وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

توصیه آیت الله جوادی آملی به افراد با استعداد درباره فضای مجازی

0

توصیه آیت الله جوادی آملی به افراد با استعداد درباره فضای مجازی

توصیه بر فراگیری علم و جلوگیری از اتلاف عمر/اگر کسی استعداد خوبی دارد و درس نخواند، اتلاف عمر کرده است

 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر خود بیان داشتند: اتلاف عمر، حقيقت شرعيه ندارد، همين كه يك كسی استعداد خوبی دارد و درس نمی خواند يا كم درس می خواند اين اتلاف عمر است، چيزی كه ابدی نباشد به غير او فكر كردن، اتلاف عمر است.
 

ایشان بیان داشتند: خداوند جهان را به احسن وجه خلق كرد تا شما به احسن وجه كار كنید. خیلی از كارهاست كه حلال است اما آدم هر كار حلالی را كه انجام نمی‌دهد هر كار خوبی را هم كه انجام نمی‌دهد، آن حلال‌ترین و خوب‌ترینش را انجام می‌دهد حالا می‌خواهد درس بخواند و علم یاد بگیرد، چه علمی یاد بگیرد و چطور یاد بگیرد؟

معظم له ادامه دادند: اگر كسی استعداد دارد و وقتش را به موبایل و فضای مجازی و روزنامه بگذراند، این معارف بلندی كه در قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است كه حرف‌های آسمانی است و به زمین آوردند اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را تلف كرده است.

ایشان بیان داشتند: اتلاف عمر، حقیقت شرعیه ندارد، همین كه یك كسی استعداد خوبی دارد و درس نمی‌خواند یا كم درس می‌خواند این اتلاف عمر است، چیزی كه ابدی نباشد به غیر او فكر كردن، اتلاف عمر است، سخن از عمر نوح یا میلیارد سال نیست، سخن از ابدیت است، ما هستیم كه هستیم، اگر ما موجود ابدی هستیم باید كالای ابدی داشته باشیم، غیر از خدا و اسمای حسنای او و اولیای او و اهل بیت او چیزی ابدی نیستند، اینها وجه الله هستند ﴿كل من علیها فان﴾.

معظم له اذعان داشتند: غرض این است كه این طور كه خدای سبحان دارد هنرنمایی می‌كند نمی‌خواهد خودش را معرفی كند، می‌خواهد ما را بپروراند، فرمود ما این كار را كردیم به احسن وجه خلق كردیم تا شما كه خلیفه خدایید هر چه می‌كنید زیباترین نحو باشد، پس تمام تلاش و كوشش برای این است كه خلیفه بپروراند، من به بهترین وجه خلق كردم، شما كه خلیفه من هستید به بهترین وجه زندگی كنید، به بهترین وجه حوزه و دانشگاه را اداره كنید، به بهترین وجه جامعه را اداره كنید، به بهترین وجه از عمرتان استفاده كنید.

منبع: هدانا برگرفته از اسرا،تفسیر جلسه 5 سوره الرحمن

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.