وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیت الله میر باقری: همه آفات جامعه مومنين، از اختلاط با جامعه شياطين است/بلایی که فرهنگ غرب به تدریج با خود می آورد

0

آیت الله میر باقری: همه آفات جامعه مومنين، از اختلاط با جامعه شياطين است/بلایی که فرهنگ غرب به تدریج با خود می آورد

 

استاد سید محمدمهدی میرباقری:

«همهٔ دردِ کشور ما از همین آدم‌های غرب‌زد‌ه‌ای است که می‌خواهند غرب را اسلامی کنند. خب، غرب که اسلامی نمی‌شود. وقتی مناسبات غرب می‌آيد، کم‌کم فرهنگ عوض می‌شود.

برای مثال، یادتان هست يک موقعی اگر يک دوست‌يابیِ غيرشرعی اتفاق می‌افتاد، همهْ پشتِ دستمان را می‌گزيديم! خب، يک‌مقدار که فرهنگ غرب آمده، کم‌کم می‌گويند: «اصلا طريق صحيح ازدواج، همين است» و می‌پرسند «عاشق شدی؟»(اين هم ادبياتش!). می‌گویند آقا! اول بايد سال‌ها باهم دوست بشوند و ماه‌ها اخلاقِ هم را کشف کنند. اين همان مدلِ غربی بود که تا ده سال قبل، ما اَخ‌وتُفَش می‌کرديم. وقتي غرب آمد، لوازمش آمد و قُبحش هم ريخته شد.

خيال نکنيد اگر اين مسير ادامه پيدا کند و اين اسناد بين‌المللی در کشور عمل شود، به بعضی از رفتارهایی که امروز می‌گوييد «فاجعه»، دو دههٔ دیگر هم به آن بگوييد فاجعه! دو دهه ديگر می‌گوييد آقا! این رفتار کاملاً عادی است، جامعه را تربيتِ غلط کرده بودید و محدودشان کرده بودید! نظريه اکتفا هم ذيل نظريه آزادی طرح می‌شود، آزادی‌ای که آنها می‌گويند، این را هم دربرمی‌گیرد. آن‌وقت، این‌که انسان، آزادی‌ غربی را قبول کند و با نظريه اکتفائش مخالفت کند، اين ديگر نمي‌شود؛ اين شوخی کردن است.

همه آفات جامعه مومنين، از اختلاط با جامعه شياطين است و فريبِ آنها را خوردن است. محورش هم يک آدم‌هايی هستند که خودشان فريب خورده‌اند، ديگران را هم دعوت می‌کنند.»

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.