وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

توصیه هایی برای افطار و سحر

0

توصیه هایی برای افطار و سحر

توصیه می کنم دوستان عزیزم را که سعی کنند افطار سبک بخورند، و طوری باشد که برای سحر سنگین نشوند. یک ساعتی قبل از سحر بلند شوند، بتوانند چند رکعت نمازی بخوانند، یک مقدار قرآن بخوانند و یک مقدار دعا بکنند. این مسئله خیلی مهم است.
در این دعاها ما یاد می گیریم که چگونه با خدا حرف بزنیم و چگونه نیاز های مان را برطرف بکنیم و چگونه عقده های دلمان را باز بکنیم و یاد می گیریم که پناهگاه بسیار محکمی داریم که ما را درک می کند، به ما مهربان است و توبه پذیر است، ما را دوست دارد، ما را عفو می کند، گذشته ما را می تواند جبران کند و تنها اوست که می تواند مشکلات ما را حل بکند.

انسان وقتی با خدا مناجات می کند و روی این مناجات «مستقیم است» و مقاومت می کند، حتی اگر خیلی کم، یاد می گیرد که چطور در مواقع خطر، در مواقع حواس پرتی، در مواقعی که ممکن است برای او لغزش و انحراف پیش بیاید، خدای نکرده دلش را از دست بدهد و شیطان بر قلبش غلبه کند، چطور سریع به آن عالم (غیب) منتقل شود و از آنجا کمک بگیرد و چگونه به آنجا پناه ببرد و از هر چه دلبر غیر از خداوند تبارک و تعالی است، فرار بکند.

انس با خدا و مداوت بر دعا این خصوصیت را دارد که انسان خوب می تواند از موقعیت هایی که خطرناک است، فرار بکند به سمت خداوند تبارک و تعالی. خیلی خوب است که انسان خودش را عادت بدهد. نه فقط در ماه مبارک. بلکه در روز یک چند دقیقه ای جدای از اوقات نماز مان و حتی جدای از این تعقیبات، خودمان به صورت خصوصی واقعا با خداوند تبارک و تعالی حرف بزنیم.

منتظران منجی

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.