وبگاه پاسخگویی به سوالات دینی هدانا

آيا حجاب از ضروريات اسلام است؟

2

آيا حجاب از ضروريات اسلام است؟

آيا حجاب از ضروريات اسلام است؟

همه مراجع:

حجاب از ضروريات اسلام است و تمام فرقه ‏هاى مسلمين، آن را واجب مى ‏شمرند.(1)

(1) آيت اللّه مكارم، استفتاءات، ج 2، س 1021 آيت اللّه تبريزى، استفتاءات، س 1612 آيت اللّه خامنه‏اى، استفتاء، س 620 امام خمينى، استفتاءات، ج 3: (احكام حجاب)، س 23 العروه الوثقى، ج 2: (الستر). پرسمان.

نظر مخاطبان درباره این مطلب:

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

با توجه به حجم سوالات، به سوالات تکراری پاسخ داده نمی شود لطفا در سایت «سرچ» کنید.

2 نظرات
  1. پروین می گوید

    خانمی ۴۴ ساله هستم مقید و مدهبی متعادل و تا جایی در حد توانم باشد شیونات رو رعایت میکنم و واجبات رو انجام میدم قبلا ازدواج کردم و ۱۱ سال در کشور غیر اسلامی همراه همسرم زندگی کردم و طبق خواسته خودم و شروط خودم حجاب داشتم وبعد از ۱۱ سال جدا شدم برگشتم ایران چون نمی تونستم اونجا تنهایی زندگی کن برام سخت بود خوب الان یک خواستگار دارم در همون کشوری غیر اسلامی که قبلا زندگی کردم اما ایشان شرطشون این هست که من حجاب نداشته باشم یعنی روسری چون نطرشون این هست که خوب اونجا داشتن حجاب همه فکر میکنند که تروریست هستی والبته ایشان هم اعتقاد و عقاید اسلامی دارند و ایرانی هستند ومسلمان فقط صرفا به خاطر اینکه در اونجا داشتن حجاب یه مقدار جامعه نمیپدیره
    من الان نمیدونم چه تصمیمی بگیرم لطفا راهنماییم کنید مردد شدم ؟ آیا قبول کنم و بر خلاف میلم حجاب رو رعایت نکنم یا نه جواب رد بدم ؟؟ در واقع میخوام بدونم داشتن حجاب در کشورهای غیر اسلامی واجب است یا نه ؟؟ و از طرفی پدرم فوت شده و مادرم هم آفتاب لب بام هست ترس از تنهایی وبی سرپرستی دارم که اگر مادرم نباشند سرنوشت من چه طور میشه لطفا راهنماییم کنید

    1. حجت الاسلام مهدی طاها می گوید

      سلام علیکم
      امام علی (عليه السلام) می فرمایند: لاَ طَاعَةَ لِمَخْلُوق فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ.اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست.
      شرح و تفسير حکمت 165 نهج البلاغه
      دقت کنید داشتن حجاب یک حکم الهی است و افراد نمی توانند آن را به سلیقه خود تغییر بدهند. الان بسیاری از مومنان در همین غرب با حجاب زندگی می کنند. اگر کسی نمی تواند در آن شرایت با دینداری زندگی کند واجب است هجرت بکند به کشوری که بتواند به درستی دین داری بکند.
      در هر حال چنین شخصی که چنین درخواستی دارد، از منظر دینی شخص قابل اعتماد برای زندگی نیست. یکی از ملاک های همسر خوب اولویت عقاید دینی اوست.
      توصیه می کنم برای ترس ها، حتما یک وقت مشاوره داشته باشید تا بتوان بهتر راهنمایی کرد.
      وفقکم الله لکل الخیر