وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آیا استمنا به تعداد دفعات کم و نرمال اشکال دارد

2

آیا استمنا به تعداد دفعات کم و نرمال اشکال دارد

آيا استمنا بدون اين كه عادت شود (ماهي 2 يا 3 بار) براي بدن ضرر دارد؟ اگر نتواند ازدواج كند و تحت فشار باشد بي اشكال است؟

 

 

 

بحث استمنا و عوارض آن از دو جنبه قابل بررسي است:

 

 

1)بررسي صرفا (مادي) بر اساس تكنولوژي روز و علوم پزشكي است

 

 

2)بررسي از بعد (معنوي) و ارتباط انسان با عالم هستي و خداوند.

 

 

1) از بعد اول آنچه مشخص گرديده عوارض استمنا پس از آنكه به يك عادت تبديل شد، توسط عوامل مادي قابل اندازه گيري و بررسي است. ولي اگر يكي دو بار در ماه صورت گيرد هنوز از نظر علمي عوارض آن قابل اندازه گيري نيست (نه اينكه عوارض نداشته باشد) مثلا در مورد خوردن شراب حتي اگر به مقادير بسيار اندك و فقط يك بار در ماه صورت گيرد علم پزشكي ثابت كرده است بر روي سلول هاي قلب و مغز اثر مي گذارد. ولي هنوز به چنين مطلبي در مورد استمنا اشاره نكرده اند. بنابراين عدم كشف عوارض يك تا دو بار استمنا در ماه بدين معنا نيست كه انسان آزاد باشد و آن را انجام دهد.

 

 

2) اما از نظر معنوي آنچه مسلم است استمنا حرام و مقابله با احكام الهي است هر چند يك بار در عمر صورت گيرد. زيرا در واقع انسان به مخالفت با خداوند متعال برخواسته است. كه از جمله تبعات آن سقوط به مرحله حيوانيت و آمادگي براي انجام گناهان ديگر است. يعني چه بسا همين دو سه نوبت مخالفت با اوامر الهي زمينه ساز از دست رفتن توفيقات فراوان گردد كه ما از آن خبر نداريم. نقل است يكي از بزرگان مدتي توفيق خواندن نماز شب را از دست داد، پس از آه و ناله فراوان از خداوند طلب نمود كه علت آن را به او بفهمانند. پس از چندي به او فهماندند كه علت اين بي توفيقي اين بوده است كه روزي از كوچه مي گذشته و بچه گربه اي كنار كوچه توان حركت نداشت، آن را رها كرده بود تا اينكه بچه ها به قدري آن را اذيت كردند تا مرد. به علت همين بي رحمي (كه از نظر من و شما هيچ ارزشي ندارد) او را از فيض نماز شب محروم كردند. حال اگر بي رحمي نسبت به حيوانات چنين اثر منفي در زندگي انسان داشته باشد، به نظر شما بي رحمي نسبت به خداوند و انجام استمنا چه اثري در زندگي خواهد داشت؟!! بنابراين خواهش ما اين است كه به اين گناه خانمانسوز فقط از ديد مادي و بيولوژيك نگاه نكنيد. بلكه به فكر بعد معنوي آن كه بسيار جانسوزتر از بعد مادي است نيز باشيد.

 

 

منبع: هدانا برگرفته از پرسش ها و پاسخ ها  خودارضایی،پرسمان.

حتما بخوانيد

ویژه نامه مسائل جنسی

 

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    شما فرض کنید گرسنه هستید و بهتون دستور دادن(خداوند) نباید از این غدا بخورید اینجا دو حالت پیش میاد اگه از غذا نخورید میمیرید و اگه بخورید از دستورات سرپیچی کردید به نظر شما باید چی کار کرد؟

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      طبیعتا اگر غذا نخورید می میرد خب همین خدا دستور داده است که اکل میته کنید یعنی به اندازه ای که زنده بمانید از آن غذا مثلا گوشت سگ بخورید تا زنده بمانید.
      اما اگر کسی استمنا نکند می میرد؟!! خیر.
      با ورزش، با تغذیه مناسب و با ازدواج و کنترل افکار می توان مدیریت کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر