
    منم تو این سایتا ۱۰۰ تومن بردم و دیگه به هیچ وجه نمیرم سراغ این سایتا , حالا حکم این صد تومن چیه؟
    حالا اینا به کنار خرید و فروش یه چیزی مثل دلار
    یا مسکن یا ماشین یا هر چیزی دیگه ای , مثلا وقتی میره پایین بخریم و وقتی میره بفروشیم چه حکمی داره؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تعریف قمار صرفا آنچه نوشته اید نیست.
      اصل این بازی حرام است، و تمام قمار بازها شرایط و اتفاقات بازی را در نظر می گیرند، حالا چه به آمار خود تکیه کنید مانند برخی از قمار بازها یا به آمار و احتمالات در هر دو صورت این چنین کار کثیفی حرام است.
      پولی که برنده شده اید را صاحب نمی شوید، باید توبه کنید و پول بدست آمده را با اجازه دفتر مرجع باید به فقیر بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  9. mahdi می گوید

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوام تابستونا کار میکنم ,حالا اومدم این سایتای پیش بینی پولمو گذاشتم بعد از چند تا برد کل پولمو که حدود ۳میلیون بود رو باختم حالا فکر جبران کردنشون از سرم نمیپره بیرون الان اگه برم و بتونم این پول از دست رفتمو از هرسایتی جبران کنم حکمش چیه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      قمار بازی حرام است، شما اشتباه و گناه بزرگی مرتکب شده اید و هنوز هم درس نگرفته اید و بجای توبه می خواهید گناه را با گناه دیگر جبران کنید.
      پولتان رفت که رفت، ایمانتان نرود، توبه کنید و دیگر سمت این کارهای کثیف نروید.
      حرص برد اینها همه از آثار روانی قمار هست و قمار بازها بدبخت در دنیا و آخرت هستند و خداوند بخاطر همین آثار روحی بد و ضررهای زیادی که دارد این کار را حرام کرده است.
      اگر همین طور به این کار ادامه بدهید و به این وسوسه ها گوش کنید شیطان زمینه گناهان دیگر را در شما ایجاد می کند. کمی معقول فکر کنید تا ایمانتان را در این سایتها نباخته اید به خدا پناه ببرید و از گذشته توبه کنید امید که خداوند ببخشد و زمینه هدایت را فراهم سازد.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا

  10. میثم می گوید

    سلام حاج آقا . یه سوالی هستش که مدت زیادیه ذهنمو مشغول کرده ممنون میشم کامل جواب بدید چون سوال خیلیاست . شرط بندی حرام درست ؟ ما میگیم قبول داریم مشکلی نیست ولی آیا شرط بندی در سایت های خارجی نیز حرامه ؟اونا که ایرانی نیستن و مسلمون نیستن و تازه به شکل های مختلف دارن با تحریم و مسایل دیگه به این کشور ضربه میزنند و اجنبی تشریف دارند . آیا بردن تو سایت های خارجی ها و تیغیدن این دشمنان اسلام حرام میشه یا خیر ؟ با تشکر

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرط بندی عملی حرام است چه با مسلمان چه با کافر.
      اصل کار حرام است شما با گناه که نمی توانید به دنبال صلاح و اصلاح باشید.
      آنها به تعبیر شما اجنبی هستند اما این دلیل نمی شود که ما اسلام خود را زیر پا بگذاریم شبیه آنها شویم!.
      از همه اینها گذشته از شیعه امیر المومنین به دور هست که خود را شبیه به اهل گناه کند و شرط بندی و قمار کند.
      اعاذنا الله من شرور انفسنا.

  11. سالار می گوید

    سلام حاج آقا
    من دیروز مبلغ ۹۰۰هزار تومن از این سایت های پیش بینی بردم و برداشت کردم میدونم پول حرامه ولی لازمش دارم اگه من این پول رو خرج کنم
    و بعد مدتی مشغول کاری بشم و اون مبلغ رو جمع کنم و با اجازه مرجع تقلید اون مقدار رو به فقرا بدم اون وسایلی که با پول خریدم یا کاری که باهاش شروع کردم بازم حرام میشه؟ احتمالا مقداریش رو برای آموزش مربیگری یه شرکتی خرج کنم بعدا اگه از اونجا درامد داشته باشم و پول رو با نظر مرجع تقلید به فقیر بدم باز درامدم حرامه؟ لطفا جواب بدین

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      خودتان یکبار این مسیری که برای زندگی انتخاب کرده اید را بخوانید همه اش بر اساس حرام! چطور انتظار دارید که چنین مسیری درست باشد و درآمد شما حلال باشد!، بدیهی است که نمی توانید با این پولها زندگی را بنا کنید و برکت هم ندارد.ثانیا برای یک شیعه و محب امیر المومنین که دو رکعت نماز می خواند زشت است چنین درآمد هایی را وارد زندگی بکند، و اگر انسان عادت به حرام کرد بعید هست که برگردد و اصلاح بشود.
      در هر حال چنین پولهایی را صاحب نیستید و باید با اجازه مرجع به فقرا بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

      1. سالار می گوید

        سلام حاج آقا من قبل اینکه شما جواب بدین به این نتیجه رسیدم که حرام وارد زندگیم نکنم فقط یه مشکل میمونه که اگه به جرم قمار بگیرنم خیلی برام بد میشه بخدا من قمار باز نیستم و نمیخوام برام سوء سابقه بشه توروخدا دعام کنید تا از شر این بلا خلاص شم

  12. رضا می گوید

    با سلام ، بنده در سایت های شرط بندی دارای زیر مجموعه میباشم که حدود ده درصد از سود زیر مجموعه هایم برای من واریز میشود و من اصلا خودم بازی نمیکنم، ایا این پول حرام است یا نه؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام عليكم
      بله اين پول حرام است و از باب نهی از منکر با وجود شرایط باید آنها را متوجه کنید تا از این کار و گناه دست بکشند و اگر به واسطه شما عضو شده باشند؛ لازم است حتما آنها را آگاه سازید.
      در هر حال قمار و شرط بندی از گناهان کبیره هست.
      اعاذناالله من شرور انفسنا

  13. امید می گوید

    سلام
    شرط برداشت پول از این سایت این است ک موجودی حساب بیست هزار تومان باشد من موجودی حسابم هیجده هزارتومن است باید باز هم شرط بندی کنم تا بیست هزار تومن شود موجودیم و بعد پول و خارج کنم و به فقرا بدهم؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرط بندی مجدد حرام است.
      آنچه از شرط بندی بدست آورده اید را باید رد مظالم بدهید و اگر خرج کرده اید، باید از جیب و درآمد خرج کنید. و اگر امکان دریافت پول را از حساب ندارید حساب را به حال خود رها کنید و توبه نمایید و دیگر سمت این کارهای حرام نروید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  14. امید می گوید

    سلام علیکم

    دراین سایت ه‍ا شرط برداشت پول از حساب شخصی این است که
    مبلغ موجود در حساب بالای بیست هزار تومان باشد
    اما حساب من ۱۸۰۰۰تومان است و نمیتوانم هیچ مقداری از این پول بردارم حال باید چ کنم این حساب را به حال خود رها کنم یا باز هم شرط بندی کنم تا ۲۰۰۰۰تومان بشود و پول را به حساب وارد کنم و بعد ان را با اجازه مرجع به فقرا بدهم

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      به هیچ عنوان حق شرط بندی ندارید، پولی که در حساب هست را اگر نمی توانید بردارید، به حال خود رها کنید.
      هر آنچه در دست شماست، و از شرط بندی به دست آمده را به عنوان رد مظالم به فقیر بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  15. امید می گوید

    شما گفتید که پولی که از حرام به دست امده از این پیش بینی را با اجازه مرجع تقلید به فقرا بدهید
    من که دسترسی ندارم به مرجعم میتوانم خودم تمام پول را به فقیر بدهم بدون مشورت با مرجع…

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با شماره تلفن دفتر مرجع تماس بگیرید و اجازه بگیرید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  16. احمد می گوید

    سلام حاج آقا اگه واقعا قراره حلال و حرام رعایت بشه پس چرا جلوی این بانک ها رو نمیگرن که سود۲۵درصدی دارن وام میدن
    میخواستم بدونم که اگه با پولی که از طریق شرط بندی به دست بیاد صرفا برای پرداخت اقساط همین بانک های نزول خور مصرف بشه چی اون موقع هم مشکل داره؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      بله باید جلو بانک ها در بحث ربا را گرفت. بانک ها نیز تحت قرار دادهای خاص هم کار می کنند و درآمد حلال هم دارند. در هر حال یک اشکال هم به کتابهای اقتصادی دانشگاه های ما هم هست که بر اساس غرب نوشته شده و سیستم بانکی ما برگرفته از غرب و تئوریزه شده کتب اقتصادی هست!.
      زمانی که رای می دهید چه مجلس چه جای دیگر باید یکی از ملاکها را طرح های کاربردی برای حل مشکلات اقتصادی و بانکها و اجرای دین دانست، متاسفانه نوعا دنبال بازی های سیاسی، و آزادی های غربی هستند که یکی از همین آزادی های غربی پیاده شدن اقتصاد سکولار و ربوی است!، از همین رو مردم هم باید نقش خود را ایفا کنند.
      نمی توان شرط بندی را صرف جایی کرد، گناه گناه هست در هر کجا که باشد. نفس به دنبال بهانه هست که یک گناه را برای ما عادی کند و بهانه را عادی شدن سایر گناهان جلوه بدهد.
      وفقکم الله لکل الخیر

    2. حمید می گوید

      اونا اشکال نداره چونکه مقام بالایی دارن
      فقط من و شما باید رعایت کنیم
      کاش حقوق همه تو این سرزمین یکسان بود
      به نظرتون چرا جوونا میرن تو این سایتا پول دربیارن
      شغل نیست ..وضعیت اقتصادی افتضاحه ..یه آب معدنی ساده شده ۲ تومن
      ریال ایران بی ارزش ترین ریال جهان شده درصورتی که هر ریال عمان ۲/۵دلار ارزش داره
      اگه جوونامون شغل داشتن بازم سراغ این سایتا میرفتن؟
      این همه آقا زاده میزارن تو جیب فرار میکنن فقط چشم ما شوره

      1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

        سلام علیکم
        اینکه انتقادهایی هست، بله ما هم انتقاد داریم اینطور نیست که ما در کشور دیگری زندگی کنیم و درد مردم رو حس نکنیم، مطمئن هستم که حتی بهتر از شما با جامعه ارتباط داریم اما این دلیل بر انجام گناه نیست!، یا قمار بازی نیست.
        پرسیدید چرا می روند سمت این گناه، یک حماقت یک شبه پولدار شدن هست، و مربوط به کشور ما هم نیست در کشورهای اروپایی هم شما گزارش های مربوط به قمار بازی ها کازینو ها را ببینید، آنها که دیگر از منظر شما مشکل پول ندارند. مشکل یک نوع تفریح و هیجان کاذب هست که در این کار هست.
        و علت دوم و اصلی اعتقاد نداشتن به قیامت و حساب کتاب قیامت هست. افرادی وارد قمار بازی می شوند که کلا شخصیت درست اجتماعی ندارند. و گرنه در همین وضعیت خیلی ها مشغول به کار و تلاش هستند.
        اما مشکل آقا زاده ها، بله این مشکل اصلی هست، زمانی که همین جوانها به طیف حاضر و دختر مظلوم وزیر رای می دادند و به دنبال آزادی در کوچه و خیابان می رقصیدند که اصلاح طلب ها رای آوردن، خب الان هم نباید گله ای داشته باشند!. بارها قرآن کریم هشدار داده که سرنوشت یک مملکت و قوم مرتبط با خودشان و رای خودشان هست. متاسفانه یک تنبلی هم در برخی از لایه های اجتماعی وجود دارد. اشکالاتی که در اقتصاد می بینید حاصل همان بازی های سیاسی و عدم تحقیق هنگام رای دادن هست.
        در هر حال از خدمات و زحمات دولت هم نباید غافل بود، و به دور از انصاف حرف زد. حرف ما این هست که رای درست انتخاب بهتری را می توانست به دنبال داشته باشد و همه ما مسئولیم.
        وفقکم الله لکل الخیر

  17. بنده ی خدا می گوید

    سلام
    لازم ب ذکر که ی نکته بگم اونم اینکه یکی از اشناهامون در این سایت ها ی پول هنگفتی شرط بندی کرد که تمام اون پول رو از دست داد پس میخوام بگم باید همگی حواسشون باشه اینجوری پول های خودشون و ب باد ندهند

