وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

حكم معاینه عورت جهت استخدام

0

حكم معاینه عورت جهت استخدام

حكم معاینه عورت جهت استخدام

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

مطابق نظر آيت الله خامنه اي
مطابق نظر آيت الله خامنه اي

س 97: استخدام در بعضى از شرکت‏ها و مؤسسات مستلزم معاينات پزشکى است که گاهى مشتمل بر کشف عورت است. آيا اين عمل در صورت نياز جايز است؟
ج: کشف عورت در برابر شخص ديگر، هرچند لازمه استخدام باشد، جايز نيست، مگر در صورتى که ترک کار براى او مشقت آور بوده و مضطرّ به آن باشد. 

کشف عورت برای استخدام

س۱۴۵. آیا معاینه ی عورت افراد توسط یک مؤسسه ی نظامی جایز است؟
ج. کشف عورت دیگران و نگاه کردن به آن و وادار کردن صاحب عورت به کشف عورت در برابر دیگران جایز نیست، مگر آنکه ضرورتی مثل رعایت قانون و یا معالجه، آن را اقتضا کند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.


طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سؤال 18. در سازمان هاى نظامى کشور، اعمّ از ارتش، سپاه پاسداران، نیروى انتظامى و برخى دیگر از سازمان هاى دولتى از این قبیل، براى استخدام نیروى جدید، ابتدا بایستى شخص را از هر جهت معاینه کامل بدنى نمایند، تا از سلامت جسمى شخص اطمینان حاصل گردد. در این آزمایشات تمامى اعضاى بدن، از جمله دستگاه تناسلى، مورد معاینه قرار مى گیرد.آیا پزشک همجنس اجازه دیدن و لمس آن قسمت از بدن را جهت معاینه و احراز سلامتى دارد؟

جواب: در مواردى که ضرورت دارد مجاز است. و منظور از ضرورت این است که معاینه بدنى براى آن کار لازم است، و بدون معاینه بدنى استخدام نمى کنند، و شخص هم نیاز به استخدام دارد.

> احکام خانواده در پرتو فقه اسلامى > 3. نگاه به عورت

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

حتما بخوانید

* ویژه نامه احکام طهارت 

حكم معاينه توسط دكتر

لمس بیمار توسط پرستار نامحرم

رجوع زن به دكتر مرد متخصص



كليد: حكم معاینه عورت جهت استخدام حكم معاینه عورت جهت استخدام حكم معاینه عورت جهت استخدام حكم معاینه پزشکی استخدام حكم معاینه پزشکی استخدام حكم معاینه پزشکی استخدام حكم معاینه پزشکی استخدامي سپاهحكم معاینه پزشکی استخدامي نيرو انتظامي  حكم معاینه پزشکی استخدامي ارتش حكم معاینه پزشکی استخدام

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.