وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

جمع آوري حيوانات در كشتي نوح

0

جمع آوري حيوانات در كشتي نوح

سوال:

بعضی ها در ذهنشان این سوال هست که داستان حضرت نوح از نظر علمی چگونه ممکن است که حضرت از هر حیوانی جفتی را با خود در کشتی برده باشند اساسا شرح آن چگونه است یعنی مثلا عرض میکنم سوسک و پشه یک جفت در کشتی بوده (این دو جانور را برای اینکه ارزشی ندارند عرض کردم) یا حتی مار و مارمولک را؟ .

پاسخ

از نظر علمي هزاران گزاره اثبات نشده وجود دارد كه قابل شرح و تحليل علمي نيست. شما بخوبي مي دانيد كه با وجود پيشرفتهاي گسترده علوم اما باز هزاران گزاره در پيرامون ما وجود دارد كه هنوز ناشناخته باقي مانده است. علم بشر بسيار محدود تر از آن چيزي است كه ما فكر مي كنيم. بر همين اساس نمي توان انتظار داشت تمام واقعيت ها را عقل و علم ما درك نمايد.

در هر حال عقل وجود مواردي همچو معجزات را به اثبات رسانده كه در كتب فلسفي و كلامي مبسوط طرح شده است. پيامبر اولوالعزم خداوند يعني نوح داراي معجزات فراواني بوده اند. در زمينه جمع آوري موجودات بخوبي آشكار است كه به اذن خداوند موجودات مي توانند از دستور نوح نبي تبعيت نمايند چون تحت مديريت ولي الله اداره  مي شوند.

ضمنا طبق نظر ما چه بسا اين احتمال وجود دارد كه طوفان نوح منطقه اي بوده و جهاني نبوده باشد و قرايني اين امر را تاييد مي نمايد. چون آن گروهي كه مورد خطاب نوح و عذاب الهي واقع شدند همان مردم منطقه او بودند كه پيام نوح را شنيدند و عصيان نمودند. اين مطلب در تعارض با رسالت جهاني اين نبي الهي نيست . بر همين اساس اگر ساير مكانها خشكي بوده باشد نيازي به سوار كردن حيوانات آنان به كشتي نبوده است.

علاوه بر آن لازم به ذكر است در ساخت كشتي طبق برخي از روايات ملايك الهي همچو جبرئيل شركت داشته اند، بر همين اساس كيفيت ساخت و توجه به ظرايف ساختاري آن مانند طراحي مناسب براي نگه داري آذوقه و فضاي لازم براي حيوانات، قطعا مد نظر گرفته شده است.براي ما كه در اين عصر زندگي مي كنيم و راهي براي بررسي اندازه و طرح داخل آن نداريم وجود ندارد مگر از طريق روايات. و روايات هم در اين زمينه ضرورت نديده اند و يا به ما نرسيده كه تمام جوانب خبري اين واقعه را مطرح نمايند.

اساسا در گزارشات و نقل حوادث در قرآن كريم و روايات دليلي بر پرداختن به جزئيات بيهوده حوادث تاريخي وجود ندارد . مانند اينكه كشتي نوح چند اتاق داشت و يا هر اتاق چند درب؟!.

بايد دانست مهم چرايي عذاب آن قوم هست!. آنچه سبب هدايت فكري ماست توجه به پيام الهي نوح و آيات قران كريم است نه اينكه احوال و اخباري بررسي شود كه سودي در فهم آنها نيست.

وفقكم الله لكل الخير

…………………………

لينك كوتاه مطلب: https://hadana.ir/?p=19551



كليد: جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جمع آوري حيوانات در كشتي نوح جفتX حيوانX كشتي نوحX نوحX طوفان نوح

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.