  18. امید می گوید

    سلام و خسته نباشید حرف آقا کاملا درسته…

    فقط خواستم بگم من در این سایت های پیش بینی از ۵۰۰۰هزار تومن شروع کردم منظورم شارژ کردن حساب است
    ۲۵۰۰۰ تومان از این سرمایه اولیه سود کردم اما وقتی فهمیدم این کار حرام اشت حتی یک قران هم از این پول برنداشتم فقط ۵۰۰۰تومان اولیه خودم ک حسابم رو شارژ کردم؟
    حکم حرام بودن برای این ۵۰۰۰تومان که دیگر نیست؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      اصل سرمایه برای شماست، یعنی پول اولیه خودتان برای خود شماست. اما پولی که از حرام کسب کرده اید را باید به صاحبانش برگردانید، و اگر نمی دانید کیست با اجازه مرجع به فقرا صدقه بدهید.
      وفقکم الله لکل الخیر

  19. علی می گوید

    سلام علیکم
    برادر عزیز
    من از سایت های پیش بینی برای خودم ماشینی خریدم ولی الان پشیمان هستم من چیکارکنم این پول های شرط بندی رو

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      با دفتر مرجع تماس بگیرید، و اجازه بگیرید و پول های شرط بندی را با اجازه دفتر مرجع به فقرا پس بدهید، توبه نیز لازم است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  20. امید می گوید

    سلام با توجه به مطالب درست شما پس نتیجه گرفته میشود جایزه برنامه ای مثل ۹۰ حرام است …چرا ؟ چون که فرد برا شرکت در جایزه باید پیامک بزند که مبلغ کمی کم میشود فرض کنید هزاران نفر پیامک میزنند مبلغ زیاد میشود و از همین مبالغ برای جایزه کمک میشود پی حرام است و تمام

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      درباب مسابقات پیامکی، در صورتیکه برای شرکت در مسابقه وجهی نپردازند و مسابقه مربوط به کار مشروعی باشد اشکال ندارد. اما اگر از مجموع هزینه پیامک ها و از افراد پول دریافت کنند و بخشی را به جایزه بدهند و بخشی را بردارند اشکال دارد و همان شرط بندب حرام است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  21. احسان می گوید

    من راضی تو راضی.گور پدر ناراضی.قضیه اون قند که گفتن از فرنگ نخرید حرامه.بعدا که دیدن سود داره فتوا دادن مردم درسته قند فرنگ حرامه ولی غسلش بدید تو چایی پاک میشه.بابا جمع کنید این حرفهای من دراوردی

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      البته این جور حرف زدن شما دور از ادب هست می توانید آرام نظرتان را مطرح کنید تا ما و بقیه استفاده کنیم.
      دقت کنید کتب فقها از هزار سال پیش در اینترنت موجود هست کجا گفتن قند را غسلش بدهید پاک می شود؟!…

      خودتان خنده تان نمی گیرد از این جور کودکانه حرف زدن …

      آخر؛ اگر قرار بر پول در آوردن بود که علما با خود فرنگی ها می بستند نه روی قند سود کنند : ) … چرا اینقدر شایعات افراد نادان را زود باور می کنید.
      چه اصراری دارید جهل خودتان را برای مردم اثبات کنید!!!.
      موفق باشید

  22. مریم می گوید

    سلام حاج اقا
    مدتی هست منو‌نامزدم از سر نداری تو این سایتها پیش بینی میکردیم و کلن هم باختیم
    حاج اقا ما دونفر کارشناسی ارشد داریم خداشاهده از سر درد ودل اینا رو‌مینویسم چنسال همو‌میخاییم نامزدم کردیم ولی پولی نداریم کاری نداریم ک‌زندگی شروع کنیم ایونم الان سربازن تا تموم شه دغدغه کار،اینهمه بنده درس خوندم شاگرد اول‌ شدم ولی کاری نیست،خیلی دلم‌گرفته نه ازدواجی نه کاری ،حسرت همچی‌به دل خیلی جوونا مونده ، شما که انقدر خوب جواب میدید آیا حاضرید در راستای شغل کمک ما کنین؟؟چون بلاخزه آدمی‌ مثل شما برشی‌ضصدر در صد‌داره ؟ آیا حاضرید به خوشبختی‌دوتا جوون‌کمک‌کنید ؟؟بله اسلام‌زیباست خدا زیباست ماهم‌ معتقدیم‌حتی بیشتر از هرکسی‌دست به دعاییم ولی پول نیاز داریم شغل نیاز‌داریم ،ارشد این‌مملکتم بیکارم‌اونوخ‌برین اداره ها سازمان ها هنوز‌دیپلمه های قدیم‌هستن بعدشم‌آشناهاشون‌میرن ، واقعا حاضرین‌کمک کنید با حرف‌‌ ندین ایمیلم‌اون پایین هست عمل کنید خدا بیننده‌ است و هزار برابر بیشتر به‌شت میبخشه،با تشکر‌ از حرفای خوبتون

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      شرط بندی حرام هست و دنبال این کارها رفتن یعنی دنبال حرام رفتن و گره افتادن در زندگی که فقط باید با توبه واقعی مسیر رو اصلاح کرد.
      در جهت شغلی واقعا ما دسترسی به جایی نداریم تا به شما کمک کنیم. فقط می توانیم از خداوند بهترین ها را برا شما بخواهیم. مدتی نماز جعفر بخوانید و پس از نماز صبح زیاد استغفار کنید برای شغل و روزی انشاالله موثر هست.
      وفقکم الله لکل الخیر

  23. عرفان می گوید

    سلام
    من می خواستم بدونم آقایونی که بیت المالو می خورن یه ابم روش این استفتاعات حضراتو خوندن و بهش عمل کردن که منه جوون بخوام بهشون عمل کنم؟؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم جوان عزیز
      امیدوارم حالتون خوب باشه…
      اگر کسی خطایی کرد دلیل بر این نیست که شما هم خطا کنید، اگر کسی دزدی کرد، دلیل بر این نیست شما هم دزدی کنید، اگر کسی بر اثر نادانی و بیماری روحی و روانی به خودش و دنیایش و به آخرتش آسیب زد دلیل بر این نمی شود که شما این کار را بکنید. یک منطق عقلانی است نیاز به عقل و اصالت خانواده دارد و نیازی هم به استفتائات حضرات مراجع نیست.

      بله اگر کسی بخواهد حرام بخورد و حرام عمل کند، بحث دیگری است، حالا سوسوی وجدان را می خواهد به بهانه اینکه کسی دزدی کرده خاموش کند، خب خاموش کن!، اما چرا با بهانه کودکانه!.

      وفقکم الله لکل الخیر

      1. عرفان می گوید

        سخن کز دل براید لاجرم بر دل نشیند

        اینجوری ب قضیه نگاه نکرده بودم
        خدا همه مارا ببخشد

  24. حسین می گوید

    با سلام.سوالی داشتم به شرح زیر .
    با توجه به اینکه در زمانه ما دیگر سوارکاری و تیرکمان جنبه دفاعی یا نظامی ندارد و یکی از تفریحات افراد مرفه جامعه است (به خصوص سوارکاری) آیا نباید در این رابطه تجدید نظری داده شود؟ چون علت توجیه کار از بین رفته است و از طرفی ما میگوییم که شیعه مذهبی است زنده که قابلیت انعطاف دارد و میتواند برای مساعل روز نیز برنامه بدهد…
    آیا به نظر شما نباید در رابطه با مسئله شرط بندی هم تجدید نظر بشود ؟

    با تشکر از زحمات شما

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      تیراندازی با سلاح های جدید کارایی دارد. و سوارکاری هم در نیروهای نظامی مخصوصا یگان ویژه پلیس مورد استفاده هست و کارایی بالایی هم دارد.
      دقت کنید صرف اینکه کاری تفریح افراد مرفه باشد دلیل تغییر حکم نیست!.برداشت شما از علت توجیه حکم از بین رفته دقیق نیست.

      به روز بودن و اجتهاد روز هم بدین معنا نیست که هر حرامی و هر کاری حلال بشود بلکه به این معناست که ادله اجتهادی و روایات ظرفیت دارند که در اعصار مختلف پویایی خود را داشته باشند.
      مسئله شرط بندی روایات صریح در آن هست، و دست بنده، شما یا مرجع تقلید نیست که آنها را کنار بزند!. ضمنا خانمان سوز بودن قمار و شرط بندی حتی اگر این همه روایت هم نبود برای انسان عاقل بدیهی است و شاهدیم چه افرادی زندگی های خود را در قمار از دست داده اند و از جنبه های روحی نیز اعتیاد به این خلاف پیدا کرده اند.
      با این توصیفات حرمت قمار و شرط بندی واضح است.
      وفقکم الله لکل الخیر

  25. Masoud می گوید

    سلام با عرض معذرت من اصلا می‌خوام تو این سایتها زندگیمو ببازم شماها چرا هی فورا یه اتفاقی میوفته میخواین فیلتر کنید همه چیو آخه؟یکیم گذاشتین ماهارو به راه راست هدایت کنه.دیگه ما هدایت نمی‌شیم ما همینیم مگر این که خدا یه بلایی سرمون بیاره.ممنون

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      جلوگیری از گناه و زمینه های فساد یک دستور قرآنی و عقلی هست آیا درک نمی کنید مطلب به این سادگی را؟!… .

      گر هر دو دیده هیچ نبیند به اتفاق
      بهتر ز دیده‌ای که نبیند خطای خویش

      چاهست و راه و دیدهٔ بینا و آفتاب
      تا آدمی نگاه کند پیش پای خویش

      چندین چراغ دارد و بیراه می‌رود
      بگذار تا بیفتد و بیند سزای خوایش

      با دیگران بگوی که ظالم به چه فتاد
      تا چاه دیگران نکنند از برای خویش

      گر گوش دل به گفتهٔ سعدی کند کسی
      اول رضای حق طلبد پس رضای خویش

  26. صدرا می گوید

    كشور ايران كدوم كارش هلال است كه شرط بندي رو ميگه حرام است . [*****]يكي بياد جواب منو بده

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      یکی از کارهای حلال کشور اسلامی همین قوانین و ثبت عقد رسمی پدر و مادر شما و حلال زاده بودن شماست.

      وفقکم الله لکل الخیر

  27. مهدی می گوید

    سلام به دوستانی که دارن این پیام رو میخونن. اصلا سراغ این سایت ها نرید.اگه برید بدبخت میشید.این سایت ها حتی اگر کلاهبردار هم نباشند اگر سایت ایرانی هم نباشد. بدبختی شما را فراهم میاورد.تو این سایت ها کافیه فقط یه برد داشته باشی و طعمش به دهنت بیفته که این یک بردی که طعم شیرینی داشت باعث میشه که بدبخت بشید دیگر از آن به بعد شرط بندی میکنید تا کل زندگیتونو ببازید تو رو خدا به حرف های من گوش بدید و عمل کنید تجربه کردک که به شما میگم.من خودم وقتی که میخواستم شروع کنم یه خانواده خوب یه بچه خوب یه خونه ۱۰۰ میلیونی و یه ماشین ۵۰ تومنی داشتم توی اولش ۳۰میلیون برنده شدم . که همون طعمش به دهنم افتاد که دیگه کم کم ماشینم رو هم فروختم خانوادم پاشیده شد همسرم که زندگیم بود از من طلاق گرفت خونم رو فروختم و کلی قرض و نوزول کردم .والان هم اوقاتم را در جوب های خیابان سپری میکنم و فقط به این سایت ها نفرین میکنم و از شما دوستان خواهش میکنم لطفا به این سایت ها نرید درسته یکم هیجان داره ولی هیجانی که داره به بدبختی نمی ارزه.کاش در آن زمان یکی بود که اجازه نمیداد که من به سراغ این سایت ها بروم.با تشکر

    1. مریم می گوید

      دوست‌عزیز اگر‌تو‌جوبی چجوری گوشی‌دستته به اینترنتم‌وصلی داری اینجا پیام‌میدی ???

  28. رضا می گوید

    … حکومت اسلامی به من ثابت کرد***********

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      حکومت حاصل رای و انتخاب نخبگان توسط ما و شماست! و این زمینه در انتخابات توسط حکومت به ما و شما داده شده است.
      انسان تنبل و شخص بی عرضه که تلاشی برای مردمش نمی کند کسی است که همواره غر می زند و خودش هیچ کاری برای جامعه اسلامی نکرده و مطالبات فضایی دارد!. آیا بهتر نیست کمی هم به خودتون نگاه کنید، به لحن و ادب صحبت کردنتون، این که دیگر حاصل حکومت نیست، حاصل تربیت خانوادگی است، این را چه می کنید؟!.
      ثانیا، بسیاری از مردم هم هستند کسب و کارشان حلال و خدایی است اگر شما علاقه به حرام دارید ربطی به حکومت ندارد بلکه به مورد دوم هست که در بالا توضیح داده شد، این مشکل را حل نمایید.
      موفق باشید